iDNES.cz

Ředitelka Poštovní spořitelny Vlasta Dolanská on-line

Vlasta Dolanská
velikost textu:
vydáno 18.7.2006 10:55
Poštovní spořitelna zrušila jako první velká banka v ČR poplatek za příchozí platby. Proč? Co chystá dál? Ptejte se ředitelky banky Vlasty Dolanské.
OTÁZKA: Dobrý den, jsem klientem Poštovní spořitelny už několik let. V poslední době však uvažuji o zrušení účtu, protože ho kvůli poplatkům příliš nevyužívám (služby jsou pořídit levněji u konkurence, např. ING konto, Fio). Myslím, že by se ceny Poštovní spořitelny mohly snížit, aniž by to příliš ovlivnilo příjmy banky. Např. nechápu, proč musím jednou měsíčně dostat výpis, o který nestojím. Kdyby se měsíční poplatek snížil o 8 Kč s tím, že by si každý mohl v elektronickém bankovnictví zdarma nechat vypsat pohyby na účtu (systém to umí), tak by ušetřila jak banka náklady na poštovné, obálku, papír, tisk a lidskou práci, tak i klient na poplatcích. (Uvedená možnost by se mohla nastavovat přímo v elektronickém bankovnictví, protože by byla pouze pro ty, kdo tuto formu komunikace používá). Samozřejmě chápu nutnost jednou ročně zaslat papírový výpis, to by se zrušit nedalo. Další kapitolou jsou poplatky za Maxkartu. Pro ty, kdo nepotřebují hodně vybírat z bankomatu, je levnější si pořídit kreditku např. u Citibank (vedení zdarma při roční útratě nad 36 tisíc Kč, klient ušetří 500 Kč ročně) a maxkartu zrušit s tím, že bude využívat bezúročné období na kreditce. Nemohla by Poštovní spořitelna zavést něco podobného - např. při útratě kartou nad 2 tisíce by v daném měsíci neúčtovala poplatek za kartu (a při útratě např. nad 5 tisíc by neúčtovala ani poplatek za vedení účtu), neboť už dost získala na poplatcích od obchodníka? Opět se domnívám, že by byli klienti motivováni k placení kartou a banka by si finančně polepšila. V této souvislosti podotýkám, že maximální limit 15.000,- Kč na maxkartě týdně se mi zdá nízký. Nešlo by ho zvýšit např. na 30 tisíc? Měl jsem na svém účtu kontokorent, ale po té, co jste začali posílat (zbytečné) prázdné výpisy a účtovat 8,- Kč měsíčně za tuto službu, jsem ho zrušil. Nepochopil jsem, proč prostě nemohu jít do mínusu na účtu a musím si zakládat jiný. Ostatní banky (např. ČS) mají překročení na účtu a klient nemusí za tuto službu platit. Da [tato otázka byla zkrácena] Jan Kučera, Brno
Vlasta Dolanská ODPOVĚĎ: Dobrý den, Poštovní spořitelna zasílá výpisy zdarma. Od začátku července jsme zavedli možnost zasílání elektronických výpisů, takže klient má možnost volby. Maxkarta není tradiční elektronická karta, má více funkcí, jde použít např. i ke vkládání peněz na účet na poště. Limit na kartě je samozřejmě možné zvýšit na základě žádosti klienta. Kontokorent je z hlediska administrativního zpracování náročnějším produktem, a proto je zpoplatňován, na rozdíl od kreditní karty, která je produktem v tomto ohledu pro klienta poplatkově jistě výhodnější. Doporučujeme navštívit pracoviště Poštovní spořitelny, kde Vám naši kolegové rádi vše vysvětlí. 18.7.2006 11:02
OTÁZKA: Jak se spolupracuje s vasim vlastnikem CSOB resp. s belgickym vedenim? Mate dost prostoru od CSOB, je to preci moloch. dekuji Honza anonym
