Rozvíjejte manažerské dovednosti

  • 304
Jsou mezi vašimi zaměstnanci vynikající manažeři? Jsou tito pracovníci schopní, samostatní, rozhodní? Dokážou správně komunikovat? Existují metody, jak jejich dovednosti ještě zlepšit.

V moderních prosperujících firmách se osvědčil systém Assessment centra, což lze volně přeložit jako hodnoticí středisko. Jedná se o komplexní diagnostickovýcvikové programy, které společnosti používají již při přijímání nových zaměstnanců a následně při rozvoji jejich pracovních dovedností.

Programy používají metody případových studií, simulace pracovních úkolů, modelace situací a hraní rolí, s nimiž se pracovníci v běžném provozu setkávají. V rámci Assessment centra probíhají pohovory, testy osobnosti i zkoušky schopností a odborných znalostí. Zaměstnanci plní skupinové úkoly, předkládají nová řešení a obhajují své nápady.

Účastnící se na místě učí, jak vést lidi, třídit a předávat informace, řešit úkoly, překonávat stres, hospodařit s časem. Skupinové a individuální úkoly, které pracovníci během tréninku plní, posuzují zkušení personalisté, psychologové a odborníci z oboru, jehož se zadané úkoly týkají. Výsledky Assessment centra poskytují obraz o manažerském potenciálu pracovníků a dokážou předpovědět jejich pracovní výsledky. Používané metody odhalí postoje a motivaci zaměstnanců, jejich kariérové a rozvojové plány.

Nevýhodou Assessment centra je velká časová náročnost na přípravu i konečné vyhodnocení. Výsledky, které firma tímto způsobem získá, však mají vysokou vypovídací hodnotu a mohou účinně pomoci při rozvoji manažerských dovedností všech jejích zaměstnanců.

Sex na pracovišti? Návrat do původních kolegiálních vztahů bývá po skončení milostného románku velmi složitý. Čtěte ZDE.