Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Test pojišťoven: kdo obstál nejlépe?

Hledáte informace o pojištění a zdá se vám nejjednodušší zavolat si na infolinku některé z pojišťoven? Pak vězte, že ne vždy vám poví vše, co byste chtěli slyšet. Kdo podává úplné a pravdivé informace a kam se naopak možná ani nedovoláte?

Test telefonní dosažitelnosti a kvality služeb nabízených po telefonu provedla společnost Positive u deseti pojišťoven v týdnu od 22.2. do 7.3. 2005. Do každé společnosti bylo uskutečněno deset hovorů, přičemž při každém hovoru byla položena jedna z následujících otázek.

Tabulky zpracovávají komplexní výsledky testu. První vypovídá o kvantitativních aspektech hovoru, tedy o dosažitelnosti a průměrné době spojení s odpovědným pracovníkem pojišťovny. Druhá zpracovává souhrnnou kvalitu uskutečněných hovorů z hlediska Positive metodologie – od „přivítání“, přes užitečnost a množství předaných informací a styl komunikace až po způsob „rozloučení“.

Stoprocentní dosažitelnost nebyla pokořena

Stoprocentní telefonní dosažitelnosti nedosáhla žádná z pojišťoven. Úspěšnost devadesát procent měly hned čtyři z nich: Česká pojišťovna, Kooperativa, Aviva životní pojišťovna a Wüstenrot životní pojišťovna, zatímco na druhém konci žebříčku se s pouhými padesáti procenty umístila Generali pojišťovna a Pojišťovna České spořitelny.

Pořadí Pojišťovny FD
1 Česká pojišťovna, a. s. 0,9
2 Aviva životní pojišťovna, a. s. 0,9
3 Wüstenrot životní pojišťovna, a. s. 0,9
4 Kooperativa pojišťovna, a. s. 0,9
5 Allianz pojišťovna, a. s. 0,8
6 Amcico AIG Life 0,7
7 ČSOB pojišťovna 0,6
8 Nationale – Nederlanden životní pojišťovna 0,6
9 Pojišťovna České spořitelny 0,5
10 Generali pojišťovna 0,5

Pozn.: FD (funkční dosažitelnost): procentuálně vyjádřená část telefonátů, kdy proběhlo spojení s osobou, která zodpověděla dotaz či se záznamníkem, kde bylo možno zanechat vzkaz
Zdroj: Positive

Kvalita zákaznického přístupu je značně nevyrovnaná

Pokud se jedná o kvalitu telefonátů, tzn. zákaznický přístup, obstálo nejlépe Amcico AIG Life (84%), nejhůře pak Wüstenrot (61%). Rozdíl mezi nimi tedy činí celých 23 %, což není zrovna málo. Jde o jistou nevyrovnanost. Zajímavé také je, že Česká pojišťovna, největší hráč na trhu, dosáhla kvality pouhých 64%, což ve „školním hodnocení“ vyjadřuje známka 2,8.

Pořadí Pojišťovny Úspěšnost
1 Amcico AIG Life 84% = 1,8
2 Generali pojišťovna, a. s. 83% = 1,85
3 Pojišťovna České spořitelny, a. s. 82% = 1,9
4 ČSOB Pojišťovna, a. s. 79% = 2,05
5 - 6 Kooperativa pojišťovna, a. s. 77% = 2,15
5 - 6 Nationale – Nederlanden životní pojišťovna 77% = 2,15
7 Allianz pojišťovna, a. s. 76% = 2,2
8 Aviva životní pojišťovna, a. s. 68% = 2,6
9 Česká pojišťovna, a. s. 64% = 2,8
10 Wüstenrot životní pojišťovna, a. s. 61% = 2,95

Pozn.: Telefonní hovor je posuzován operátory komplexně – od úvodního zahlášení, přes užitečnost a množství předaných informací, styl komunikace až k úrovni ukončení hovoru. Reakce každého pracovníka je v těchto oblastech obodována a následně je spočtena průměrná kvalita pro každou společnost.
Zdroj: Positive

Podané informace nemusí být vždy správné

Vezmeme-li v rámci posuzované kvality konkrétně faktickou správnost zaznamenaných odpovědí, nebyla vždy situace zcela ideální. Potenciální klient se například mohl dozvědět chybnou informaci, že o peníze ze životního pojištění nelze přijít díky záložně (ING pojišťovna), popřípadě díky jištění ze strany státu (Generali). Operátor ČSOB Pojišťovny nesprávně uvedl, že smlouvu životního pojištění lze zrušit po 3 letech.

