Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Půlhodina jízdy vlakem bude dražší jen o koruny

aktualizováno 
Ti, kdo jezdí vlakem na delší vzdálenosti, ocení třeba to, že InterCity a EuroCity jsou nově bez 60korunového příplatku za vlak vyšší kvality.
Nový ceník se nejvíc dotkne lidí, kteří jezdí vlakem pravidelně

Nový ceník se nejvíc dotkne lidí, kteří jezdí vlakem pravidelně | foto: České dráhy

Ve vlacích platí od 9. prosince nové ceny. Dráhy účtují jízdné po kilometru, dosud počítaly cenu jízdenek podle pásem. Jednotlivá jízdenka přitom cenu radikálně nemění, někdy je dokonce levnější. Na 10 kilometrech zaplatíte o dvě koruny víc, jízdné za 55 kilometrů bude o dvě koruny nižší. Při delší vzdálenosti – například 200 kilometrů připlatíte už 24 korun. Zdánlivě pár korun, přesto může nový tarif Českých drah vaší peněženkou nepříjemně zahýbat.

Kolem Prahy ruší doplňkové kupony
Nový ceník se nejvíc dotkne
lidí, kteří jezdí vlakem pravidelně do práce nebo do školy. A třeba 400 000 Středočechů dojíž dějících do Prahy si moc nepolepší.

Pražská integrovaná doprava totiž ruší takzvané doplňkové kupony ČD, pomocí kterých se dalo pohybovat v pěti pásmech přilehlých hlavnímu městu. „Dosud jsem jezdil na čtyřpásmový kupon za 1 540 ko run čtvrtletně. Nově mám čtvrtletní jízdenku za 2 240 korun. Sice s ní mohu jezdit i autobusem, ale to vůbec nepotřebuji, cestuji jenom vlakem,“ stěžuje si Milan Novák z vesnice 40 kilometrů za Prahou.

Sedm set korun jednou za čtvrt roku se nezdá tolik, když se však vše vynásobí platbou za čtyřčlennou rodinu, je to už částka, která v rozpočtu bude chybět.

InterCity bez poplatků
Ti, kdo naopak jezdí vlakem na
delší vzdálenosti, ocení třeba to, že InterCity a EuroCity jsou nově bez 60korunového příplatku za vlak vyšší kvality. „Na vyhodnocení toho, zda cestující využívají těchto vlaků více, je ještě brzy. Podle četnosti se kterou se lidé obracejí na naše informační kanceláře, se však zdá, že lidé mají o vlaky vyšší třídy větší zájem,“ říká Radek Joklík z tiskového oddělení Českých drah.

Naopak nepříjemné je, že ti, kdo dobíhají vlak a nestihnou si koupit jízdenku v pokladně, zaplatí při odbavení ve vlaku 30 korun navíc (dosud to bylo 20 korun). To se netýká cestujících, kteří nastoupili na zastávce, kde žádná pokladna není.

Jak se v novém roce změní jízdné se můžete podívat ZDE

Autoři:




Finance.iDNES.cz radí

Víte, že správným používáním kreditky můžete značně ušetřit?

Další rady k nezaplacení

Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Kdy, kam a kolik? Vše, co musíte vědět o sociálním pojištění

Pojištění platíte, abyste dostali penzi, případně nemocenskou. I když jste podnikali jen část roku, musíte podat přehled, byť by příjmy byly nulové. Čtěte...  celý článek

Jiří Biskup, ústřední ředitel ČSSZ
Šéf ČSSZ: Pracující a podnikající důchodci mohou žádat o zvýšení penze

Kdo v penzi pracuje nebo podniká, může od státu získat vyšší důchod. A to za výdělečnou činnosti konanou po 31. prosinci 2009. Navýšení není automatické, musí...  celý článek

Ilustrační snímek
Za chyby se platí: nejčastější prohřešky při přiznání daně z příjmu

Vyplnit daňové přiznání bez jediné chybičky nezvládne každý. Za chyby přitom nese odpovědnost každý daňový poplatník. Na co si dát pozor a jak postupovat, když...  celý článek

DUMREALIT
Nový obor podnikání - majitel nové pobočky

DUMREALIT
Praha, Jihočeský kraj, Jihomoravský kraj, Karlovarský kraj, Královéhradecký kraj, Liberecký kraj, Moravskoslezský kraj, Olomoucký kraj, Pardubický kraj, Plzeňský kraj, Středočeský kraj, Ústecký kraj, Kraj Vysočina, Zlínský kraj

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.