Facebookové stránky společností jsou takzvané firemní profily. Ilustrační snímek

Facebookové stránky společností jsou takzvané firemní profily. Ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Sonda: Spořitelny a pojišťovny mají na Facebooku střídavě oblačno

  • 5
V minulé sondě jsme rozebrali firemní profily retailových bank. V celkovém hodnocení dopadly dobře. Jejich komunikace je aktivní a proklientská, na Facebooku na dotazy reagují rychle a konkrétně. Nyní se podrobněji podíváme na pojišťovny a spořitelny. Zároveň přinášíme odkazy na jejich profily.

Proč se vyplatí využívat jejich facebookové stránky? Dva tipy dává Petra Jankovičová, výkonná ředitelka společnosti Triad Advertising:

  1. Kam napsat stížnost? Facebooková stránka je to první místo, které všechny napadne. Váš komentář bude administrátora stránky pálit v očích a to je dobře.
  2. Chystáte se pojistit? Proklikejte si Facebook vaší pojišťovny. Často tam najdete kód pro slevu.

Facebook a pojišťovny

„Pojišťovny nepatří k lovebrandům. Některé z nich se s tím vypořádaly tak, že dělají mrtvého brouka a se svými zákazníky na Facebooku nekomunikují. Ty, které se rozhodly jít do boje, musí často čekat na vyjádření právnických oddělení ke konkrétním případům. To samozřejmě prodlužuje reakční dobu odpovědí,“ přibližuje situaci Petra Jankovičová.

Nepřehlédněte

Aegon komunikuje zejména svoji kampaň Aegonfit, jejíž hlavní tváří je Martina Sáblíková. Komunikace na profilu je trochu jednostranná, Aegon vkládá příspěvky, ale na komentáře pod nimi již nijak nereaguje. Nicméně příspěvky se objevují několikrát týdně, takže jde o poměrně aktivní stránku.

Allianz uveřejňuje různé charitativní akce a zajímavosti, které se vážou k pojištění (například statistiku, že více nehod se stává v období úplňku). Na komentáře reaguje střídavě, některé nechá bez povšimnutí. Frekvence jejich příspěvků je však velmi nízká, zhruba jeden za dva týdny.

Axa, Česká pojišťovna, ERV pojišťovna, Generali, Kooperativa a NN pojišťovna komunikují spíše různé tipy, zajímavosti a rady spojené s pojištěním. ČSOB pojišťovna a NN pojišťovna navíc ještě i produkty a akce. Komunikace Axy je střídavá. Jsou zde období, kdy vkládají příspěvky poměrně často, několikrát týdně, a pak hluchá místa, kdy se objeví sotva jeden příspěvek za měsíc. Objevují se i negativní komentáře, ale Axa se snaží reagovat a situaci řešit.

Česká pojišťovna, ČSOB pojišťovna, ERV pojišťovna a Kooperativa oproti tomu vkládají příspěvky pravidelně, ale diskuse pod příspěvky se jim nedaří rozproudit. Na případné (sporadické) dotazy však reagují. Generali a NN pojišťovna mají živější diskuse pod příspěvky.

Metlife je úplným nováčkem, facebookovou stránku založil nedávno. Zatím komunikuje spíše charitativní aktivity. Diskuse se pod příspěvky objevují a Metlife reaguje.

Česká podnikatelská pojišťovna na Facebooku oficiálně není, lze však najít (většinou mrtvé) stránky jednotlivých poboček. Komerční pojišťovna profil také nemá a stejně tak Uniqa, která ho však podle vyjádření mluvčí již připravuje.

Pojišťovny a Facebook
PojišťovnaNa Facebooku odPočet fanoušků k 5.9. 2015Odkaz na profil
Aegon20132 559https://www.facebook.com/aegon.cz
Allianz20142 121https://www.facebook.com/AllianzPojistovnaCZ
Axa 20092 270https://www.facebook.com/axa.cr
ČPPNENÍ
Česká pojišťovna201024 515https://www.facebook.com/ceskapojistovna
ČSOB pojišťovna20146 932https://www.facebook.com/pages/%C4%8CSOB-Poji%C5%A1%C5%A5ovna/678609582222825?sk
ERV pojišťovna200911 066https://www.facebook.com/ERVpojistovna
Generali201084 362https://www.facebook.com/generali.cz
Komerční pojišťovnaNENÍ
Kooperativa201127 420https://www.facebook.com/KOOPCZ
Metlife2015396https://www.facebook.com/metlifeceskarepublika
NN pojišťovna2011392 040https://www.facebook.com/nnpojistovna
UniqaNENÍ

Facebook a spořitelny

A jak komunikují na Facebooku stavební spořitelny? Českomoravská stavební spořitelna (ČMSS) a Raiffeisen stavební spořitelna se na stránkách věnují tématům souvisejícím přímo s jejich finančními produkty – rekonstrukcím, radám pro domácnost a marketingovým akcím. ČMSS zde také komunikuje velkou letní soutěž Milion snů, pod níž se jim podařilo rozproudit velkou diskusi. Na dotazy reaguje poměrně obsáhle.

Raiffeisen uveřejňuje příspěvky s menší frekvencí než ČMSS, komunikace na stránkách má také více negativnější nádech a odpovědi nejsou příliš konkrétní, ale univerzální. Modrá pyramida uveřejňuje příspěvky zejména z jejich interního webu, marketingové a sponzorské aktivity a také v porovnání s ostatními i daleko více soutěží. Dotazů mají minimum, ale reagují na ně.

Komunikace Buřinky na Facebooku je velice nevyrovnaná. Přestože jejich profil je aktivní pět let, tak nemají ani tisícovku příznivců. Komunikují zejména marketingové a produktové aktivity společnosti, ale frekvence příspěvků není pravidelná. To zřejmě až na výjimky brání rozproudit větší diskusi pod příspěvky. Dotazy mají spíše negativní nádech, ale Buřinka na ně poctivě reaguje.

Wüstenrot Česká republika komunikuje na Facebooku jednotně za celou finanční skupinu. Většina příspěvků se týká produktů (pojištění, hypotéky a stavební spoření), charitativních akcí. Zajímavé jsou příspěvky „Víte, že...“ ze světa financí. Na dotazy a komentáře reagují.

Stavební spořitelny a Facebook
SpořitelnaNa Facebooku odPočet fanoušků k 5.9. 2015Odkaz na profil
ČSSM (Liška)201012 491https://www.facebook.com/ceskomoravska.stavebni.sporitelna
Modrá pyramida201210 222https://www.facebook.com/modrapyramida
Buřinka (SSČS)20101 055https://www.facebook.com/Burinka.stavebni.sporitelna
Raiffeisen stavební spořitelna20093 423https://www.facebook.com/RaiffeisenStavebni
Wüstenrot Česká republika201010 677https://www.facebook.com/wustenrotcr