Pohár

Pohár | foto: Profimedia.cz

Test telebankingu 2006: výsledky

  • 6
Banka na zavolanou je pro klienty poměrně levným řešením, jak obsluhovat peníze na účtech, a to přestože je internet levnější. Která banka nabízí nejlepší služby za přiměřenou cenu?

Testovali jsme pro vás devět bank s aktivním telebankingem. Služby jsme hodnotili z hlediska dostupnosti (jak dlouho klient čeká na spojení s operátorem a jak dlouho trvá zadání jednorázové platby), funkčnosti (rozsahu služeb nabízených přes telefon), cen a bezpečnosti.

Proti loňsku se pořadí změnilo – ze čtvrtého na první místo se vyšvihla Česká spořitelna, která se tak stala vítězem celého Testu telebankingu 2006. Díky rozsahu nabízených služeb, přívětivým cenám i dostupnosti stanula na stupni nejvyšším
i přes slabší zabezpečení oproti jiným bankám (zejména těm, které mají jiné zabezpečovací prvky než heslo a PIN).

Druhé místo obsadila ČSOB, jejíž jedinou slabinou je rozsah nabízených služeb. O třetí a čtvrté místo se dělí eBanka a Živnostenská banka. Loňský vítěz  -Raiffeisenbank - se propadl díky změnám cen i menšímu rozdílu v dostupnosti služby u všech bank ve srovnání s minulým rokem.

Poslední se umístila GE Money Bank, která nemá klasického bankéře na telefonu, nabízí svým klientům pouze automat a v případě dotazů infolinku, což se pochopitelně projevuje zejména na rozsahu služeb, ale i na rychlosti zadání transakce.