1. Pečlivě vybírejte banku
Banky, které poskytují přímé bankovnictví, se mohou výrazně lišit v úrovni zabezpečení a ceně služeb. Pozor na účtování poplatků za hovor, může být zdarma nebo placený.
2. Volejte levněji
Pokud se za hovor s telefonními bankéři platí, volejte mimo špičku a o víkendech.
3. Připravte si podklady
Než začnete komunikovat s automatem nebo s operátorem, mějte vždy po ruce všechny údaje potřebné pro zamýšlené transakce, jinak budete ztrácet čas a v případě placených hovorů i peníze.
4. Balíčky služeb se pro vás nemusí hodit
Než se bance „upíšete“ k balíčku služeb za paušál, zjistěte, zda obsažené služby vůbec využijete.
5. Dodržujte základní bezpečnostní pravidla
Nezapisujte si hesla, nikomu je neprozrazujte. Pamatujte, že mobilní telefon se dá odposlouchávat hůř než pevná linka.
Jak snížit riziko zneužití účtu |
- neztratit a nevyzradit přístupová hesla, například je nikam nezapisovat, ale „nosit v hlavě“ - pokud je to možné, hesla často měnit - u internetbankingu vždy po odhlášení zavírat okno prohlížeče - vybrat banku s nejvyšším stupněm zabezpečení |
6. Jednoduché operace vyřizujte prostřednictvím automatu
Levnější je komunikace s bankou po telefonu s pomocí automatického než živého operátora. Vyplatí se proto dělat jednoduché bankovní operace, jako jsou třeba informace o zůstatcích na účtu, prostřednictvím něj.