Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Reklamní bannery mohou zákazníky snadno přilákat, ale také odradit

Reklamními bannery máte šanci lépe zasáhnout více klientů, než například reklamou novinovou. Ale ne za každých okolností. Pokud zvažujete, jestli zůstat u tradiční forem reklam, nebo se raději přiklonit k hitu poslední doby v podobě reklamy na internetu, měli byste vědět, co přesně od své reklamy chcete.
Reklama v nových médiích se stává efektivnější

Reklama v nových médiích se stává efektivnější

Efektivní vyváženost kampaně za použití nových, alternativních médií místo těch tradičních je velké marketingové dilema u řady firem. Většinou jsou oba tábory přísně a nesmiřitelně rozděleni. Jedni nedají na tištěnou reklamu dopustit, příznivci virtuálních forem propagace jako jsou bannery si zase obhajují vlastní píseček.

Pravda je však někde uprostřed. Orientace na tradiční média (tisk, televizní reklama) je z dlouhodobého hlediska vyhazováním peněz a absolutní preferování nových technik je zase riskantní. Je totiž důležité, abyste věděli, kdy, jak a kde můžete internetové formy použít. My se v našem příspěvku zaměříme na bannery.

Bannerská věda
Jsou vlastně tři druhy reklamních bannerů z hlediska toho, čeho se snaží dosáhnout.

  1. bannery propagující značku
  2. akční bannery, které se snaží o předání sdělení
  3. falešná klikátka

Bannery propagující značku nejsou zatím moc rozšířené, ale očekává se, že jejich podíl poroste. Obsahují většinou vtipné obrázky a jednoduché sdělení ve tvaru URL. Často pouze doprovázejí nebo podporují kampaň v jiných médiích.

Bannery akční obsahují většinou nějaké animované textové sdělení větu po větě stále dokola. Ty však mohou být někdy matoucí - uživatel totiž s vysokou pravděpodobností začne sdělení číst od prostředka, často zahlédne pouze část sloganu.

Falešná klikátka jsou způsob, jak si „nahonit“ click-rate aneb vysoký počet vstupu nových uživatelů vašeho webu. Vzbuzují v (nezkušeném) uživateli dojem, že kliknutí nezpůsobí přechod na jinou stránku. Uživatel klikne a dostane se na stránku, kam rozhodně nechtěl a okamžitě odchází. Click-rate je vysoký, efekt však záporný.

Přitáhněte davy!
Lidé více věnují pozornost bannerům, které zaujmou. Pokud tedy tvoříte banner, měl by překvapit, pobavit a hlavně dosáhnout toho, aby uživatel na něj klikl, aby se dostal konečně na váš produkt. Zajímavé je, že z hlediska psychologie není ani tak důležitá barva nebo pohyb, člověka brouzdajícího na netu přitáhne zvláště tvář člověka, obrázek zvířete či komiksové bubliny.

Také je důležité, aby vaše prezentace nebyla vlezlá – znáte ten pocit, kdy jste na své oblíbené stránce, přes kterou se vám táhne bannerový proužek, který vás obtěžuje a který nemůžete ani odstranit. Myslíte si, že poté váš produkt bude někdo kupovat? Ani náhodou. Dejte si také pozor na příliš rychlé animace, problikávání kontrastních barev či překrývání čteného textu.

Kdy banner použít?
Pokud jste malá firma s omezeným rozpočtem na reklamu, pravděpodobně bude vždy výhodnější jiný způsob reklamy než banner. Nevelká společnost je totiž většinou úzce specializovaná, a velké, všeobecné portály pro ní nejsou vhodné. Tyto webové stránky nemají úzce specifickou cílovou skupinu, reklama na nich se proto hodí jen pro giganty pokrývající široké spektrum lidí, např. mobilní operátoři či cestovní kanceláře.

