Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Snažte se být oblíbení v práci

  10:00aktualizováno  10:00
Chcete být oblíbený? Poraďme se o metodě, která je proveditelná opravdu pro každého. Věnujte větší pozornost jménům lidí kolem - kolegů, šéfů, podřízených, smluvních partnerů, úředníků, dodavatelů, klientů.

Pečlivější a přesnější vyslovování jmen a příjmení, titulů, pozic v práci -a samozřejmě také jejich lepší zapamatování. Zejména zapamatování křestních jmen - nejjistějších bran k srdci a přízni lidí.

Mnozí z vás si jistě vzpomenou na starší filmy a starší situace z dob, kdy pánem byl prodejce a těžkým uměním bylo koupit. Mistři zásobovači ševelili do telefonů při shánění úzkoprofilového zboží k různým skladníkům a jim podobným sladce, osobně. „Maruško, Jiřinko, Pepíčku, Venoušku..., mrkni se, jestli by se tam pro nás nenašly nějaké...“ Dnes je stejně těžkým uměním prodat. Vyrobit zboží, službu, vyrobit vlastní kvalifikovanou pracovní sílu vyučením nebo maturitou není zase až tak nedosažitelně těžké. Ale prodat ten produkt nebo vlastní schopnosti za dobrou cenu - to vyžaduje stejně filipa jako dříve shánění.

Kuřákům v práci brzy odzvoní.
Čtěte ZDE.

Geniálně prosté, avšak málo užívané umění úspěšnosti zaměstnance i manažera mistrně vystihl v jednom ze svých posledních filmů Jean-Paul Belmondo: „Nauč se pozdravit způsobem, který dává najevo, že věc toho druhého tě zajímá více než tvoje vlastní. On to musí cítit. Pak je tvůj.“ Dodejme, že vzápětí za tímto profesionálním pozdravem by mělo následovat vyslovení jména zdraveného. Tak, jak je vzhledem k míře formálnosti situace nejobvyklejší. Tak, jak to chce ten druhý slyšet. Důstojně, s úctou, bez chybičky či náznaku nedbalosti. Děláte to přece pro sebe; a nejlépe to pro sebe uděláte, když bude atmosféru pozdravu a oslovení prosycovat pocit, že to děláte hlavně pro druhého. Ano - přes blaho druhého k blahu vlastnímu. Jinudy cesta v civilizaci nevede.

Pomozte své, často bídné paměti na jména. Mějte vždy připraveno dost vlastních vizitek. Nabízejte výměnu. Ten druhý když má, tak dá. Když nemá, neodmítne napsat své jméno na druhou, nepotištěnou stranu další vizitky vaší. A nezapomínejte - i při neodbytných myšlenkách na všechno to věcné, co musíte s daným člověkem probrat - na několikeré zopakování jeho jména v rámci úvodních všeobecných frází. Pod jakoukoliv slušnou záminkou.

Autor:


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Kvíz: Vyznáte se v novelizovaném zákoníku práce?

Slovo „práce“ zadávají lidé do vyhledávačů nejčastěji v září. Je to možná proto, že řada těch, kteří uvažují o změně zaměstnání, si nechává léto na rozkoukání...  celý článek

Ilustrační snímek
Nikdy dříve se nám nežilo lépe, vzkazují čeští milionáři

Nahlédnout do života bohatých Čechů, kteří mají na svých kontech miliony, není snadné. Už po několik let se o to snaží unikátní průzkumy bank. Přímým...  celý článek

Ilustrační snímek
Tři věci, které nejvíce vytáčejí zaměstnance v kancelářích

Někdy je to v kanceláři o nervy a o zdraví. Zvlášť, když vypuknou hádky mezi kolegy kvůli relativním maličkostem. Horko, hluk, vyrušování, co teď nejvíce vadí...  celý článek

Další nabídka

Kurzy.cz

Sobotka: Minimální mzda bude od ledna 12.200 korun. Co na to ekonomové a firmy?
Sobotka: Minimální mzda bude od ledna 12.200 korun. Co na to ekonomové a firmy?

Minimální mzda v Česku se od ledna zvýší o 1200 korun na 12.200 korun, tedy o 11 procent. Rozhodl o tom dnes kabinet. N... celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.