Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Prodávat v multilevelové síti může vynést bohatství. Na co dát pozor

  14:00aktualizováno  14:00
Výplata 50 tisíc korun měsíčně není v multilevelové síti nic neobvyklého. Než se ale do takové práce pustíte, přečtěte si rady ekonomky Marcely Hrubošové v dalším díle seriálu o finanční gramotnosti. Upozorňuje na možná úskalí síťového prodeje.

Prodávejte jen ty výrobky nebo služby, kterým sami skutečně věříte, radí u síťového prodeje finanční expertka. | foto: Profimedia.cz

Nedávno se mě zeptala jedna účastnice kurzu, zda má přijmout práci v multilevelové síti. Říkala, že už je dlouho bez práce, rozesílání životopisů a obcházení přijímacích řízení je bez výsledků, a že jí známý láká do síťového prodeje. Vydělá si prý 50 tisíc korun měsíčně. Vysvětlila jsem jí následující:

Mutli level marketing neboli síťový prodej je geniální prodejní nástroj. Jedná se o systém velmi propracovaného tréninku, motivace a odměňování, kde se pracuje se třemi základními úrovněmi lidského bytí, tedy s lidskými životními potřebami. A to potřebou přežití, potřebou být milován a někam patřit a potřebou sebehodnoty - úspěchu ve společnosti.

Marcela Hrubošová

  • Vlastní společnost Finance pro radost, která se zabývá poradensko-konzultační činností v oblasti podnikání a vzdělávací činností na poli finanční gramotnosti.
  • Vede semináře a mentoruje začínající podnikatele.
  • V minulosti pracovala ve státní správě a na manažerských pozicích ve finančních domech.
  • www.financeproradost.cz

Marcela Hrubošová

Multi-level marketing nabízí svým prodejcům pokrytí všech těchto potřeb a svému majiteli je tak skutečným pokladem, který funguje jako perpetum mobile na peníze. Tedy generuje sám neuvěřitelné finanční prostředky.

Důležité pro úspěch v Multi level marketingu jsou dvě věci:

  1. Stále „nová krev“ prodejců v multilevelové síti
  2. Produkt neboli výrobek, který se přes MLM prodává, musí být rychloobrátkový, tedy musí se jednat o něco, co klienti rychle spotřebovávají, například kosmetiku nebo čisticí prostředky

Pokud se pro tento prodej zvolí produkt nebo služba s dlouhodobou spotřebou, jako jsou například produkty finančního trhu, životní pojištění nebo investice, pak se po čase stává síťový prodej sám sobě i společnosti zbraní hromadného ničení.

MLM má obrovskou sílu v mase (množství), takže dokáže ve velmi krátkém čase pokrýt svým produktem trh. Jakmile je však trh nasycen z důvodu dlouhé životnosti produktu, není na čem vydělávat, ovšem MLM si žádá svou dávku odměny. A pokud neexpanduje na další území, začne kanibalizovat vlastní už pokryté řady. Ničí tak sám sebe zevnitř, poškozuje klienta a s ním ničí důvěru v daný produkt a tím i samotný trh.

Pokud vám známý nabízí práci v takové obchodní síti, pak než se rozhodnete, velmi dobře zvažte zda:

  • produkt/služba, kterému se daný multilevel věnuje, si mohou lidé kupovat opakovaně nebo se jedná o jednorázový nákup
  • se vstupem do sítě nejste nucena sama vložit nějaký finanční obnos nebo nakoupit určité množství produktu/služby. Tady varuji před takzvaným „letadlem“, kdy se sami pro obchodní strukturu stáváte zbožím a profitují z vás ti v obchodní hierarchii nad vámi.
  • zda máte dostatek lidí kolem sebe nebo jste dostatečně sociální (komunikativní/výřeční), abyste svou činností oslovili co nejvíce lidí a provize (odměna) z prodeje vám opravdu přinesla očekávaný příjem.

A rada na závěr: pokud se rozhodnete pro prodej, vždy prodávejte jen ty výrobky nebo služby, kterým sami skutečně věříte. V opačném případě vás čeká dlouhá doba trápení a jistá cesta k neúspěchu.

Autor:

Hypotéční kalkulačka

let %
Vypočítat
Měsíční splátka Zjistit přesnější výpočet


UNEX a.s.
Kontrolor jakosti (Uničov

UNEX a.s.
Jihomoravský kraj, Zlínský kraj, Olomoucký kraj, Moravskoslezský kraj

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.