Vlasta Dolanská ODPOVĚĎ: KBC, respektive ČSOB, zvolila politiku dvou značek a v souladu s tímto rozhodnutím můžeme obchod řídit relativně samostatně. Být součástí Skupiny ČSOB je pro nás z mnoha důvodů výhodné. 18.7.2006 11:08
OTÁZKA: Líbí se mi nabídka cestovního pojištění. Nechápu ale, proč ho nemohu uzavřít na internetu a musím kvůli tomu na poštu (navíc není možné platit pojištění elektronicky, ale pouze papírovým dokladem, který tuto jinak velmi výhodnou sazbu prodražuje). Neuvažujete o rozšíření nabídky služeb poskytovaných na internetu? Honza, Praha
Vlasta Dolanská ODPOVĚĎ: Samozřejmě o možnosti uzavření cestovního pojištění prostřednictvím internetu nejen uvažujeme, ale zahájili jsme již realizaci projektu, který toto umožní nejpozději do konce tohoto roku. Jsem přesvědčena, že na příští dovolenou se již budete moci pojistit v pohodlí ze svého domova. 18.7.2006 11:09
OTÁZKA: Sice jste zrusili poplatek za prichozi platby, ale porad a uz v podstate jako jedini mate poplatek za zruseni uctu. Hodlate to napravit? Jana
Vlasta Dolanská ODPOVĚĎ: Poštovní spořitelna prosazuje transparentnost účtování nákladů vůči klientům, tzn. že u nás platíte pouze za služby, které využíváte. Zrušení účtu je vysoce nákladovou položkou, a to z titulu nutnosti zákonné desetileté archivace, nákladů na technické zpracování a na pracovní síly. Proto by vlastně došlo k rozpuštění nákladů za klienta rušícího účet na stávající klienty. To nám nepřipadá fér. Navíc tím, že na klienty nerozpouštíme skryté náklady, můžeme nabízet dlouhodobě nejnižší poplatky na trhu. 18.7.2006 11:10
OTÁZKA: Mohla byste mi vysvetlit, proc bych mel platit za to, ze mi na ucet prijdou penize?? Donedavna jste si i vy uctovali nemalou castu... zajimalo by me opodstatneni tohoto poplatku napric bankovnim trhem... Hilda
Vlasta Dolanská ODPOVĚĎ: Ve všeobecné rovině jsou poplatky za příchozí a odchozí platby účtovány kvůli vysokým nákladům na technologie umožňující rychlý platební styk. Poštovní spořitelna se jako první z velkých bank rozhodla zrušit tento poplatek s ohledem na zvýšení komfortu pro klienta. Dá se předpokládat, že nás ostatní banky budou následovat. 18.7.2006 11:13
OTÁZKA: můžete se prosím vyjádřit k tomu, že v poslední době se před pobočkami konkurenční banky začali objevovat tabule s Vaším logem..tedy PS..s textem : Tady už mají zavřeno, ale my máme ještě otevřeno.? Myslím, že je to nekalé jednání.Děkuji za odpověď. Lucie Šťastná
Vlasta Dolanská ODPOVĚĎ: V České republice tato metoda možná vzbudila rozporuplné reakce, nicméně je nutné zmínit, že v západním světě je takový styl marketingu běžný. Nerada bych se pouštěla do diskuze o nekalém jednání, protože bych byla nucena uvádět i opačné příklady. Jsme rádi, že náš krok vzbudil takový ohlas a co je důležité, na našem tvrzení není nic nepravdivého. Věříme, že i klient se nejednou ocitne v situaci, kdy se mu delší otevírací doba hodí. 18.7.2006 11:16
OTÁZKA: Chci se zeptat kdy vyřešíte zpoždění vkladu na účet, tedy že klient vloží na přepážce, ovšem na účtě se mu peníze objeví až za několik dní.Děkuji. Denizz
