Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Spořit s pojistkou?

  • 3
Pojistit si dům nebo auto už je dnes standard a pojišťovny potřebují pokročit o kus dál: přesvědčit lidi, aby brali jako samozřejmost, že budou dávat stranou i peníze na životní pojistku.

Životní pojištění roku 2006

1. Nationale - Nederlanden životní pojišťovna – Investor Plus
2. Česká pojišťovna a.s. – Dynamik Plus
3. Allianz pojišťovna, a.s. – Rizikové pojištění
Jenže posílat někam celý život několik set či tisíc korun, aniž člověk vidí nějaký okamžitý prospěch, to chce trochu přemáhání a určitou finanční rezervu, takže zatím není úplně vyhráno.

V prvním pololetí činilo předepsané pojistné na životní pojištění v Česku 22,5 miliardy korun, což je proti loňsku nárůst jen o 1,1 procenta. „Podobně jako vloni lze tento nízký růst přičíst přetrvávající stagnaci jednorázově placeného pojistného, které kleslo o 13,2 procenta. Naopak, běžně placené pojistné se o 7,1 procenta zvýšilo, což je z hlediska dalšího vývoje trhu životního pojištění důležité,“ stojí ve zprávě České asociace pojišťoven za první pololetí.

Jenže v porovnání se západní Evropou je v Česku ještě hodně kam růst a finanční domy spoléhají, že životní pojištění bude do budoucna jedním z tahounů na trhu finančních služeb. V západní Evropě se podle údajů ČAP na životní pojistky dává v průměru až osmkrát víc peněz než v Česku.

Jeden ze stimulů, který by měl české rodiny probudit, jsou nové, důmyslnější formy životních pojistek, které kromě pojistné ochrany nabízejí čím dál větší flexibilitu pro spoření a investice. Investiční životní pojištění, u kterého si klient může více pohrát s volbou investiční strategie a například s volbou portfolia podílových fondů, získává navrch nad klasickým kapitálovým pojištěním.

To je vidět i ve výsledcích letošní banky roku v kategorii životního pojištění. Na prvních místech jsou produkty investičního životního pojištění, které reprezentují segment, jenž nyní nejvíc roste.