Ryan: O výhodách přímého bankovnictví je třeba klienty přesvědčit

Zpovídali jsme za vás generálního ředitele GE Capital Bank. Jak vidí postavení banky na trhu? V čem se chce GE Capital bank profilovat? Jaké jsou hlavní nedostatky přímého bankovnictví?

Kdybyste měl několika málo větami přesvědčit klienta, aby uložil peníze právě ve Vaší bance - co byste mu řekl?

Cílem GE Capital Bank je poskytovat rychlé, pohodlné a pro klienty jednoduché služby.Tomu odpovídá standard služeb, které klientům nabízíme. Klient například již při založení účtu může získat mezinárodní platební kartu či kontokorent. Důvodem, proč nás klienti preferují, je i rychlost vyřízení úvěru, který poskytujeme na počkání a jako jediná banka na trhu umožňujeme požádat o úvěr pomocí internetu i pro zájemce, kteří nejsou našimi klienty.
I přesto, že GE Capital Bank klade velký důraz na rozvoj přímého bankovnictví, je si vědoma významu široké pobočkové sítě pro spokojenost klientů.

Existuje nějaký problém v image banky, který byste chtěli v nejbližší době odstranit? Jak chcete  banku na českém trhu dál profilovat?


Žádný problém v image banky nevnímáme. GE Capital Bank se již od svého vstupu na český trh profiluje jako banka se zaměřením na retailovou klientelu a malé a střední podniky. Takto se chceme profilovat i nadále. Pomáháme našim klientům realizovat jejich sny a potřeby hlavně prostřednictvím úvěrových produktů - ať již spotřebitelskými úvěry, hypotékami či úvěry pro malé a střední firmy. Druhou skupinou produktů, v nichž chceme mít pozici leadra trhu, je přímé bankovnictví - především GSM bankovnictví a internetové bankovnictví.

Kde vidíte rezervy a překážky v rozvoji přímého bankovnictví?

GE Capital Bank byla katalyzátorem růstu přímého bankovnictví. Do jejího vstupu na trh GSM bankovnictví v roce 2000 využíval tuto službu pouze malý podíl klientů českých bank. Některé banky sice GSM bankovnictví nabízely, ale nedokázaly klienty přesvědčit o jeho výhodnosti. GE Capital Bank proto zvolila edukativní přístup k tomuto produktu - naším cílem bylo klientům ukázat výhody GSM bankovnictví a přesvědčit je o nich. Stejný přístup jsme zvolili i u internetového bankovnictví. Hlavní bariérou pro jeho užívání byl podle výzkumu, který jsme provedli, obava klientů z nároků, které by na jejich znalost práce s PC internetové bankovnictví kladlo a za omezující považovali i např.  hardwarový klíč či obdobné zařízení, což je omezuje například tehdy, pokud chtějí ovládat svůj účet, ale nemají uvedená zařízení právě s sebou. Proto GE Capital Bank vyvinula uživatelsky velmi nenáročnou verzi internetového bankovnictví - Internet Banku GEnius. Základní bariérou pro rozvoj přímého bankovnictví je tedy nutnost přesvědčit klienty o jeho výhodách a motivovat je k jeho aktivnímu využívání.

Zatím máte jen jeden balíček - GEnius. Plánujete tuto nabídku  nějak rozšířit?

Běžný účet GEnius patří k nejúspěšnějším produktům GE Capital Bank. Úspěch běžného účtu GEnius nicméně neznamená, že bychom ho dále nezlepšovali. Počítáme proto i v budoucnu s dalšími novinkami.

Zpět na akuální téma: Banka roku 2003 - ZDE.