Strategic Sourcing Manager

Strategic Sourcing Manager (SSM) je pozice zaměřená na nákup a vyhledávání nových dodavatelských zdrojů. Tato pozice je zpravidla obsazena u větších společností, kde jde o centralizovaný nákup. Člověk na této pozici centrálně nakupuje pro více poboček či dceřiných společností mateřské firmy. Je odpovědný za pomoc při strategickém rozhodování o optimálních dodavatelích.

Tento člověk zabezpečuje bezproblémovou spolupráci mezi společností a vybraným dodavatelem. SSM vypisuje dodavatelská výběrová řízení a vyhodnocuje nejlepší nabídky při porovnání ceny a požadované kvality. Vzhledem k tomu, že se jedná o větší objemy nákupu, je jeho úkolem vyjednat příhodné finanční a dodací podmínky. SSM hraje základní úlohu ve zřizování organizace, kdy je schopen fundovaně radit a konzultovat potřeby společnosti a zároveň rozvíjí a implementuje optimální systém pro aktivity této společnosti. Musí být zdatný vyjednavač, který má přehled v dané oblasti, v cenové politice atd.

Z osobních kvalit je třeba zdravé sebevědomí, komunikační a prezentační schopnosti, ale zároveň i schopnost vytvořit si přirozenou autoritu ve společnosti. Dále by měl mít vynikající analytické schopnosti a měl by být schopen rychle porozumět komplikovaným procedurám a strukturám ve firmě.

Co jsme psali a co si přečtete:

Compensation & Benefit Manager
Chief Accountant ­ Hlavní účetní
Komerční ředitel
Strategic Sourcing Manager
Chief Executive Officer
PR Manager
Production Manager