Služební vůz: zaplaťte si jízdy

Počet zaměstnání, kde budete řidičák určitě potřebovat, byť hlavní náplň vaší práce bude jiná, se zvyšuje. Mezi ně patří například profese obchodního zástupce.

Budoucí zaměstnavatelé velmi často předpokládají, že řidičák máte. "Když jsem se ucházela o místo obchodního zástupce, majitel firmy se mě ani neptal, jak dlouho řídím a kolik mám najeto,“ říká Iva Pelanová z Plzně. „Prostě jsem dostala klíčky od auta a naplánovanou trasu. Postupně se můj rajon rozrostl od jižních přes západní až po severní Čechy. Kdybych neměla dost najeto už předtím, asi bych se za volantem necítila úplně pohodově. Ale zase je pravda, že bych si kvůli získání místa radši zaplatila třeba kondiční jízdy než to rovnou vzdát,“ doplňuje Pelanová.

O svém řidičském umu nelžete
Pokud je mezi požadavky na místo, o něž stojíte, výslovně uveden řidičský průkaz, musíte počítat s tím, že přednost dostane aktivní řidič. A přestože personální agentury ani jednotlivé firmy obvykle řidičské dovednosti potenciálních zaměstnanců nijak netestují, nemá nejmenší smysl si v tomto ohledu vymýšlet. Odborníci z personálních agentur potvrzují, že jsou si toho uchazeči vesměs vědomi. "Na pohovorech se lidí samozřejmě ptáme, jestli jen mají řidičák, nebo doopravdy řídí. Uchazeči obvykle nelžou, protože vědí, že to k ničemu nevede. Místo by získali a hned zpočátku by měli problém, protože špatný řidič se pochopitelně hned pozná. Tím by přece uškodili sami sobě,“ vysvětluje Kristina Stiefelová, jednatelka pražské personální agentury Axial.

Kondiční jízdy jsou v případě, že si za volantem moc nevěříte, nejlepším řešením. "Teď máme zajímavou zakázku v Karlových Varech, kterou chci svěřit jedné kolegyni. Ale řekla jsem jí, ať nejprve absolvuje několik kondičních jízd, jinak jí ten projekt nedám. Většina šéfů uvažuje obdobně,“ soudí Stiefelová.

Metro  nepřítel řidičáku
Zájem o kondiční jízdy se v rámci Česka liší, největší je v Praze. Proč? Lidé z venkova nebo menších měst jsou na automobil do značné míry odkázáni, a tak když si udělají řidičský průkaz, hned začnou jezdit. Například Karel Kubeša z Krnova říká, že v jeho autoškole nemá zájem o kondiční jízdy skoro nikdo. "Zato mám ale hodně žáků. Takže i kdyby někdo kondiční jízdy chtěl, musí třeba taky dva měsíce počkat. Když to někomu řeknu, obvykle to vzdá.“

Dokonce i majitel brněnské školy Petr Rojka uvádí, že zájemců chodí málo, maximálně dva týdně. Systém veřejné dopravy hlavního města republiky naopak umožňuje uložit řidičák na roky "k ledu“. Na druhou stranu i v Praze patří řidičské oprávnění mezi standardní požadavky zaměstnavatelů. Petr Manda z pražské Autoškoly Kříž proto říká, že zájem o kondiční jízdy je velký. "Týdně se nám hlásí nejméně deset lidí. Obvykle si zaplatí čtyři lekce, to je takový náš ekonomický balíček.“

Opravdu mohou pouze čtyři hodiny stačit? "To je naprosto individuální,“ říká Manda. "U každého je ten optimální počet jiný. Záleží na tom, jak se sám dotyčný za volantem cítí. A samozřejmě taky na doporučení našich lektorů. Někdo potřebuje čtyři hodiny, někdo hodně přes deset.“

Autoři: ,
  • Nejčtenější

Podnikání střídaly chyby i ztráty. V Babicích dnes mají úspěšné České tropy

23. března 2024

Podnikatelský příběh Pavlíny Molkové začal před více než třicet lety ve Švýcarsku. „Všimli jsme si...

Vyzkoušeli jsme v testu Partners Banku. Obstála skoro na jedničku

21. března 2024

Na bankovním trhu začala v březnu fungovat nová ryze česká Partners Banka. Na startu oznámila, že...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Ignoruje vás kolega v práci? Jak poznat pasivního agresora a jak se mu bránit

25. března 2024

Očekáváte a potřebujete od kolegy spolupráci, místo toho se setkáváte jen s tím, že nedodržuje...

Pravidla pro předčasné splacení hypotéky se mění. K lepšímu, či horšímu?

22. března 2024

Stěhování, rozvod, vážná nemoc nebo jen možnost ušetřit na splátkách, to jsou důvody, proč se...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Akciové trhy i kryptoměny jsou na maximech. Ale vydrží tam?

26. března 2024

Mohlo by se zdát, že globální ekonomika jenom vzkvétá a geopolitická rizika v podobě válek a...

Nákup stavebního pozemku na úvěr a bez zástavy? Pomůže stavební spořitelna

28. března 2024

Pořízení stavebního pozemku je dobrá investice. Ať už jako startovací pozice pro děti, pro uchování...

Vyjednávací síla mladých na trhu práce roste, říká personální expertka

27. března 2024

Premium Vyhlídky absolventů jsou nadějné, říká v rozhovoru personální odbornice Jaroslava Rezlerová. Komu...

Akciové trhy i kryptoměny jsou na maximech. Ale vydrží tam?

26. března 2024

Mohlo by se zdát, že globální ekonomika jenom vzkvétá a geopolitická rizika v podobě válek a...

Ignoruje vás kolega v práci? Jak poznat pasivního agresora a jak se mu bránit

25. března 2024

Očekáváte a potřebujete od kolegy spolupráci, místo toho se setkáváte jen s tím, že nedodržuje...

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...