Vlasta Dolanská ODPOVĚĎ: V případě, že se jedná o vklad na účet na poště, je pravdou, že je připsán až následující den. Tohoto nedostatku jsme si plně vědomi a do pololetí příštího roku bude toto zpoždění odstraněno. I přes tuto skutečnost můžeme doporučit elektronické bankovnictví, kde hned následující den může klient zůstatek svého účtu zkontrolovat. I v případě, že jsou peníze skládány u jiného peněžního ústavu, jsou připisovány na účet PS zcela stejným způsobem jako u ostatních bank. 18.7.2006 11:19
OTÁZKA: Dobrý den, jakým způsobem školíte pracovníky pošty, aby servis, který poskytují, odpovídal službám bankovních úředníků? díky za odpověď a hezký den. Jana
Vlasta Dolanská ODPOVĚĎ: Poštovní spořitelna disponuje od 1. ledna 2006 lektorským sborem, který na základě systematického školení zajišťuje proškolování pracovníků pošty jak v odborných, tak obchodních znalostech. Ku prospěchu naší spolupráce s Českou poštou je nutné zmínit, že nezávislé průzkumy testující znalosti pracovníků pošt a bank potvrzují, že jejich úroveň je na srovnatelné úrovni s pracovníky bankovního sektoru. A to zejména na specializovaných přepážkách. 18.7.2006 11:23
OTÁZKA: Dobrý den, proč musím dostávat výpis a platit za něj poštovné (sice není účtováno zvlášť, ale je jasné, že je v ceně poplatku za vedení účtu), když si můžu výpis nechat zobrazit na internetu? Nechcete nabídnout službu bez výpisu, která by byla levnější o to poštovné? anonym
Vlasta Dolanská ODPOVĚĎ: Dobrý den, od července nabízíme možnost elektronické výpisy. S jejich využitím můžete například při týdenní periodicitě ušetřit i několik stokorun ročně. se žádostí o zrušení zasílání papírových výpisů se obraťte na naše pracovníky. 18.7.2006 11:25
OTÁZKA: Dobrý den paní ředitelko,mám problém v internetbankingu a to s tím,že na každou transakci potřebuji 10 minut a než mě přijde heslo na mobilní telefon,kde kolikrát kvůli špatnému signálu transakci neprovedu,limit mě vyprší.Bude poštovní spořitelna v budoucnu zvyšovat limit třeba na 15 minut? Štěpán
Vlasta Dolanská ODPOVĚĎ: Omlouvám se, ale tento dotaz v současné chvíli nemohu zodpovědět, doporučila bych Vám obrátit se na svého mobilního operátora. Určitě můžete také kontaktovat našeho pracovníka, popřípadě na reklamační středisko, nebo email info@postovnisporitelna.cz. 18.7.2006 11:28
OTÁZKA: Když je zrušení účtu vysoce nákladové, jak to, že ostatní banky poplatek za něj zrušily? 007
Vlasta Dolanská ODPOVĚĎ: Ostatní banky poplatek zrušily, nicméně náklady na zrušení účtu a následnou archivaci dokumentů musejí ze zákona nést. Proto jsou pravděpodobně tyto náklady kryty jinými poplatky. Tím, že naše banka nerozpouští klientům skryté náklady, můžeme nabízet nejvýhodnější poplatky na trhu. 18.7.2006 11:30
OTÁZKA: Dobrý den, otázka obecnějšího charakteru: proč jsou u nás podnikatelské účty vždy dražší než osobní? Poskytujete úplně stejnou službu za daleko více peněz. Kamarádka ze Spoj. Statů mi řekla, že toto být u nich, tak jste žalovaní pro nerovné podmínky. Děkuji. Libor
Vlasta Dolanská ODPOVĚĎ: Podnikatelé využívají účet výrazněji než občan, provedou i více operací. Tím vzrůstají i náklady. Na druhé straně Poštovní spořitelna vytváří programy k podnikatelským účtům pro jednotlivé typy segmentů, např. pro začínající podnikatele se šestiměsíčními nulovými poplatky za vedení účtu. Dále program pro neziskové organizace, jehož vedení je také zdarma. Nabídka služeb pro podnikatele je navíc mnohem širší. 18.7.2006 11:34
