Podle jeho slov totiž statistiky zahrnují hromadné firemní smlouvy, které se mohou vztahovat i na několik stovek vozidel. "Klasickým příkladem jsou autobusoví dopravci, kteří mají do jedné pojistky zahrnuto třeba dvě stě autobusů," říká Kopecký.
Pojišťovací ústavy očekávají návaly především na konci roku - většina z nich proto připravuje rozšíření otvírací doby na večerní hodiny a svátky.
"Lze čekat, že spousta lidí nechá ručení na po-slední chvíli, budeme mít otevřeno podle potřeby," říká Martin Diviš z Kooperativy. To se týká i ČS-Živnostenské a Pojišťovny IPB. Povinné ručení nyní nabízí dvanáct pojišťoven.
A jaká je situace u klientů největší leasingové firmy ŠkoFinu? Jeho klienti uzavírají smlouvy sami nebo mohli záležitost nechat na ní. "O pojištění nás požádalo 16 tisíc klientů, tedy pětina z celkového počtu," říká Petr Lehký ze ŠkoFinu. "Co se týče těch, kteří uzavírají ručení sami - denně přijde na dva tisíce smluv," dodává.