Výběr banky: rozhodují ceny služeb

  • 4
Jednoznačně nejsilnějším argumentem pro rozhodování o změně banky jsou finanční podmínky. Vyplývá to z výzkumu NFO Aisa uskutečněného pro eBanku. Čím banky klienty lákají?

Často využívají model poplatkových prázdnin. Nabídka vyzkoušet nabízené služby zdarma většinou trvá jeden až šest měsíců. Vztahuje se obvykle na poplatky za vedení účtu, zřízení karty, vedení kontokorentu apod. Běžným poplatkovým lákadlem jsou také balíčky služeb založené na principu celkové nižší ceny, než dává součet jednotlivých položek. 

Mezi další využívané nástroje patří zvýhodnění či ocenění věrnosti klienta či určité skupiny klientů. Sem patří věrnostní programy založené na sbírání bodů za určité operace či speciální studentské bonusy a podobně.

Například eBanka na finanční argumenty vsadila také, ale šla jinou cestou. Místo časově omezených zvýhodnění nabízí trvalé vedení účtu zdarma za předem vymezených podmínek - výše minimálního příjmu -  jak běžným účtům, tak živnostníkům. Tato poplatková politika jí po spuštění kampaně zajistila přísun zhruba tří tisíc nových klientů měsíčně.

Spotřebitelské úvěry nemusí letos podražit! Více ZDE.

V pořadí druhým nejpodstatnějším argumentem bankovních domů pro přesvědčování klientů jsou kreditní karty či dostupné úvěry. Obě varianty zákazníkům zajišťují pohodlný a pružný přístup k půjčeným penězům bez složitých administrativních procesů.  Obliba kreditních karet neustále roste.

Klienti stále více reagují na konkrétní parametry karet a dostupnost spotřebitelských úvěrů. Porovnávají mezi bankami a jsou ochotni začít využívat novou banku, či dokonce změnit svou stávající v reakci na konkrétní nabídku, která řeší jejich krátkodobý nedostatek či potřebu financí.

reklama