OTÁZKA: Paní ředitelko, velice vítám koncept Finančních center, které Poštovní spořitelna otevírá. Budete v této strategii i nadále pokračovat? Ondra
Vlasta Dolanská ODPOVĚĎ: Dobrý den, děkuji za pozitivní vnímání naší obchodní aktivity. V letošním roce otevřeme celkem jedenáct Finančních center, v dalších letech chceme jít touto cestou i nadále. 18.7.2006 11:36
OTÁZKA: Není možnost založit účet jen v eurech trochu omezující? podnikatel
Vlasta Dolanská ODPOVĚĎ: Na základě průzkumu zájmu klientů jsme vyhodnotili možnost zřízení účtu v eurech jako nejpreferovanější. Pokud klienti ve větším množství v budoucnu projeví zájem o účty v dalších měnách, určitě budeme uvažovat o jejich zavedení. 18.7.2006 11:38
OTÁZKA: Dobrý den, mohu s Maxkartou platit a vybírat peníze i v zahraničí? Pavel
Vlasta Dolanská ODPOVĚĎ: Dobrý den, Maxkarta je unikátní karta na českém trhu. Nejen, že umožňuje všechny standardní funkce, ale navíc je s její pomocí možno peníze na účet i vkládat. Samozřejmě, že placení Maxkartou a výber peněz s její pomocí je zcela běžnou záležitostí. Pro doplnění Vašich informací s sebou Maxkarta nese pojištění proti ztrátě a zneužití a úrazové pojištění - to vše zdarma. 18.7.2006 11:40
OTÁZKA: Jsem klientem PS a potřebuji úvěr nebo půjčku na koupi osob. auta cca 80 tis. Jaké výhody nabízí PS svým klientům a kolik a na jak dlouho budu muset splácet výše uvedenou částku Radek
Vlasta Dolanská ODPOVĚĎ: Nabídka je široká, doporučuji spojit se s pracovištěm Poštovní spořitelny, nebo zaslat svůj dotaz na info@postovnisporitelna.cz. Lhůta splatnosti závisí na Vašich finančních možnostech a je flexibilní, maximálně však u tohoto typu úvěru do čtyř let. 18.7.2006 11:46
OTÁZKA: Jsem s službami Vaší banky velmi spokojen, jediného co mě však mrzí že se nedá maxkarta tedy její část visa electron zablokovat proti platbám na internetu, rád bych tak učinil protože se bojím zneužití svoji karty. stačí kdyzž si obchodník zapamatuje můj ccv kod a zneužití je tady. Jiné banky toto zablokovaní umožnují Tomáš
Vlasta Dolanská ODPOVĚĎ: Dobrý den, děkuji za ocenění našich služeb. Bohužel, všechny karty typu Visa Electron zablokování pro internetové platby neumožňují, a to celosvětově. Možností řešení Vašich obav je několik. Můžete například navštívit pracoviště Poštovní spořitelny a informovat se o vydání jiného typu karty. 18.7.2006 11:50
OTÁZKA: V novém sazbníku PS je v sekci Elektronické bankovnictví oddíl Max Homebanking PS. Můžete říci, kdy se bude produkt nabízet? Dále by mě zajímala možnost elektronických výpisů. Nikde jsem nenašla, jak je možné si je zřídit. Mám všechny služby EB, které je možné mít k Postžiru a Postkontu, ale v aplikaci Max Internetbankinku je v sekci nastavení zpráv položka výpisů z účtu nepřístupná k nastavení. O. Krajníková
Vlasta Dolanská ODPOVĚĎ: Max Homebanking PS již nabízíme. Tuto službu je možné zřídit pouze na pracovištích Poštovní spořitelny. Při Vaší návštěvě Vám kolegové vysvětlí možnosti a zajistí zasílání elektronických výpisů. Máte-li jakýkoli technický problém, neváhejte zavolat na Helpdesk 800 210 210. Věřím, že budete s našimi službami spokojena. 18.7.2006 11:53
