Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Slevu kupujete u obchodníka, u něj ji také reklamujte

aktualizováno 
Slevových portálů je hodně, ale jak na první pohled poznat, že některý z nich je neseriózní? Podle Jana Vetyšky z Asociace pro elektronickou komerci, která sdružuje webové obchody, je dobré si slevový portál dopředu proklepnout.
Slevový portál ve většině případů pouze zajišťuje zprostředkování smlouvy.

Slevový portál ve většině případů pouze zajišťuje zprostředkování smlouvy. | foto: Profimedia.cz

"Momentálně neevidujeme žádné stížnosti - že by některý nefungoval a působil pouze jako klamavá webová stránka. Občas se setkáme s tím, že některé ze služeb, zaplacených prostřednictvím slevových portálů, není nakonec možné vyčerpat. V poměru k počtu nabízených slev je to ale minimální procento," říká Jan Vetyška.

Co si na slevových portálech ohlídat?
Stejně jako u internetových obchodů je vhodné se orientovat podle informací dostupných na webu či podle toho, co doporučují přátelé. Zkušenosti s daným portálem jsou vždy výhodou. Dále je dobré si ověřit provozovatele či prodejce konkrétní služby či zboží.

Důležité je si uvědomit, že byznys slevových portálů převážně funguje na principu zprostředkování kupní smlouvy - zboží nebo službu tedy nekupujete od portálu, ale od provozovatele či prodejce. Často jde prakticky jen o inzertní servery, nikoliv přímé dodavatele služby nebo zboží.

Když člověk hledá dejme tomu ubytování přes slevové portály, zjistí, že mnoho pobytů je nabízeno na více webech zároveň, což vypadá jako nějaký podvod nebo chyba. Je to v pořádku?
V tomto případě vše záleží na prodejci konkrétního zájezdu a na jeho smluvním vztahu s jednotlivými portály. Sám obchodník si může vybrat více prodejních kanálů, záleží, zda si s některým ze serverů domluví exkluzivitu, či ne.

Jakou chybu dělají lidé, kteří nakupují slevy? Mě typicky napadá: neověří si, zda u pobytu je volno v době, kdy by ho chtěli využít, ale možná jsou i další?
Termíny u pobytů či vůbec doba platnosti nabídky jsou velmi důležité body, kterým by měl kupující věnovat pozornost. Při nakupování zboží je zase důležité sledovat cenu dopravného či kusové omezení nákupu.

Kdo garantuje slevu? Portál, nebo ten, kdo ji nabízí, tedy hotel, restaurace či třeba kadeřnictví? Co když si někdo koupí voucher, ale pak zjistí, že slevu nemůže využít, protože hotel nemá volno v požadovaném termínu nebo nedokáže nabídnout žádnou vhodnou dobu?
Slevový portál ve většině případů pouze zajišťuje zprostředkování smlouvy. Proto zákazník při reklamaci bývá odkazován na toho, s kým fakticky uzavřel smlouvu - prodejce služby či zboží.

Samozřejmě, seriózní provozovatelé slevových portálů se v podobných případech snaží situaci vyřešit ve prospěch zákazníků, ať už vrácením peněz či jinou obdobnou nabídkou zdarma.

Jsou nějaké typy slev, jejichž nákup nedoporučujete, protože jsou nevýhodné nebo rizikové?
Zákazník by si měl dát pozor, aby prodejce služby nebo zboží, u kterého voucher uplatňuje, splnil slíbené. Setkali jsme se s případy, kdy byla masáž kratší nebo kdy bylo ubytování koupené na slevovém serveru ochuzeno o standardní služby. Dále je dobré sledovat, zda je konkrétní slevový portál pojištěný pro případ, že by čerpání slevy nebylo vůbec možné.

Jaké náležitosti musí slevový portál splňovat?
Stejně jako všichni ostatní podnikatelé musí dodržovat platnou legislativu. Žádná zvláštní úprava speciálně pro ně neexistuje.

Autor:


Hypotéční kalkulačka

let %
Vypočítat
Měsíční splátka Zjistit přesnější výpočet


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Dluhy na nájemném a službách mohou být důvodem pro výpověď nájemce z nájmu...
Nájemníků, kteří jí dluží už přes sto tisíc, se zbaví po dvou letech

Paní Marie před pěti lety zdědila po rodičích starší rodinný domek v Olomouci. Sama se tam stěhovat nechtěla, ale dům ani nechtěla prodat pro případ, že by o...  celý článek

Ilustrační snímek
Nejčastější chyby, které vás o dovolené připraví o peníze

Na letní dovolenou už letos vyrazila řada Čechů. Některým se však zbytečně prodražila o stovky i tisíce korun, protože udělali školácké chyby, za které se...  celý článek

Ilustrační snímek
Kolik mají české domácnosti peněz a kam je investují?

Bohatneme, nebo jsme na tom hůře než v minulosti? A kupujeme raději nemovitosti, nebo akcie? Finanční a majetkovou situaci českých domácností v loňském roce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.