Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Studenti mohou nahlédnout firmám pod pokličku

aktualizováno 
-
Komunikativní, jazykově vybavení absolventi vysokých škol mají šanci získat pozici manažer a v nadnárodních společnostech, které mají své zastoupení v České republice. Zájem o práci u těchto firem je ze strany studentů ovšem obrovský a požadavky firem vysoké, takže přijati bývají pouze tři uchazeči ze sta.

Jak se připravit na přijímací pohovor u nadnárodní společnosti a jací absolventi jsou vyhledáváni? O tom se mohou studenti více dozvědět při nezávislých, přípravných pohovorech, které pro ně organizuje několik firem. Vysokoškolští studenti vyšších ročníků, pro které volba zaměstnání začíná být aktuální, mají možnost v průběhu jedno či vícedenních seminářů vhlédnout do strategie přijímání i chodu firmy, získají přehled o společnosti, ve které by v budoucnu chtěli případně i pracovat. Při těchto akcích jsou přítomni zástupci firem, ale také personalista s psychologem. Studenti tak okamžitě dostávají zpětnou vazbu, co dělají špatně a co naopak správně. Při seminářích zjistí, že v jejich budoucím povolání nepůjde pouze o sumu nabytých znalostí, které si odnášejí ze studia na vysoké škole, ale hlavně o jejich motivaci a schopnosti spolupráce a komunikace. "Pro práci v naší společnosti požadujeme pouze ukončené vysokoškolské vzdělání a zdůrazňujeme, že nezáleží na zaměření. Více nás zajímá celková osobnost uchazeče o zaměstnání," sděluje Karel Foltýn ze společnosti Unilever. Ta uspořádala pro pětadvacet studentů ekonomických a technických vysokých škol z Prahy, Brna a Ostravy víkendový přípravný seminář, v jehož rámci se vysokoškoláci na základě psychologických her mohli více dozvědět o sobě a o vzájemné komunikaci. "Přilákal mě plakát S Unilever kolem světa, který jsem viděla na vysoké škole. Přestože jsme strávili víkend doma v České republice, cestovali jsme alespoň při různých netradičních hrách, které simulovaly nejrůznější, nepředvídatelné životní situace. Ty byly často extrémní a vyžadovaly krajní, nelehká a zodpovědná rozhodnutí," říká studentka Katka Jarošová z VŠCHT v Praze. Podle studenta Lukáše Nového se ukazuje, že firmy nehledají pouze zájemce, kteří mluví anglicky a mají načtené knihy o marketingu, ale zájem projevují o osobnosti, tedy o lidi, kteří jsou nějakým způsobem sví, otevření. Nemusí tedy nutně existovat dobří a špatní uchazeči, nýbrž ti, kteří jsou vhodní a nevhodní pro práci v dané firmě. Ti, kteří neuspějí, se ovšem mohou výborně uplatnit u jiné společnosti, která zastává trochu odlišnou strategii. Studenti se shodují, že podobné akce jim pomohou lépe se připravit na budoucí povolání, neboť vysoké školy nabízejí minimum podobných kurzů. Na některých školách se objevují předměty jako rétorika či obchodní jednání, jsou ovšem stále ještě značně teoretické, a proto studentům v konkurenčním boji nemohou významně pomoci. Rovněž studentům neekonomických oborů chybějí praktické, marketingové a komunikační dovednosti. Na humanitních oborech totiž nelze tyto znalosti téměř získat.

Co očekávají nadnárodní společnosti od absolventů?

* dobré znalosti cizího jazyka, nejčastěji anglického
* ukončené vysokoškolské vzdělání
* dokazatelnou praxi v předcházející firmě
* zahraniční stáž či studijní pobyt
* ochotu sebevzdělávat se
* zájem o práci a radost z práce
* tvořivost a komunikativnost

Co firemní semináře cvičí?

* týmovou práci a spolupráci
* umění naslouchat druhým a počkat s vlastními reakcemi
* správné vyjadřování
* prezentování vlastního názoru a naučených znalostí
* co u sebe vyzdvihnout a co naopak nezdůrazňovat
* pravidla správné komunikace
* vyjednávací schopnosti
* manažerské dovednosti
* učí lépe poznávat sebe a druhé

Autor:


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Poldi Kladno
Vybudoval slavnou ocelárnu Poldi, úspěšný Karl však zůstal neznámý

Na konci 19. století ho znal snad každý ve střední Evropě. Karl Wittgenstein byl skvělý podnikatel a obchodník. Zároveň tvrdý šéf a otec, jehož život byl víc...  celý článek

Ilustrační snímek
Oddlužovacím „šmejdům“ odzvonilo. Platí změny v osobních bankrotech

Dluhy řeší osobním bankrotem každý rok přes 20 tisíc Čechů. Většina z nich si nedokáže poradit s žádostí o oddlužení, a tak využívá služeb speciálních agentur....  celý článek

Ilustrační snímek
Čísla ČSSZ: Kolik platíme na důchod a na co se vybrané peníze použijí

Za první polovinu roku vybrala Česká správa sociálního zabezpečení od lidí na pojistném na sociální zabezpečení skoro 214 miliard korun. Ale na důchodech a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.