Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Test: Kdo ví, ten ví. Vyznáte se v reklamních sloganech známých značek?

aktualizováno 
Silná fráze, „pokřik“, která nezaměnitelně odkazuje k určité firmě nebo produktu. A která má zasáhnout mysl spotřebitele. Tak má správně fungovat reklamní slogan. Vybavíte si ty nejznámější a přiřadíte je správně k výrobkům nebo podnikům?

Slogan vymýšlí firmě copywriter. Ceny začínají na několika tisícovkách. Ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Vymyslet dobrý slogan, který se vryje do paměti, je umění. Musíte skvěle znát produkt, který chcete zviditelnit, musíte se vcítit do pocitů zákazníků, musíte slogan správně rytmicky vyvážit. Firmy tak svěřují vymýšlení sloganů odborníkům - profesionálním copywriterům. Některým se práce povede natolik, že se jejich slogany používají mezi lidmi i v běžné mluvě, která nesouvisí s reklamou.

Vyzkoušejte si v našem testu, zda se v reklamních sloganech orientujete a poznáte, ke kterému produktu patří.

Test: Kdo ví, ten ví. Vyznáte se v reklamních sloganech známých značek?

Nejzdařilejší světové i české slogany se pokusil zmapovat profesor Lionel Salem ve své knize „Reklamní slogany a příběhy stojící za jejich vznikem“. I z této publikace jsme čerpali při přípravě tohoto i minulého testu. Ten najdete ZDE.

Autor: pro iDNES.cz


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Martin Václavík
Před pěti lety se pustil do podnikání. Dnes dělá milionový byznys

Martin Václavík vystudoval geoinženýrství, ale podniká ve zcela odlišném oboru. Navrhuje a vyrábí dřevěné hodinky, brýle a další módní doplňky. Vypracoval se z...  celý článek

Ilustrační snímek
Čísla ČSSZ: Kolik platíme na důchod a na co se vybrané peníze použijí

Za první polovinu roku vybrala Česká správa sociálního zabezpečení od lidí na pojistném na sociální zabezpečení skoro 214 miliard korun. Ale na důchodech a...  celý článek

Ilustrační snímek
Nikdy dříve se nám nežilo lépe, vzkazují čeští milionáři

Nahlédnout do života bohatých Čechů, kteří mají na svých kontech miliony, není snadné. Už po několik let se o to snaží unikátní průzkumy bank. Přímým...  celý článek

DUMREALIT
Nový obor podnikání - majitel nové pobočky

DUMREALIT
Praha, Jihočeský kraj, Jihomoravský kraj, Karlovarský kraj, Královéhradecký kraj, Liberecký kraj, Moravskoslezský kraj, Olomoucký kraj, Pardubický kraj, Plzeňský kraj, Středočeský kraj, Ústecký kraj, Kraj Vysočina, Zlínský kraj

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.