Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Svatba jako byznys: kvalitní šaty pro ni šijí v Číně

aktualizováno 
Andrea Hendrichová je na mateřské, stará se o dvě děti, přesto se jí podařilo rozjet firmu. Má internetový obchod, který nabízí velmi levné svatební šaty na míru. Vstoupila do podnikání v oboru, se kterým neměla žádné zkušenosti.

Andrea Hendrichová | foto: Lukáš Procházka, MF DNES

Nyní vlastní Andrea Hendrichová se svou kamarádkou Svatební studio Marry, ve kterém nabízí ušití svatebních šatů za stejnou cenu jako za půjčení. Nechává je šít v Číně a účtuje si za ně šest a půl tisíce korun.

Než nastoupila na mateřskou se svou první dcerou, pracovala pro firmu, která vybavovala prodejny. Věděla, že to není nic, co by chtěla dělat celý život. Začala uvažovat o podnikání, protože se kvůli péči o děti nemohla vrátit do práce na osm a půl hodiny denně.

"V době, kdy jsem sháněla různé věci pro miminko, jsem se zaměřila na internetové obchody. Především zahraniční aukční servery, kde se daly sehnat zajímavé věci za slušné peníze," vzpomíná Andrea, která je nyní na mateřské s druhou dcerou. V té době se seznámila s jinou maminkou - Libuší, se kterou si předávaly tipy na dětské servery. Při brouzdání po nich padly na zahraniční stránky, kde nabízeli levně šití svatebních a společenských šatů. "Hodně nás to zaujalo. Nedokázaly jsme ale hned odhadnout, zda by takové podnikání bylo úspěšné i v Česku," říká Andrea Hendrichová. Zkusily na české servery zveřejnit zatím fiktivní nabídku: svatební šaty na zakázku, i podle fotek. Cena 6 000 korun. A byly překvapené, jaký měly ohlas.

Dodavatele našly v Číně

Rozhodly se, že se do podnikání pustí naostro. Vydaly se na svatební veletrh, aby se v oboru více zorientovaly. Pak spolu založily internetový obchod. Daly mu název Marry kvůli významu tohoto slova v angličtině. Znamená totiž "vzít se".

Dodavatele šatů na zakázku začaly hledat na zahraničních webových stránkách. Našly ho v Číně. "Vybraly jsme si ho z mnoha jiných kvůli tomu, že působil nejvěrohodněji a byly na něj dobré reference. Sehnaly jsme si na něj e-mail, nabídly mu spolupráci a on přijal," říká Andrea.

Majitelky internetového svatebního salonu byly na začátku raději opatrné. "Na obrázku člověk nezjistí, jak kvalitně jsou šaty ušité, zda je věnováno dost pozornosti i detailům. Požádaly jsem proto o poslání několika vzorků šatů. Chtěly jsme je porovnat s tím, co jsme viděly na veletrzích," vysvětluje Andrea.

Byly překvapené, jak byly šaty pěkně ušité a z kvalitních materiálů. Než je mohly začít nabízet, musely vyřídit "papírování". Andrea Hendrichová si obnovila živnostenský list a informovala se na ministerstvu obchodu na potřebné doklady a povolení, které je na dovoz textilu z Číny potřeba. "Nebylo to vůbec jednoduché," říká.

Šaty XXL? Žádný problém

Vždy čekají, až se jim sejdou zakázky na vícero kusů, především kvůli množstevní slevě. Pak pošlou objednávku do Číny. "Zájemkyně se musí pečlivě změřit. Požadujeme asi deset až patnáct měr. Je to důležité, aby šaty opravdu seděly. Výhodou je to, že náš dodavatel ušije jakékoliv velikosti - tedy i super nadměrné. Boubelky by mohly vyprávět, jak je v půjčovnách těžké sehnat pěkné svatební šaty na jejich postavu. A když náhodou nějaké seženou, nejsou třeba vůbec podle jejich představ."

Ženy si mohou vybrat barvy i jejich kombinace, různé střihy i variace. Čínský výrobce ušije vše. "Nejčastěji to vypadá tak, že si zájemkyně vyberou konkrétní šaty na fotce a řeknou: Přesně takové chceme." K šatům lze objednat i doplňky - korunky, závoje či ozdobné sponky a čelenky do vlasů. Vše je připravené k převzetí zhruba do šesti až osmi týdnů od provedení objednávky.

Na podzim chtějí otevřít svatební salon

Poté, co zboží dorazí do Česka, zákaznice si ho přijedou vyzkoušet k jedné ze společnic domů. To však není úplně ideální. "Začaly jsme proto hledat nebytový prostor. A našly ho. Na podzim otevíráme malý svatební salon, který bude sloužit jako vzorkovna, sklad a zkušebna."

Zatím si mohou dovolit nabízet šaty za nízké ceny. Přirážejí si jen malou provizi, protože nejsou na výdělku z prodeje ještě tolik finančně závislé. Mají rodičovský příspěvek a obě živí manžel. "Chceme si udělat jméno a docílit toho, aby nás naše zákaznice doporučovaly dále," potvrzuje Andrea Hendrichová.

Autoři:


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Kvíz: Vyznáte se v novelizovaném zákoníku práce?

Slovo „práce“ zadávají lidé do vyhledávačů nejčastěji v září. Je to možná proto, že řada těch, kteří uvažují o změně zaměstnání, si nechává léto na rozkoukání...  celý článek

Alex Craffonara
Byl u nás Murdoch či princ Albert, říká šéf luxusní horské restaurace

V nadmořské výšce dvou tisíc metrů servírují mořské plody, zvou ty nejznámější DJ a zdejší večírky jsou vyhlášené tak, že sem jezdí celebrity z celého světa....  celý článek

Ilustrační snímek
Trend: trh práce se mění, teď si lidé vybírají firmy. Co je láká?

Rekordně nízká nezaměstnanost v České republice má i odvrácenou tvář. Na trhu práce prakticky nejsou „volní“ lidé. Získat a především si pak talentované...  celý článek

Dumrealit.cz/Development
Obchodník - realitní specialista

Dumrealit.cz/Development
Zlínský kraj
nabízený plat: 35 000 - 100 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.