V České pojišťovně byla potenciálnímu klientovi podána chybná informace, že nejvhodnější pojištění k hypotéce je Dynamik, zatímco na informační lince AMCICO AIG Life nebylo možné zjistit rozdíl mezi úrazovým a cestovním pojištěním ani výši aktuální technické úrokové míry. Zaznamenané odpovědi byly odborně správné u Allianz a Pojišťovny ČS. Konkrétní rozbor odpovědí jednotlivých pojišťoven naleznete ZDE.

Životní pojistka se hodí jen pro někoho.
Více ZDE.

Je tedy zřejmé, že spoléhat na informace podané na infolinkách nelze vždy stoprocentně. Výsledek tohoto testu znamená průměrnou souhrnnou kvalitu testovaných pojišťoven ve výši 75 % (průměr společností z různých oborů testovaných firmou Positive přitom činí minimálně 65 %, u nejlepších z nich dokonce přes 95 %). Pojišťovny tedy zaznamenaly spíše průměrný  výsledek.

I v osobním přístupu k potenciálnímu klientovi přitom jistě existují rezervy. Věta „nikdo to nebere, zavolejte později“ (Wüstenrot) nikoho jistě nepotěší a zaznít by nikdy neměla.  Rovněž odkazování na pobočku či zprostředkovatele není nejvhodnější ve chvíli, kdy klient očekává okamžité informace. Největší nedostatky byly odhaleny u ukončení hovoru (pracovník nepočká, až klient zavěsí, nepoděkuje za zájem o služby společnosti) a rovněž v mluveném projevu  (nepatřičná strohost apod.) či iniciativě.

Jaké jsou vaše zkušenosti s infolinkami pojišťoven? Stalo se vám někdy, že jste dostali nepřesnou informaci? Napište nám, těšíme se na vaše příspěvky.

 

Autor:
  • Nejčtenější

Jak nepřijít o peníze. Na co myslet, než ukončíte penzijko

18. dubna 2024

Od července nebudou vypláceny státní příspěvky k penzijnímu připojištění lidem, kterým byl přiznán...

Mně se nic nestane, pojišťovna mi nic nedá. Pět mýtů o životním pojištění

12. dubna 2024

Životní pojištění má podle statistik uzavřené každý druhý Čech. Vyplývá to z dat České asociace...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

K výrobě krmiv pro psy a kočky ho přivedla náhoda. Dnes vyváží i do Asie

13. dubna 2024

Vyrábět granule a konzervy pro psy a kočky původně neměl vůbec v plánu. Napadlo ho to až v...

Kdy lidé odmítají fakta a proč pravda často prohrává, vysvětluje psycholog

15. dubna 2024

Schopnost hledat či nacházet pravdu stojí v uvažování lidí většinou až na druhém místě. Proč lidé...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KVÍZ: Děti ve finančně-vědomostní soutěži uspěly. Jak byste ji zvládli vy?

14. dubna 2024

Česká bankovní asociace spolu s Evropskou bankovní federací uspořádala letos již osmé národní kolo...

Sonda: Stavebko stojí za úvahu, akční nabídky zhodnotí vklady i o 5 %

19. dubna 2024

Stát srazil příspěvek na stavební spoření na polovinu. Od letošního roku přidá střadatelům nejvýš...

Méně peněz na sport, více volna. Jak firmy upravují nabídku benefitů

19. dubna 2024

Schválení vládního konsolidačního balíčku způsobilo na sklonku loňského roku paniku i v oblasti...

Jak nepřijít o peníze. Na co myslet, než ukončíte penzijko

18. dubna 2024

Od července nebudou vypláceny státní příspěvky k penzijnímu připojištění lidem, kterým byl přiznán...

Analýza: Autopojištění zdražuje. Kde a kteří řidiči zaplatí nejvíce?

18. dubna 2024

Oproti roku 2022 se průměrná cena povinného ručení v roce 2023 zvedla o 2,4 procenta na celkových 3...

Náhle zemřel zpěvák Maxim Turbulenc Daniel Vali, bylo mu 53 let

Ve věku 53 let zemřel zpěvák skupiny Maxim Turbulenc Daniel Vali. Letos by se svou kapelou oslavil 30 let na scéně....

Sexy Sandra Nováková pózovala pro Playboy. Focení schválil manžel

Herečka Sandra Nováková už několikrát při natáčení dokázala, že s odhalováním nemá problém. V minulosti přitom tvrdila,...

Charlotte spí na Hlaváku mezi feťáky, dluží spoustě lidí, říká matka Štikové

Charlotte Štiková (27) před rokem oznámila, že zhubla šedesát kilo. Na aktuálních fotkách, které sdílela na Instagramu...

Vykrojené trikoty budí emoce. Olympijská kolekce Nike je prý sexistická

Velkou kritiku vyvolala kolekce, kterou pro olympijský tým amerických atletek navrhla značka Nike. Pozornost vzbudily...

Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?

V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by použil tester, nebo...