Telefonní bankovnictví pod lupou

  • 6
Využíváte nebo chcete začít využívat ke komunikaci s bankou výhod telelefonního bankovnictví? Víte, která banka vám v tomto oboru nabízí nejlepší služby? Pojďte se podívat blíže na charakteristiku telefonního bankovnictví jednotlivých bank, aby byl váš výběr objektivnější.
 

Komerční banka – Expresní linka

·          Expresní linku lze zřídit k běžným účtům vedeným v českých korunách

·          zákazník banky volá na bezplatnou telefonní linku

·          služba funguje nepřetržitě 365 dní v roce, 24 hodin denně

Výhody

  • velmi široké spektrum služeb, automatické SMS na mobilní telefon

Nevýhody

  • vyšší cena za vedení Expresní linky, možnost zřízení jen ke korunovým účtům, absence zahraničního platebního styku

 

Raiffeisenbank- Callkonto

·          Callkonto lze zřídit k běžným účtům vedeným v korunách i v cizích měnách

·          zákazník volá na bezplatnou telefonní linku

·          služba funguje nepřetržitě 365 dní v roce, 24 hodin denně

Výhody

  • široké spektrum služeb, nízké poplatky, zajímavé slevy při využití telefonického bankovnictví v kombinaci s jinými službami banky

Nevýhody

  • do konce března platí poplatek 50 Kč měsíčně

 

Živnostenská banka – TeleBanka

·          TeleBanku lze zřídit k běžným účtům vedeným v korunách i v cizích měnách

·          zákazník volá na bezplatnou linku

·          služba funguje nepřetržitě 365 dní v roce, 24 hodin denně

Výhody

  • možnost volby mezi fixním poplatkem nebo poplatkem za každý přístup, automatické SMS na mobilní telefon

Nevýhody

  • nelze obsluhovat trvalé příkazy, inkasa a SIPO

 

Československá obchodní banka – ČSOB Linka 24 a ČSOB Phone 24

·         na pobočkách ČSOB je klientům nabízena služba ČSOB Linka 24 ke korunovým i devizovým účtům. Zahrnuje služby telefonního bankéře, automatický hlasový systém a službu SMS Standard (komunikace s bankou prostřednictvím šifrovaných SMS zpráv).

·         na pobočkách Poštovní spořitelny a na poštách si klienti Poštovní spořitelny mohou zřídit službu ČSOB Phone 24 pouze ke korunovým účtům. Jedná se o automatický hlasový systém.

·          v obou případech volají klienti na bezplatnou telefonní linku

·          služba funguje nepřetržitě 365 dní v roce, 24 hodin denně

Výhody

  • široké spektrum služeb, propojení s ostatními přímými komunikačními kanály

Nevýhody

  • méně funkcí u automatického hlasového systému

 

eBanka – Osobní účet

·         službu telefonního bankovnictví s operátorem i automatickým hlasovým systémem, přístup přes mobilní telefon i internet dostane klient automaticky v rámci měsíčních poplatků za vedení účtu. Účet je víceměnový, tzn. že na jednom účtu může mít klient až pět různých měn.

·          zákazník volá na bezplatnou linku

·          služba funguje nepřetržitě 365 dní v roce, 24 hodin denně

Výhody

  • přes telefon lze uskutečnit veškeré bankovní operace, jeden účet slouží pro více měn, poplatek za vedení účtu zahrnuje kompletní služby přímého bankovnictví

Nevýhody

  • vyšší ceny za služby telefonních bankéřů

 

Česká spořitelna – SERVIS 24

·         SERVIS 24 si mohou klienti České spořitelny sjednat ke korunovým sporožirovým účtům. Funguje na bázi automatické hlasové služby a klient má možnost se v případě potřeby nechat přepojit na telefonního bankéře.

·          zákazník volá na modrou linku (zákazník platí místní hovorné)

·          služba funguje nepřetržitě 365 dní v roce, 24 hodin denně

 Výhody

  • velmi široké spektrum služeb u telefonních bankéřů i automatického hlasového systému, nízké poplatky

Nevýhody

  • SERVIS 24 nelze sjednat k devizovým účtům, zákazník nevolá na bezplatnou linku

 

GE Capital Bank – Telefon Banka

·          Telefon Banku si mohou klienti banky zřídit ke korunovým běžným účtům

·          zákazník volá na pražské telefonní číslo

·          služba funguje nepřetržitě 365 dní v roce, 24 hodin denně

Výhody

  • při zůstatku nad 40 tis. Kč odpadá poplatek za měsíční výpis,

Nevýhody

  •  nižší spektrum služeb přes telefon, zákazník nevolá na bezplatnou linku

 

HVB Bank – Telebanking v rámci Konta Komfort

·         Telebanking získávají majitelé Konta Komfort automaticky a lze s ním ovládat i devizové účty, zahrnuje kromě telefonních bankéřů i automatický hlasový systém

·         zákazník volá na bezplatnou linku

·         telefonní bankéři jsou k dispozici v pracovních dnech od 7 do 21 hodin a v sobotu od 10 do 18 hodin, mimo tuto dobu je k dispozici automatický hlasový systém

Výhody

  • široké spektrum služeb, klient platí pouze poplatek za vedení účtu a platební styk a jiné operace jsou zdarma

Nevýhody

  • pro málo aktivní klienty je vedení účtu drahé, telefonní bankéři nejsou k dispozici nepřetržitě

 

Union banka      U-phone

·         službu U-phone mohou klienti Union banky využívat u korunových i devizových účtů, jedná se o automatický hlasový systém

·          zákazník volá na bezplatnou linku

·          služba funguje nepřetržitě 365 dní v roce, 24 hodin denně

Výhody

  • nízké poplatky

Nevýhody

  • možnost pouze ověřit zůstatek a informovat se o směnných kurzech zahraničních měn

 

Citibank – CitiPhone

·         službu CitiPhone získají klienti Citibank k běžným korunovým i devizovým účtům, mohou volit mezi osobními bankéři i automatickým hlasovým systémem

·          zákazník volá na pražské telefonní číslo

·          služba funguje nepřetržitě 365 dní v roce, 24 hodin denně

Výhody

  • široké spektrum funkcí, v případě zůstatku převyšujícího 300 tis. Kč odpadá měsíční poplatek za vedení účtu

Nevýhody

  • vyšší ceny, klient nevolá na bezplatnou telefonní linku

 

 Pohodlí a finanční úspora, nebo vyšší výdaje a mnohdy zdlouhavé postávání u okének v bance? Volba je jednoznačná. Telebanking má zelenou! Více se dozvíte v článku, který naleznete ZDE.