Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Seznam banka: krok před propastí?

aktualizováno 
V září 2002 byl spuštěn společný projekt eBanky a portálu Seznam.cz – Seznam banka určená pro registrované uživatele tohoto portálu, kteří mají zájem obsluhovat svůj účet prostřednictvím internetu. Po jednom a půl roce nastal čas bilancování. Jaký ohlas projekt sklidil? Kolik klientů jej využívá? Chystají se úpravy projektu, nebo jej čeká konec?

Běžný účet na Seznamu byl novinkou, která měla přilákat milovníky internetu. Uživatelé Seznamu mohli (a dosud mohou) získat za speciálních podmínek účet u eBanky. Oproti klasickému běžnému účtu měla být hlavní devizou poplatková politika projektu - vedení i zřízení účtu zdarma (což bylo ovšem vyváženo vyšší cenou jednotlivých operací). Bylo tedy již od počátku zřejmé, že banka osloví spíše pasivnější klienty - ty, kteří neprovádějí mnoho operací.

Klientům byla nabídnuta co-brandovaná karta s věrnostním programem, tedy programem slev u obchodních partnerů. Účet umožnil a dosud umožňuje provádět všechny operace s běžným účtem spojené. 

Kolik klientů tedy banka získala? Ke konci ledna 2004 využívalo Seznam Banku necelých 1700 klientů. Platebních karet VISA Electron Seznam bylo vydáno 1820, platebních karet EC/MC InternetCard Seznam 820.

Česká spořitelna upravuje od března ceník. Co podraží? Čtěte ZDE.

Jak bylo řečeno, bylo hlavním lákadlem Seznam banky bezplatné vedení účtu. Úspora fixních nákladů činila oproti vedení klasického účtu u eBanky 19 Kč za měsíční vedení účtu plus minimálně 45 korun měsíční poplatek za vedení přímého bankovnictví - to mohlo pro neaktivní jedince znamenat výhodu i při ceně 12 Kč za první, resp. 20 Kč za druhý a další platební příkaz.

Minulý čas je ovšem na místě, neboť nová poplatková politika eBanky uvedená v říjnu loňského roku tento bezpochyby velký klad v podstatě pohřbila. Bezplatného vedení účtu i služeb přímého bankovnictví totiž nyní mohou využívat všichni klienti eBanky, kterým na účet za měsíc souhrnně přijde minimálně 15 tisíc Kč, což při skladbě klientů eBanky bude zřejmě většina - ti navíc nebudou platit horentní sumy za běžné operace (platební příkaz, výběr z bankomatu..). Právě tato kampaň ostatně způsobila, že měsíční přírůstek klientů eBanky tvoří více než dvojnásobek souhrnného počtu klientů Seznam Banky.

Hlavní výhoda Seznam Banky tedy trvá pouze pro ty, kteří těchto příjmů nedosahují a příliš operací neprovádějí; přínosem může být i bezplatné zrušení účtu - tedy prvek, který umožňuje účet vyzkoušet bez zbytečných nákladů. Nicméně faktem zůstává, že hlavní "lákadlo" pozbylo síly.

Účet v Seznam bance

Založení/Vedení/Zrušení účtu

0/0/0 Kč

Výpis k účtu

3,90 Kč

Příkaz k úhradě v ČR (mimo eBanku, 1. / další příkaz v měsíci)

12/20Kč

Příkaz k úhradě v rámci eBanky

3,40 Kč

Elektronické zadání/změna/zrušení trvalého příkazu

0/30/30 Kč

Karta Visa Electron/EC/MC Internet Card

240/150 Kč ročně

Výběr z bankomatu eBanky/ČS,HVB,Euronet,ŽB/ostatní

14,90/59,90/54,90 Kč

Je tedy na místě otázka, jaká bude budoucnost Seznam banky? Pokud vezmeme v potaz, že měsíční návštěvnost Seznamu dosahuje úrovně 2,5 milionů unikátních návštěvníků a Seznam banku z nich využívá ani ne jedno promile, je zcela namístě hovořit o fiasku celého projektu. Jestliže zpočátku byla na Seznamu spuštěna reklamní kampaň pro získání zákazníků a Seznam Banka defilovala mezi prvními odkazy, nyní naleznete na celém portálu pouze nenápadný "proklik".

Podle vyjádření představitelů obou stran se o dalším osudu projektu dosud jedná a projednávány jsou všechny varianty. Při projednávání možnosti ukončení projektu musí samozřejmě padnout otázka, co se stávajícími klienty. Přesto se tato alternativa podle našeho názoru momentálně jeví nejpravděpodobnější. Ať již bude konečné rozhodnutí jakékoliv, jedno je dnes zcela jisté: propojení internetového portálu a banky žádné ze zúčastněných stran ovoce nepřineslo.

Vyjádření Pavla Makovského, ředitele vnější a vnitřní komunikace eBanky:

Seznam Banka byla koncipována tak, aby se běžní uživatelé měli možnost seznámit s moderními formami bankovnictví, nicméně počet klientů tohoto projektu nesplnil očekávání. Právě tato očekávání a případné úpravy projektu budou předmětem jednání mezi Seznam.cz a eBankou.

Co si myslíte o projektu Seznam banka? V čem spatřujete vy příčinu malého zájmu o tuto  službu? Napište nám, těšíme se na vaše názory a zkušenosti.

 

Autor:


Můžete si ještě půjčit?

%
Vypočítat
Zjistit přesnější výpočet


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Hypotéky mírně zlevňují, stále se drží na hladině dvou procent

Hypotéky si daly letní pauzu a mírně zlevnily. Průměrná úroková sazba poklesla, a to na 2,02 procenta. V červenci klesl jak počet, tak i objem nových...  celý článek

Ilustrační snímek
Hypotéky zdražují, sazby překonaly dvě procenta

Úrokové sazby u hypotečních úvěrů pokračují v pozvolném růstu. Průměrná úroková sazba v dubnu stoupla na 2,01 procenta. Na této úrovni byly sazby naposledy...  celý článek

Ilustrační snímek
Hypotéky se usadily na hladině dvou procent, zdražují pozvolna

Hypotéky opět zdražily, ale jen mírně. Průměrné úrokové sazby poskočily v červnu na 2,04 procenta. Objemy i počty uzavřených hypoték kopírují květnové výsledky.  celý článek

Další nabídka

Kurzy.cz

4 scénáře amerického útoku na KLDR: Vedly by k totální zkáze!
4 scénáře amerického útoku na KLDR: Vedly by k totální zkáze!

Vztahy mezi KLDR a USA se za poslední týden vyostřily víc, než za několik let. Zdá se, že válka mezi zeměmi je na spadn... celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.