Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kvíz: Víte, jak se bránit, když obchodník při reklamaci chytračí?

aktualizováno 
S reklamací zboží a služeb má každoroční zkušenost každý druhý Čech. Většina obchodníků dnes už reklamace bere za nedílnou součást své práce. Jsou však stále i tací, kteří se snaží ze své zákonné povinnosti vykroutit. Znáte svá spotřebitelská práva a umíte je použít tak, aby reklamace proběhla hladce?

Ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Aktuální průzkum STEM/Mark, který nechala zpracovat Air Bank, naznačuje, že Češi v reklamacích stále nemají moc jasno. Například šest z deseti lidí si myslí, že při reklamaci je nezbytné předložit jedině originální účtenku. A když se doma účtenka ztratí nebo vybledne, nad reklamací mávne rukou 56 procent lidí.

„Prodejce by se měl snažit reklamaci vyřešit bez zbytečného odkladu. Pokud to nestihne do zákonem předepsané lhůty, může zákazník od kupní smlouvy odstoupit,“ říká Jan Pivoda z právního oddělení Air Bank.

Víte ale, kolik dnů má prodejce na vyřízení reklamace, nebo od kdy začíná běžet záruční lhůta? Vyzkoušejte své znalosti v našem kvízu.

Kviz: Jak správně reklamovat zboží, abyste netratili

Kvíz byl připraven ve spolupráci s Air Bank.

Autor: pro iDNES.cz


Hypotéční kalkulačka

let %
Vypočítat
Měsíční splátka Zjistit přesnější výpočet


Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.