Nejenom způsobem uzavírání pojistek si získala pojišťovna své příznivce.

Nejenom způsobem uzavírání pojistek si získala pojišťovna své příznivce. | foto: Profimedia.cz

Vyhrál nováček mezi pojišťovnami

  • 2
Vývoj českého pojišťovacího trhu má popisovat nová kategorie: Nejdynamičtější pojišťovna roku. Tedy pojišťovna, která za poslední rok nejvíce rozvinula svou pozici na trhu. Kategorie je obdobou již tradičně udělované Nejdynamičtější banky roku, která se pravidelně objevuje od roku 2002.

Odborníci vsadili na nováčka

Porota jednoznačně zvolila DIRECT Pojišťovnu, která je na českém trhu opravdovým nováčkem. Přivádí koncept pojišťovny postavené na přímých distribučních kanálech, kdy pojištění sjednáváte výhradně po telefonu nebo přes internet. Podobný projekt skupiny České pojišťovny – Callin – neskončil úspěchem, rozvoj DIRECT Pojišťovny je proto odbornou veřejností sledován velmi pečlivě.

V každém případě je DIRECT Pojišťovna nejvýraznější novinkou na českém pojišťovacím trhu a její vítězství je logické. "Podobně výrazný byl v loňském roce vstup pojišťovny AXA na český pojišťovací trh, loňská dynamika jí však nevydržela a obsadila stříbrnou pozici," komentují výsledky organizátoři ze společnosti Fincentrum. Na třetí místo dosadili odborníci pojišťovnu Kooperativa.

Nejdynamičtější pojišťovna roku 2008
1. DIRECT Pojišťovna
2. AXA životní pojišťovna
3. Kooperativa pojišťovna

Povinné ručení zabodovalo

Pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou motorovým vozidlem, mezi lidmi známé jako povinné ručení, je skutečně pojištěním, které si musí uzavřít každý majitel vozidla. Proto také Pojišťovna DIRECT, která se zatím zabývá jen autopojištěním, oslovila většinu Čechů. Rodin, kde by nebyl alespoň jeden automobil, už moc není.

Avšak nejenom způsobem uzavírání pojistek si získala pojišťovna své příznivce. Každý zákazník má u pojišťovny svou individuální cenu, která je šitá na míru.

"Při výpočtu ceny pojištění je pro nás důležitý nejen vůz, ale také osoba řidiče, která je klíčová. Tarifujeme totiž podle celé řady parametrů," říká mluvčí pojišťovny Tomáš Zavoral. Na rozdíl od ostatních pojišťoven využívají k výpočtu více než deseti údajů. Patří k nim například bydliště, věk a řidičská zkušenost klienta, objem motoru vozu, jeho stáří, značka a způsob užití.

Také druhá v pořadí, AXA pojišťovna, vstoupila letos na trh pojištění motorových vozidel. Sazby povinného ručení rozlišuje podle výkonu vozidel a úspěch prodeje staví na širokém rozsahu asistenčních služeb.

Další novinkou pojišťovny je produkt Domov, tedy pojištění bytu, domu a domácnosti. Nové produkty v oblasti životního a neživotního pojištění se chystají i na příští rok.

On-line služby rozšiřuje čile i třetí v pořadí, Kooperativa. Od ledna přidává zdarma k povinnému ručení pojištění pobytu v nemocnici.

DIRECT Pojišťovna

Tomáš Zavoral, tiskový mluvčí

Kolik klientů jste měli na začátku roku 2008 a kolik máte dnes?

Na počátku roku 2008 jsme měli přes 10 000 klientů, do konce října se jejich počet vyšplhal nad 30 000.

Co se u vás za poslední rok nejvíc pohnulo kupředu?

Významným milníkem pro nás byl již přelom roku, kdy jsme začali nabízet povinné ručení také přes internet. V létě jsme pak tuto nabídku rozšířili i o havarijní pojištění. Mezitím jsme v dubnu, jako jedna z mála pojišťoven na českém trhu, nabídli milovníkům rychlých strojů na dvou kolech specializovaný produkt pojištění motocyklů a v období letních dovolených jsme zase řidiče potěšili exkluzivní asistenční službou PROFI ASIST. Nejnověji u nás díky produktu Moje Flotila získá výraznou slevu každý, kdo si pojistí více než jedno vozidlo.

Připravujete v nejbližší době nějaké zajímavé novinky?

V autopojištění rozšíříme rozsah pojištění, bonusy a asistenční služby. Jen u automobilů však určitě nezůstaneme, pravděpodobně již v příštím roce přijdeme s novým produktem z kategorie neživotního pojištění.