OTÁZKA: Jsem klintem PS. Chodí mi s podnikatelské činnosti přes 30000,- Kč. U jiných bank už bych mě osobního bankéře a jiné výhody. Třeba nabídky k investování. Dočkám se u vás? nebo budu muset změnit banku. Zdeněk
Vlasta Dolanská ODPOVĚĎ: Poštovní spořitelna od začátku letošního roku nabízí podnikatelům obsluhu osobními bankovními poradci. S ohledem na zahájení této služby věřím, že budete v brzké době naším pracovníkem kontaktován. V případě, že by se tak v krátké době nestalo, prosím, pošlete svůj dotaz s kontaktem na info@postovnisporitelna.cz. 18.7.2006 11:57
OTÁZKA: Paní ředitelko, jak se díváte na situaci s poplatky na českém trhu a debatu kolem nich? Proč jsou poplatky tak vysoké ve srovnání se zahraničím? Jarda
Vlasta Dolanská ODPOVĚĎ: Debatu o poplatcích samozřejmě pečlivě sledujeme. Zrušení poplatku za příchozí platby, ke kterému Poštovní spořitelna přistoupila jako první velká banka v ČR, bylo součástí naší dlouhodobé strategie, která se protla s názory široké veřejnosti v hlasování o "nejabsurdnější poplatek". Každý trh je natolik odlišný, že jakékoli srovnání se zahraničím je zavádějící. Poplatky Poštovní spořitelny jsou jedny z nejnižších na českém trhu a dle našich informací v určitých parametrech snesou srovnání i se zahraničím. 18.7.2006 11:59
OTÁZKA: Dobrý den, opět asi podobný dotaz. Jaktože v zahraničí nemusím platit žádné poplatky za vedení účtu apod. (např. v porovnání s GB -z vlastní zkušenosti) a tady si nejen váš ústav účtuje nehorázné poplatky za vše. Není to od všech těchto institucí neseriózní jednání? Zkuste se na to podívat z pohledu obyčejného pracujícího, který za to, že mu dojde výplata na účet, zaplatí poplatek za vedení, poplatky aj. Proč se nemůžete přiblížit službám v zahraničí, když už si účtuje tyto poplatky? Např. rychlost transakcí apod. Lenka
Vlasta Dolanská ODPOVĚĎ: Dobrý den, ke srovnání se zahraničím jsem se již vyjadřovala. Naše poplatky jsou nejvýhodnější na trhu, poplatek za příchozí platbu jsme zrušili jako první velká banka v ČR. 18.7.2006 12:00
OTÁZKA: Když se platí složenka na poště z účtu, je nutné mít s sebou maxkartu ke kontrole? Jestli ano, jak je možné, že na poštách toto nerespektují? Radek
Vlasta Dolanská ODPOVĚĎ: Při platbě složenkou není nutné mít s sebou Maxkartu. Je možné použít klasický papírový formulář. 18.7.2006 12:02
OTÁZKA: Dobrý den, paní ředitelko, v Novinách PS jste napsala, že poplatky v bankách jsou samozřejmé, protože "je to služba jako každá jiná." Dovolím si oponovat - pokud si dám opravit auto do servisu, zaplatím oprávněně, protože to skutečně je "služba jako každá jiná". Ovšem peníze, které bance svěřím, slouží k jejímu podnikání, ta banka je za úroky (vyšší než než úročení běžného účtu) půjčuje jiným a na tom přece slušně vydělává. Analogie se autoservisem: majitel servisu by za opravu nechtěl nic, nebo jen málo, protože třeba 14 dní po opravě auto půjčoval ve své autopůjčovně nebo by s ním po večerech vydělával jako s taxíkem...to by bylo fér. Banka pracují obdobně, ale poplatky nejenže vybírají, ale dokonce dost vysoké. Co Vy na to? Richard Tluštík
Vlasta Dolanská ODPOVĚĎ: Dobrý den, toto je časté zjednodušení fungování bankovního sektoru v některých médiích. Běžný účet je zejména transakční nástroj, kde jsou Vaše peníze neustále k dispozici. Banka s nimi tedy může nakládat pouze v omezené míře. Obsluha běžného účtu je rozhodně klasickým typem služby. 18.7.2006 12:07