Výhodná je bannerová reklama také pro brandové reklamní kampaně, tedy pro posílení značky. V tomto případě je totiž účelem, aby co největší okruh lidí značku zaregistroval, nízká míra prokliku bannerů tím pádem vůbec nevadí. Pro malou firmu se banner hodí zvláště v případě, že své výrobky na webu prodává a může ji přesně zacílit na web, kam chodí potenciální zájemci o daný produkt (například pro vinaře portál o vinařství, pro zdravé produkty například web o veganství). Je to výhodné jednak kvůli lepší cílenosti, ceně i faktu, že uživatel na takových stránkách není reklamou přesycen.

Cena za umístění banneru zohledňuje několik faktorů:

  • poskytovatel reklamního prostoru – jak už to tak bývá, u každého platí jiná cena
  • velikost reklamního banneru – čím větší banner, tím samozřejmě dražší
  • stránka, na které je banner umístěn – titulní stránka bývá obvykle nejdražší, stránky na nižší úrovni levnější

A co Evropa?
Pokud se chcete tedy vrhnout do bannerového ráje, vězte, že Evropa jde tímto směrem. Na téma využívání nových forem marketingu bylo provedeno několik šetření agenturou Forrester Research. Ty došly k závěru, že web, e-mail a mobilní marketing se stávají efektivnějšími. Navíc se nová média svým celkovým obratem již přibližují tradičním médiím.

Společnosti sledované v rámci zmíněného výzkumu utrácejí dnes kolem 47 % svých marketingových rozpočtů za nová média, jako je web, e-mail a mobilní marketing. 45% společností využívá bannery nebo vyhledávací marketingové taktiky k propagování svých výrobků a služeb. SMS marketing zatím pokulhává – využívá ho jen asi 7 % firem.

Autor:
  • Nejčtenější

SVJ si bude brát úvěr na opravu balkonů. Musím platit, i když ho nemám?

25. dubna 2024

Výhodou bytu ve vlastnictví je, že ho můžete kdykoli prodat, pronajmout či rekonstruovat, aniž...

Spoření v eurech se v bankách vylepšilo. Víme, kdo má nejvyšší úrok

24. dubna 2024

Premium Mít doma v šuplíku eura nedává velký smysl. Zvlášť když jde o větší částku. A nedává ani smysl...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Fenomén Koh-i-noor. Žlutá tužka z Budějovic píše svůj příběh už 135 let

20. dubna 2024

Nebýt Elisabeth Hardtmuthové, která už nechtěla prát manželovy košile ušmudlané od uhlu, Koh-i-noor...

Vzdělání nestačí. O profesní kariéře často rozhodují měkké dovednosti

22. dubna 2024

Pracovní trh se dynamicky vyvíjí a neustále přináší nové výzvy. Zaměstnavatelé v dnešní době...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Méně peněz na sport, více volna. Jak firmy upravují nabídku benefitů

19. dubna 2024

Schválení vládního konsolidačního balíčku způsobilo na sklonku loňského roku paniku i v oblasti...

Chtěla ušetřit na elektřině. Za změnu dodavatele měla platit přes 30 tisíc

26. dubna 2024

Ceny energií se u jednotlivých obchodníků liší, mezi nejlevnějšími a nejdražšími produkty mohou být...

Cestovní kanceláře posilují. Proč dává zájezdům přednost stále více lidí?

26. dubna 2024

Premium Cestování do zahraničí loni poprvé překonalo úroveň před pandemií covidu, čísla se tak dostala na...

Češi stále proudí do IT rekvalifikací. Chtějí do stabilního oboru s vysokými platy

25. dubna 2024

Podle dat ČSÚ za 4. čtvrtletí 2023 byla v IT pracovních pozicích jedna z nejvyšších průměrných...

SVJ si bude brát úvěr na opravu balkonů. Musím platit, i když ho nemám?

25. dubna 2024

Výhodou bytu ve vlastnictví je, že ho můžete kdykoli prodat, pronajmout či rekonstruovat, aniž...

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Největší mýty o zubní hygieně, kvůli kterým si můžete zničit chrup

Možná si myslíte, že se v péči o zuby orientujete dost dobře, přesto v této oblasti stále ještě existuje spousta...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit bývalému konkurentovi 21...