Snaží se v ní bývalým studentům poradit, jak se orientovat na trhu práce a potažmo v pracovních vztazích v okamžiku, kdy se nezaměstnanost v České republice stává vážným sociálním problémem.
Knížka vychází z výsledků rozsáhlého sociologického šetření, který pro ÚIV provedla v loňském roce agentura AMD. Do výzkumu se zapojilo přes osm set náhodně vybraných podniků-jedinou podmínkou při výběru bylo, aby firma v uplynulých letech zaměstnala alespoň jednoho čerstvého absolventa. Výsledkem je padesátistránková kniha doplněná dvaceti stranami tabulek a grafů, která se pokouší zmapovat očekávání možných zaměstnavatelů od uchazečů o zaměstnání z řad nových absolventů všech typů škol.
Kniha obsahuje i poznatky a rady pro samotné školy: co by měly zařadit do svých osnov, aby zvýšily možnost "svých" studentů uplatnit se na trhu práce. S laskavým svolením Ústavu pro informace ve vzdělávání vám budeme, vážení čtenáři, z této publikace přinášet pravidelné ukázky.
- úterý 7. září 1999