Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Varování: Na síti jsou další tři podezřelé internetové obchody

aktualizováno 
Když si objednáte nějaké zboží přes internet, zpravidla vám po několika dnech v e-mailové schránce přistane žádost o recenzi obchodu. Určitě je dobré reagovat, ať už jste spokojeni, nebo vás jednání obchodu vytočí do běla. Vaše zkušenosti pak pomohou v orientaci a výběru ostatním.
Než se rozhodnete nakoupit přes internet, dobře si přečtěte, jak hodnotí vybraný obchod jeho zákazníci. Ilustrační snímek

Než se rozhodnete nakoupit přes internet, dobře si přečtěte, jak hodnotí vybraný obchod jeho zákazníci. Ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Prostřednictvím recenzí varují zákazníci ostatní před nákupem v neseriózních internetových obchodech. Nejvíce jim vadí špatná komunikace a nedodání zboží.

Na webovém srovnávači Heureka.cz se nově objevily recenze varující před nákupem v podezřelých internetových obchodech www.ibko.cz (recenze), www.televiznistolky.com (recenze) a www.i-centrum.eu (recenze).

Obchody nedodržují dodací lhůty, nedodávají zboží a na e-maily ani telefony nereagují. "Také jsem jim bohužel naletěla a zaplatila předem. Samozřejmě mi nikdo nebral telefon a neodpovídal na e-maily. Svoje peníze jsem dostala zpět jen díky velmi výhružným e-mailům o policii a právnících," píše nespokojená zákaznice obchodu Televiznistolky.com. 

"Pozor, jsou to podvodníci, přijdete o peníze," varuje Petr před e-shopem Ibko.cz a s kritikou na I-centrum.eu se přidává další nespokojený zákazník: "Rozhodně nedoporučuji, vylákají jen peníze a nic dál se neděje. Podávám trestní oznámení."

Redakce se pokusila do uvedených obchodů dovolat a dát jim tak prostor k vyjádření. Bohužel ani jeden z kontaktních telefonů nikdo nezvedl, u e-shopu
I-centrum hlásil operátor, že mobilní číslo neexistuje.

Recenze by měly být přímo od zákazníků

"Aby byly zkušenosti uživatelů důvěryhodné, měli by je psát zejména skuteční nakupující a ne konkurence nebo majitelé," říká Kamil Demuth z internetového srovnávače Heureka.cz a dodává: "Proto provozujeme projekt Ověřeno zákazníky, který je pro e-shopy zdarma a který zajišťuje, že se na našich stránkách objeví hodnocení od pravých zákazníků, tedy těch, kteří v e-shopu skutečně nakoupili."

Zákazníci, kteří v internetovém obchodě zapojeném do projektu Ověřeno zákazníky uskutečnili objednávku, mají u svého jména obrázek Ověřený zákazník.

"Recenze uvedených podezřelých e-shopů na stránkách Heureky samozřejmě ponecháme, aby byly dostupné i v budoucnu," uklidňuje Kamil Demuth. Zboží z těchto obchodů však již na Heurece zobrazeno nebude.

Neověřeným obchodům neposílejte peníze předem

I když nákup na internetu s sebou přináší mnoho výhod jako třeba nižší ceny nebo širší sortiment než v kamenných obchodech, vybírejte pečlivě. Než zboží objednáte, ověřte si důvěryhodnost e-shopu tím, že si přečtete, jaké zkušenosti s obchodem mají ostatní.

Pokud nakupujete v nějakém obchodě poprvé, raději zvolte platbu až při převzetí zboží. Když narazíte na neseriózního obchodníka, alespoň nepřijdete o peníze. 



Hypotéční kalkulačka

let %
Vypočítat
Měsíční splátka Zjistit přesnější výpočet


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Jiří Grund, výkonný ředitel APMS
Placení esemeskami se stává terčem útoků podvodníků, varuje expert

Zaplatit za službu či zboží prostřednictví SMS je pohodlné a rychlé. Platíme takto třeba parkovné a jízdenky na MHD, kupujeme si hudbu a videa na internetu a...  celý článek

Ilustrační snímek
Kvíz: Vyznáte se v realitních pojmech?

Koupit nemovitost není jen tak. Spoustu času strávíte brouzdáním po internetu, hledáním nejlepších nabídek, vyřizováním byrokratických nezbytností a pak ještě...  celý článek

Ilustrační snímek
Vyznáte se v cestovním připojištění? Otestujte se

K základnímu cestovnímu pojištění si můžete vybrat celou řadu různých připojištění. Proč je dobré si je sjednat a s čím mohou na cestách pomoci, prozradí i náš...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.