Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tipy, jak se stát mocným

aktualizováno 
Vlivní a mocní lidé vzbuzují u druhých nejen obdiv, respekt, ale také otázky, jak toho docílili. Fakt, že pracují na významných postech, je podle mnohých zásluhou kontaktů, či různých zákulisních intrik. Přinášíme vám několik rad, jak na to bez nekalých praktik.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Profimedia.cz

Obklopte se schopnějšími lidmi, než jste sami
Jedním z nepsaných pravidel je, že každý dobrý šéf se snaží obklopit lidmi, kteří mají schopnosti a znalosti, které on sám nemá.

Chytrý podřízený se nesnaží působit tak, aby ohrozil pozici svého nadřízeného. Ve chvíli, kdy se nadřízený cítí být vámi ohrožen, vás může odvolat z funkce. Záminku si určitě najde.

Nestavte se do podřízené pozice
Být druhým rovnocenným partnerem je jednou z dalších taktik, protože vám jde přeci o to, co z vás bude protistrana mít. Proto pokud po druhých něco chcete, nestavte se do podřízené pozice, protože vy přeci máte také co nabídnout.

Přizpůsobte svůj styl jednání těm, se kterými hovoříte. Díky tomu budou mít ostatní pocit, že jim rozumíte, víte, jak se cítí, co potřebují, nebo co je naopak trápí.

Křištálová lupa Nebuďte přátelští
Nepředstírejte, že chcete s ostatními zaměstnanci kamarádit. Ti "nahoře" chtějí obdiv a oddanost. Pokud s vámi ostatní jednají přátelsky, buďte obezřetní. Sami ale s přátelstvím a chozením "na kafe" nezačínejte. V těchto kruzích nikdo přátele v podstatě nehledá.

Jedním z nejdůležitějších pravidel, jak přitáhnout na svoji stranu lidi, je, že budete vědět, o čem mluvíte, máte odborné znalosti, ale také dokážete být výbornými nenucenými společníky. Budete-li vtipní a příjemní, lidé budou vaši společnost vyhledávat sami.

Sledujte se, jak jednáte
Základem dobrých vztahů je vědět, jak působíte na ostatní. Nebojte se druhých zeptat, co jim na vás vadí, nebo naopak, co na vás obdivují, a na tom stavte svůj dlouhodobý úspěch.

Jednat s člověkem, který působí jako automat, je za trest. Každý z nás má svoje emoce, které vyjadřuje pohybem, gesty, mimikou nebo tónem hlasu. Ovládejte emoce, ale tak, abyste přesně věděli, kdy se smát, kdy být smutný, kdy jaká emoce na lidi přesně zabere. Buďte herci.

Vybudujte si závislost druhých
Jednejte s lidmi tak, aby měli dojem, že jsou na vás naprosto závislí. Dejte jim pocit, že bez vás se neobejde žádné rozhodnutí ani oni sami. Sledujte pečlivě svůj cíl, ale navenek se chovejte jako ostatní. Dávejte ale pozor, abyste neurazili svým jednáním někoho, kdo je mocnější než vy, což nemusíte vždy hned vědět.

Chcete-li něčeho dosáhnout, nedávejte to okatě a přímočaře okamžitě najevo. Zabalte se do ulity, vyčkávejte a hrajte naivní a hloupější, než jste. Pokud vás protistrana okamžitě prokoukne, máte po výhře.

Nevyvolávejte v druhých strach a obavy
Lidé se s vámi musí cítit dobře. Nesmíte je předem vyplašit. Chytrý člověk dá vždy v jednání najevo, že ten druhý je nejlepší, nejúžasnější, nejchytřejší, i když dobře ví, že tomu tak není. Pak teprve získá přesně to, co chce.

Autor:


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Tři věci, které nejvíce vytáčejí zaměstnance v kancelářích

Někdy je to v kanceláři o nervy a o zdraví. Zvlášť, když vypuknou hádky mezi kolegy kvůli relativním maličkostem. Horko, hluk, vyrušování, co teď nejvíce vadí...  celý článek

Majitel vinařství v Kutné Hoře Lukáš Rudolfský
Obnovuje staré vinice a vyrábí naturální víno. Učí se od něj i cizinci

Lukáš Rudolfský je původně ajťák. K podnikání se dostal úplně náhodou, ale v zemědělství se našel. Vyrábí zcela přírodní nápoj, obnovuje středověké vinice a...  celý článek

Ilustrační snímek
Vybalancujte čas mezi prací a soukromím. Psycholog radí, jak na to

Věnovat se naplno práci a osobní život potlačit na minimum? Nebo brát zaměstnání jen jako nutnost a žít až večer s rodinou? Ani jedno není správně. Je třeba...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.