Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

KVÍZ: Víte, jak se bránit, když obchodník při reklamaci chytračí?

  • 7
S reklamací zboží a služeb má každoroční zkušenost každý druhý Čech. Většina obchodníků dnes už reklamace bere za nedílnou součást své práce. Jsou však stále i tací, kteří se snaží ze své zákonné povinnosti vykroutit. Znáte svá spotřebitelská práva a umíte je použít tak, aby reklamace proběhla hladce?

Aktuální průzkum STEM/Mark, který nechala zpracovat Air Bank, naznačuje, že Češi v reklamacích stále nemají moc jasno. Například šest z deseti lidí si myslí, že při reklamaci je nezbytné předložit jedině originální účtenku. A když se doma účtenka ztratí nebo vybledne, nad reklamací mávne rukou 56 procent lidí.

„Prodejce by se měl snažit reklamaci vyřešit bez zbytečného odkladu. Pokud to nestihne do zákonem předepsané lhůty, může zákazník od kupní smlouvy odstoupit,“ říká Jan Pivoda z právního oddělení Air Bank.

Víte ale, kolik dnů má prodejce na vyřízení reklamace, nebo od kdy začíná běžet záruční lhůta? Vyzkoušejte své znalosti v našem kvízu.

Kviz: Jak správně reklamovat zboží, abyste netratili

Kvíz byl připraven ve spolupráci s Air Bank.

, pro iDNES.cz