"Reklama na spotřebitelské úvěry je částečně regulovaná zákonem. V případě, že jsou v ní zmíněny údaje o nákladech, musí sdělovat i přesné a zákonem určené informace. Nesmíme ale zapomínat ani na etické hledisko," říká právní poradce dTestu Miloš Borovička.
Právě na etiku reklam se zaměřila soutěž o Nejabsurdnější reklamu na spotřebitelský úvěr, kterou vyhlásil časopis dTest se serverem Bankovnipoplatky.com. Pořadatelé obdrželi téměř 150 příspěvků zejména od studentů středních škol a některé z nich zaskočily i zkušené porotce.
Mezi vítězi se objevil například leták s vyděračským sloganem "Vánoce bez dárků se dětem líbit nebudou", který působí na city a nabádá k neuváženému zadlužování. Mimochodem s přiznanou RPSN přes 3 000 procent.
Mezi příspěvky vybranými odbornou porotou se objevil i billboard s nahou kráskou nebo inzerát, který výslovně zmiňoval jako svou cílovou skupinu nezaměstnané, ženy na mateřské dovolené a důchodce.
"Cílení půjček na tyto obzvlášť zranitelné skupiny osob, které je třeba před zadlužováním chránit, je mimořádně bezcitné," říká majitel serveru Bankovnipoplatky.com Patrik Nacher a dodává, že nejméně vkusné reklamy pocházely převážně od neznámých nebankovních subjektů.
Všechny zaslané příspěvky budou zařazeny v galerii neetických reklam. Většina reklam má problémy nejen s etikou, ale mnohdy i se zákonem, protože neobsahuje povinné informace.
Seriózní půjčkySrovnejte si nabídky seriózních půjček na FINmarket.cz |