(Bezpečnost přímého bankovnictví ING Konta je v pořádku – Peníze jsou kdykoliv k dispozici a účet je možné odblokovat okamžitě).
ING Bank N.V., resp. její organizační složka se sídlem v Praze se tímto ohrazuje vůči dnes publikovanému tendenčnímu článku kritizujícímu její internet banking (přímé bankovnictví) na základě zastaralých údajů.
Velmi zavádějící a nepravdivé údaje dnes publikoval server fincentrum.cz v článku autora Martina Zikmunda pod názvem „V přímém bankovnictví ING Bank je chyba“ “(pův. V přímém bankovnictví ING Bank je závažná chyba) (www.fincentrum.cz) a „Internetbanking: pozor na chyby“ (www.idnes.cz).
ING BANK N.V. zdůrazňuje, že využíváním přímého bankovnictví k účtu ING Konto v žádném případě nikdy nebyla a ani není ohrožena bezpečnost vkladů všech našich klientů. ING Konto, je zatím jediný retailový produkt, který poskytuje ING BANK N.V. na území České republiky, a který má jednu z nejvyšších úrokových měr na českém bankovním trhu a zároveň je stále bez jakýchkoliv poplatků.
ING KONTO je výlučně spořicím účtem, který splňuje všechny standardy obvyklé na trhu. Tuto skutečnost mohou zajisté potvrdit i představitelé samotného portálu fincentrum.cz, kteří jsou jedním ze zprostředkovatelů prodeje uvedeného produktu.
Systém přímého bankovnictví ING Bank N.V. je pravidelně auditovaný. Tímto auditem je z naší strany zabezpečován nejvyšší možný standard služeb poskytovaných všem našim klientům. I v novém roce 2005 byly zavedeny změny za účelem vylepšení našich služeb.
Systém přímého bankovnictví od začátku roku 2005 generuje desetimístná klientská čísla, která se však na výpisech z účtu v žádném případě neuvádějí. Klientská čísla jsou jedním z mnohých zabezpečovacích prvků, a mají spolu s ostatními zabezpečovacími prvky poskytnout klientům maximální míru bezpečnosti při užívání ING Konta.
Od 3. ledna 2005 je možné odblokovat zablokovaný účet ihned po jeho zablokování, a to telefonicky prostřednictvím operátora Kontaktního centra ING, anebo přímo v Klientském centru ING Oranžový dům. Toto odblokovaní je možné pomocí odpovědí na tzv. „Kontrolní otázky“, které klient vyplňuje pouze ve smlouvě uzavírané mezi ním a ING Bank N.V. Správná odpověď na tyto Kontrolní otázky v Kontaktním nebo Klientském centru ING pak umožní okamžité odblokování ING Konta a náš klient má bezprostředně na to možnost s účtem ihned bez problémů pracovat.
Zásadně tedy nesouhlasíme a prohlašujeme, že není pravda, že se od listopadu minulého roku nic nezměnilo a autor používá zastaralá a zavádějící data a poškozuje dobré jméno a pověst ING Bank N.V.
Z výše uvedených důvodů proto tímto žádáme o opravu veškerých zavádějících údajů, zveřejnění stanoviska ING Bank N.V. a okamžité zastavení publikace článku.
Jana Burdová Libor Vaníček,
manažer podílových fondů a retailového bankovnictví