Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Výjimečně vysoké škody z havárií může doplácet i motorista

  10:31aktualizováno  10:31
- Pokud si motoristé pořídí běžné povinné ručení, musí od Nového roku počítat, že mimořádně velké škody z havárií za ně pojišťovny nezaplatí. Zákon totiž říká, že věcné škody nad pět milionů a škody na zdraví nad osmnáct milionů korun nemohou být hrazeny ze základního pojištění. Podle mluvčího České pojišťovny Michala Urbana jsou ovšem takové případy zcela výjimečné. "Například při nehodě českého autobusu na Slovensku před čtyřmi lety činilo plnění dohromady dvacet milionů korun," řekl. Tehdy nehodu zaplatil tento finanční ústav, příští rok už by škodu nad zákonný limit doplatil viník.

Klienti pojišťoven mohou tomuto nebezpečí předejít. Za svou jistotu však zaplatí o deset až dvacet procent více než ostatní motoristé. Například u Bonusu Exclusive České pojišťovny činí rozdíl pro Škodu Felicii necelých dvě stě korun.

Dražší sazby pojišťoven pro kubaturu 1000 až 1350 ccm

Limit plnění* Pojistné Základní sazba
Allianz 50/50 2544,- 2376,-
Česká podnikatelská 54/15 2761,- 2124,-
Česká 50/50 2501,- 2344,-
Česko - rakouská 50/50 2475,- 2368,-
ČS - Živnostenská 45/40 2496,- 2376,-
Generali 40/40 2480,- 2372,-
Chmelařská 50/10** 2176,-
IPB 50/50 2556,- 2376,-
Komerční 54/15** 2240,-
Kooperativa 50/50 2544,- 2376,-
Union 40/30 2761,- 2230,-
Pozn.: * první částka je limit odškodnění škody na zdraví, druhá škody na majetku, oboje v milionech korun; standardní sazba má limity shodně 18/5; u pojišťoven, které mají více tarifů, je uvedena sazba s nejvyššími limity; ** platí pro jedinou sazbu                                                                                                  Pramen: pojišťovny

Maximální hranice plnění se přitom zvýší u věcných škod z pěti na 50 milionů korun, u zdravotního postižení z 18 taktéž na 50 milionů korun. Podobné poměry platí i u ostatních pojišťoven.

"Vyšší škody lze očekávat především u řetězových havárií nebo nehod spojených s ekologickým znečištěním," říká Urban. Zatím ovšem jeho ústav ztratil nejvíce při nehodách autobusů. Kromě dvacetimilionové havárie na Slovensku z roku 1995 to byla loňská srážka autobusu s nákladní tatrou u Kladna. Škoda činila asi deset milionů korun.

Zda bude o nadstandardní tarify zájem, zatím nelze odhadnout. "Prodej běží teprve několik hodin, lidé zatím více žádají dražší Euro," říká Marcela Morávková z Generali.

Komerční pojišťovna zase lépe prodává základní nabídku. "Podle dosavadních zkušeností jde lépe na odbyt levnější tarif, vše se ale může změnit," říká její mluvčí Zdeněk Smetana.

Autor:


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Invalidů je přes 425 tisíc, kdo je ohrožený a jak srazit finanční dopad

Moderní životní pojištění řeší celou řadu zdravotních problémů, ale je důležité nastavit si ho na míru. Kdo ho opravdu potřebuje? Kdy z něj očekávat peníze a...  celý článek

Ilustrační snímek
Povinné ručení pro cyklisty neexistuje, škody vyřeší jiné pojistky

Když způsobí nehodu na silnici řidič auta, uhradí škody pojišťovna z jeho povinného ručení. Na cyklisty se ale nic takového nevztahuje. Přitom jsou cyklisté...  celý článek

Ilustrační snímek
O kolik peněz přijdete na nemocenské a jak finanční ztrátu zvládnout

Onemocnění nebo úraz jsou nepříjemné záležitosti. A když se jejich léčba prodlouží, situace se ještě víc komplikuje, a to po finanční stránce. Jak se připravit...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.