Kroky, které firmám napomohou získat zpátky dobrou pověst po krizi (% vždy/obvykle) | ||||
|
Celkem |
Severní Amerika |
Evropa |
Asie Tichomoří |
Oznámit konkrétní opatření, které firma podnikne k napravení problému |
76 |
83 |
73 |
78 |
Zřídit systém včasného varování |
76 |
83 |
69 |
82 |
Formulovat konkrétní politiku, stanovit cíle, a předvést tak firemní zodpovědnost |
73 |
75 |
69 |
74 |
Pověřit právní oddělení schvalováním všech vyjádření |
72 |
74 |
68 |
76 |
Pravidelně veřejnost informovat o řešení problému |
71 |
78 |
69 |
70 |
Zavčas a otevřeně informovat o tom, co se stalo |
71 |
73 |
72 |
70 |
Určit, zdali se problém týká celého odvětví, nebo se omezuje pouze na firmu - a teprve potom jednat |
67 |
60 |
68 |
62 |
Zajistit veřejnou omluvu od generálního ředitele či předsedy představenstva |
59 |
57 |
57 |
64 |
Dosáhnout plánované čtvrtletní tržby |
57 |
50 |
59 |
47 |
Vytvořit ve vrcholném managementu pozici pro člověka pověřeného péčí o pověst společnosti |
47 |
45 |
50 |
42 |
Vyhýbat se komunikaci s veřejností, dokud nejsou známa veškerá fakta |
45 |
46 |
39 |
46 |
Reagovat na příspěvky bloggerů, v nichž jsou faktické chyby |
39 |
31 |
40 |
41 |
Restrukturovat správní radu, případně propustit některé její členy |
26 |
14 |
27 |
21 |
Zajistit, aby se generální ředitel k případu vůbec nevyjadřoval |
20 |
16 |
21 |
17 |
Zdroj: Studie agentury Weber Shandwick Safeguarding Reputation™, kterou zpracovala ve spolupráci se společností KRC Research roku 2006