OTÁZKA: Vážená paní ředitelko. Jsem spokojeným klientem Vaší banky zejména kvůli její dostupnosti pro lidi z venkova (přes poštu). Chtěl jsem pro děti založit účet MINI, věková hranice je ale až od 10 let - proč není stejná jako u ČSOB (Váš vlatník) - 8 let? anonym
Vlasta Dolanská ODPOVĚĎ: Poštovní spořitelna má v mnoha aspektech odlišné produkty od ČSOB. Věkovou hranici jsme stanovovali s ohledem na určitou samostatnost dětí v tomto věku k obsluze svého účtu. Na základě zkušeností jsme i my došli k rozhodnutí o nutnosti snížení této věkové hranice. Nové podmínky budou realizovány do konce letošního roku. Velice by mne potěšilo, kdyby tento termín byl pro Vás akceptovatelný. 18.7.2006 12:10
OTÁZKA: Dobrý den, před časem jsme měli u vaší banky účet, manžel potom přešel do jiného zaměstnání, kde mu byla mzda vyplácena v hotovosti. Udržování účtu nás přišlo hodně draho a navíc po čase, kdy jsme účet zrušili jsme zaplatili téměř 300 Kč. Na závěr chci říci, že je rozhodně levnější žádný účet nezřizovat, ale žel nás k tomu nutí zaměstnavatel. Havlíčková Olga
Vlasta Dolanská ODPOVĚĎ: Dobrý den, dle mého názoru lze konstatovat, že i podnikatelé a firmy se snaží snižovat náklady a minimalizovat rizika při nakládání s hotovostí. Proto preferují možnosti převádění mzdových prostředků na účty. V případě nutnosti zřízení účtu musím konstatovat, že Poštovní spořitelna je nejlevnější na českém trhu. Mít běžný účet přináší i své výhody - peníze máte v bezpečí a dostupné 24 hodin denně. K účtu si můžete zřídit trvalé příkazy nebo inkasa - pokud je budete platit hotově, bude Vás to stát více času i peněz. V Poštovní spořitelně nabízíme i možnost mít jeden účet pro celou rodinu až se třemi kartami zdarma. 18.7.2006 12:15
OTÁZKA: Paní ředitelko, využívám účet u PS asi 4 roky a jsem spokojen, ale poslední dobou potřebuji vybírat z bankomatu a platit v obchodech mvětší sumy. Proto limit na kartu 15 000 Kč týdně mi přijde na dnešní dobu poměkud málo. Chtěl jsem si ho zvýšil, ale na přepážce mi bylo sděleno, že to je maximum, které PS nabýzí. Takže v dnešní pokročilé době bezhotovostních plateb, jsem byl nucem na poště vybrat hotovost 50 000 Kč. S narvanou peněženkou jsem projel půl města, abych mohl zaplatit novou kuchyň. Nešlo by tento limit nějak rozumě navýšil?? Nebo je možnost individuálně ho zvýšit?? Předem děkuji za odpověď. Mira
Vlasta Dolanská ODPOVĚĎ: Máte pravdu, že limit pro výběr na Maxkartě je skutečně 15 tisíc týdně, a to z bezpečnostních důvodů. Tato hranice se netýká plateb Maxkartou u obchodníků, což výrazně snižuje potřebu Vaší hotovosti. Pokud přesto chcete limit vyšší, doporučuji zažádat si o vydání jiné karty z naší nabídky, jejichž limity mohou být až sto tisíc. 18.7.2006 12:19
OTÁZKA: Hezký den, budete v rušení či snižování poplatků pokračovat? Jana
Vlasta Dolanská ODPOVĚĎ: Dobrý den, v souladu s naší strategií budeme v politice nejvýhodnějšího poměru kvality a ceny rozhodně pokračovat. I nadále chceme přinášet změny tak, aby naši klienti byli maximálně spokojeni. Děkuji za dotazy a všem čtenářům přeji hezký zbytek léta. 18.7.2006 12:22
zpět na osobnost