Nové úrazové pojištění pod označením TOP STAR nabízí pojišťovna Victoria-Volksbanken. Aby toto pojištění mohlo být prodáváno v supermarketech, jde o zjednodušenou variantu úrazového pojištění. Základem produktu je výplata jednorázové částky a pravidelného doživotního důchodu v případě invalidity následkem úrazu. Pojistné lze platit ročně, ale i formou področních splátek. Pojistná smlouva se sjednává na dobu určitou, a to 3 roky s automatickým prodlužováním o 1 rok.
Smlouvu je možné sjednav ve dvou variantách:
Start
V této variantě je již za necelé 3 Kč denně (72 Kč měsíčně) možné v případě úrazu s trvalými následky nejméně 50 % obdržet jednorázovou výplatu 50 000 Kč a doživotní měsíční důchod 5 000 Kč.
50 000 Kč Doplňkové plnění – jednorázová výplata
5 000 Kč Doživotní důchod
Start Plus
Pokud zaplatíte 146 Kč měsíčně, tedy necelých 5 Kč denně, můžete v případě úrazu s trvalými následky nejméně 50 % obdržet jednorázovou výplatu 100 000 Kč a doživotní měsíční důchod 10 000 Kč.
100 000 Kč Doplňkové plnění – jednorázová výplata
10 000 Kč Doživotní důchod
|
Kapitálové životní pojištění? Rozhodně ne! Čtěte ZDE. |
Rovněž většina úrazů mívá za následek pouze částečnou ztrátu funkčnosti, což tímto pojištěním kryto není (jak bylo uvedeno kryje se pouze úplná ztráta či úplná ztráta funkčnosti). Z hlediska komplexního zabezpečení je toto pojištění nedokonalým produktem a vhodnějším řešením je pojištění invalidity z jakékoliv příčiny, tj. následkem všech (nejen vybraných) vážných úrazů a následkem nemoci.
A jak zhodnotit cenu nabízeného pojištění? Není zrovna nejnižší. Jinou alternativou k tomuto pojištění je totiž sjednání úrazového pojištění, které pojišťovny nabízejí zcela běžně, a to úrazové pojištění s výplatou pojistného plnění od 10 % tělesného poškození. Srovnáním obou typů produktů, jak tedy běžně nabízeného úrazového pojištění, tak úrazového pojištění prodávaného v supermarketech, dojdeme k závěru, že ačkoliv rozsah u běžně nabízené varianty úrazového pojištění je větší, cena je velmi podobná. Úrazové pojištění od Victoria-Volksbanken je tak „pouhým“ chytrým marketingovým tahem, klientům mnoho užitku nepřinese. Zákazníci si budou asi muset zvyknout, že v supermarketech narazí nejen na „prošlé“ zboží, ale i na nekvalitní pojištění.
Láká vás sjednání uvedeného úrazového pojištění? Co si myslíte o účinkování tzv. celebrit v reklamách pojišťoven a jiných finančních institucí? Děkujeme za názory.