Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vojenský způsob řízení zaměstnanců nefunguje, lepší je s nimi pracovat

aktualizováno 
Vyhledat a udržet si ve firmě správné lidi bude stále náročnější. Nad tím, proč by se manažeři měli více věnovat rozvoji a motivaci svých zaměstnanců, se zamýšlí Jaroslava Rezlerová, generální ředitelka personální společnosti ManpowerGroup.

Generace Y si nejvíce cení dlouhodobého vzdělávání a získávání různých zkušeností. Ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Technologický pokrok a globalizace mohou za to, že se rychle mění požadavky firem na uchazeče o práci. Naopak stárnutí populace, neadekvátní kvalifikační struktura a změna životních postojů a motivace lidí vedou k tomu, že potřebných talentů je k dispozici stále méně.

I u technických pozic mají zaměstnavatelé specifičtější požadavky na osobnostní profil, „měkké dovednosti“ a jazykovou vybavenost, což znesnadňuje nalezení a výběr správného zaměstnance.

Jednoduchý recept, jak situaci řešit, neexistuje. Inzerovat efektivněji nebo najít nové zázračné zdroje inzerce již prakticky nelze. Je proto načase změnit přístup a volit systematická a nadstavbová řešení.

Vytvořte si své vlastní odborníky

Otázkou už tedy není pouze správné talenty najít a zaujmout, ale zaměstnavatelé jsou stále častěji nuceni hledat způsoby, jak udržet a rozvíjet stávající pracovníky a využít tak potenciál, který už ve společnosti mají.

Sem patří především zvyšování kvalifikace. Firma si tak na jedné straně vytváří své „vlastní“ odborníky a zároveň další vzdělávání představuje vysoce hodnocený benefit, který láká nové zaměstnance.

Může se hodit

Najděte si novou práci na jobDNES.cz.

Zvyšte své šance na trhu práce. Vytvořte si zdarma profesionální CV.

Především v technických oborech a hlavně v IT nastupuje nová generace, která má úplně jiné životní postoje a motivace než ta předchozí. Takzvaná generace Y (počítačová generace) si nejvíce cení dlouhodobého vzdělávání s následným získáváním zkušeností z různých oblastí, v nichž jejich firma působí. Rovněž klade důraz na smysluplnost vykonávané práce a na možnost učit se a inspirovat od zkušenějších kolegů. Příslušníci této generace usilují o vyváženost pracovního a soukromého života, o prostředí s moderním technickým vybavením a o atmosféru umožňující otevřenou komunikaci.

V neposlední řadě roste důležitost různých alternativních úvazků, které umožňují časovou flexibilitu. Důraz se klade na větší volnost a svobodu. A to nejenom časovou a prostorovou. Práce musí lidi především bavit a maximalizace výdělku potom nemusí být prioritou.

Pracujte s lidmi, nepokoušejte se je jen řídit

Zaměstnavatelé proto musejí přistupovat k zaměstnancům individuálně a věnovat se mnohem více jejich rozvoji, motivaci a efektivní organizaci. V praxi vídáme stále častěji i velmi nekonvenční způsoby firemní organizace, kultury a řízení lidí.

Změna spočívá ve schopnosti pracovat s lidmi, a ne se pokoušet je jednoduše řídit. Společnosti si zvykly říkat, že lidé pracují pro ně. Ti ale potřebují vědět, že pracují společně s firmou. Vojenský způsob řízení již nefunguje, zaměstnanci chtějí sdílet vize a cíle společnosti, být součástí její budoucnosti. To jim dává možnost růst a rozvíjet se a oni na oplátku pracují nejlépe, jak umějí.

Věnuje se váš zaměstnavatel rozvoji zaměstnanců a pracuje s nimi?

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 20. července 2014. Anketa je uzavřena.

NE 1032
ANO 177
Autor:


Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.