Společenství Romů připravilo seminář pro školní asistenty

B r n o -
Romští asistenti, kteří na základních školách pomáhají problémovým dětem s integrací do výchovně vzdělávacího procesu, se školili v Brně. "Účastníci semináře si prohloubili znalosti z oblasti psychologie, historie, filozofie a jazykovědy, ale učili se i to, jakým způsobem pozitivně působit na rodiče romských dětí," řekla organizátorka semináře ze Společenství Romů na Moravě Danara Meluzínová. Zvláštní důraz byl věnován romštině. "Snažíme se poskytnout asistentům dostatečnou kvalifikaci, aby se dětem stali vzorem a zároveň pozitivně zasáhli do výchovného procesu," zdůraznila organizátorka semináře. Podle ní mají romské děti ve škole problémy nejen s komunikací kvůli jazykové bariéře, ale i kvůli odlišnému rodinnému zázemí, které vychází z jiných hodnot. "Naše školy málo akceptují jiné národnosti, což je patrné nejen v učebnicích, ale hlavně při výuce historie a kulturního odkazu," uvedla Meluzínová. Za důležité považuje, aby děti poznaly také romské významné osobnosti, u kterých by našly vzor. Romské asistenty působící na základních školách vychovává Společenství Romů na Moravě v rámci dlouhodobého programu už čtyři roky. Asistenti jsou zpočátku zaměstnanci Společenství Romů na Moravě. V případě, že se škole spolupráce s asistentem osvědčí, stane se asistent zaměstnancem školy. V současnosti pracuje ve Společenství Romů na Moravě pětadvacet asistentů, na brněnských školách jich působí devět.