Všechno lze zvládnout

Většina z nás tráví v práci velkou část dne a tato doba se v mnoha profesích prodlužuje. Jistě se vám již stalo, že jste museli zůstat v kanceláři přesčas nebo si nějakou práci „odnést“ domů. Občas se tomu nelze vyhnout. Také asi těžko změníte zaběhané přístupy vedení nebo pracovní morálku ve firmě, ale můžete si najít sytém, s jehož pomocí budete hravě zvládat veškeré úkoly.

Denní rutina neznamená nudu, ale je způsobem, který vám pomůže efektivně využít váš čas a dostat z každého dne to nejlepší. Zorganizujte si svůj čas, zbavíte se stresu, zbytečných zmatků a rozčilování. Je dobré mít věci pod kontrolou.

Před usnutím
Než půjdete spát,  připravte si vše, co s sebou druhý den do práce potřebujete. Především doklady a písemnosti se v ranním zmatku mohou zapomenout někde na poličce.
Rozmyslete si, co vás další den čeká, a podle toho uvažte, co si vezmete na sebe. Nebývá od věci si oblečení už večer připravit.

Ranní probuzení
Vstávejte včas. Pokud nejste schopni vyskočit z postele, jakmile zazvoní budík, nařiďte jej raději o deset minut dříve nebo s opakovaným buzením a chvilku se v posteli ještě povalujte nebo se protáhněte.
V koupelně se na sebe usmějte do zrcadla a řekněte si něco hezkého nebo veselého. Optimisticky vás to naladí.
Snídani nevynechávejte.
Rádio je po ránu lepší než televize. Je příjemnou ranní kulisou, ale neodvádí vaši pozornost tak, abyste vyšli z domu pozdě.

Sepište si úkoly
Po příchodu do kanceláře si udělejte seznam důležitých úkolů, které je třeba ten den vyřídit. Jejich pořadí určuje stupeň důležitosti, to znamená nejprve se pusťte do těch důležitých a obtížnějších, na konec nechte méně podstatné. Seznam nedělejte příliš dlouhý, aby pro vás nebyl počet úkolů demotivující.
Jakmile si utřídíte myšlenky, zkontrolujte příchozí maily. Urgentní vyřiďte ihned. Obratem odpovězte i na ty jednoduché, prořídne vám doručená pošta a zkrátí se seznam úkolů.
Nesnažte se zvládnout příliš věcí najednou, ale stanovte si priority.
Nepříjemné úkoly neodkládejte. Pokud je vyřídíte, budete mít dobrý pocit, že máte obtížný kus práce za sebou.
Mějte stále po ruce diář a používejte ho.
Neberte na sebe všechny úkoly, ale ty, které můžete, delegujte.
Naučte se říkat ne. Pokud nestíháte, úkol zdvořile, ale bez zbytečného omlouvání odmítněte.
Pokud jste se pustili do důležitého úkolu, nenechte se vyrušovat štěbetáním kolegů.
Po dokončení úkolu si udělejte krátkou přestávku, uvařte si kávu, protáhněte se.
Nezapomínejte na oběd, a pokud nečekáte životně důležitou zprávu, vypněte si raději během jídla  mobil.
Každý den počítejte s půlhodinou na neočekávané úkoly.
Mějte úctu k práci druhých. Pokud někam nemůžete přijít včas (nebo vůbec), oznamte to co nejdříve, aby si druhá osoba mohla změnit plány.
Na konci pracovního dne si zkontrolujte svůj seznam úkolů. Nesplněné přepište na další den, splněné jsou důvodem, abyste se pochválili, jak jste to dobře zvládli.