Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vyžeňte pracovní problémy ze své ložnice

  10:49aktualizováno  10:49
Honí se vám hlavou pracovní problémy i v noci a nemůžete proto spát? Především nechtějte usnout za každou cenu! Převalování se na polštáři, myšlenky typu "spi už konečně, podívej, kolik je hodin, zítra budeš zase nemožný" vás paradoxně udržují v bdění lépe než cokoliv jiného.

Pak se vám podaří usnout zpravidla půl hodinky před ranním zazvoněním budíku. Oč později, o to tvrději. A proč?

Protože právě půl hodinky před zazvoněním budíku si při zoufalém pohledu na ciferník rezignovaně říkáte: "Teď už tedy usnout opravdu nemusím, ta půlhodinka mě už nevytrhne."

Přestanete se křečovitě snažit a unavené tělo konečně může zareagovat přirozeně. Jak však nemyslet na pracovní problémy? Nemstěte se na nevinných!

Když už vás někdo vytočí, tak oplácet to kyselými obličeji a utrhováním se na někoho zcela nezúčastněného - to postrádá veškerou logiku. Ale přesto to děláte.

Přes den se v práci přihodí třeba nepříjemný konfliktní rozhovor se šéfem. Hned po příchodu domů ovšem nezapomeneme být ze zástupných malicherných příčin nevrlí na partnera či na děti.

Co radí KATEŘINA FORSTINGEROVÁ, ředitelka IT Moravia
Dobrý a zdravý spánek je velmi důležitý, bez něj nemůžeme pracovat efektivně. Pokud vás přemohou duševní stres a únava, je nejlepší si pořádně zasportovat a fyzicky se unavit, například si jít zaplavat nebo se projet na kole, a potom jít brzy spát.

Rada je prostá: pokuste se zapomenout na práci v okamžiku, kdy opouštíte dveře vaší firmy. Nenuťte rodinu, aby s vámi řešila propad obratu. Platí jednoduchá rovnice: domácí pohoda = zdravý spánek.

Je dobré ji dodržovat už proto, že pokud si problémy promíláte v hlavě i v noci, "nemstíte" se šéfovi nebo kolegovi, ale nejvíc ze všeho sami sobě vnitřní nepohodou, neklidem a ustaraností.

V případech, kdy ve vás vztek přímo klokotá a nedá se zastavit, zkuste použít silnější psychologickou pilulku. Říkejte si třeba: "Nejvíce ho (šéfa, klienta) naštvu, když budu v klidu a sladce usnu."

Klasické metody počítání oveček, vlažné sprchy před ulehnutím či meduňkového čaje nejsou také špatné. Z jejich rodu je i usínací rada T. G. Masaryka: Když nemůžete usnout, vypijte skleničku vlažného mléka.

Autoři:


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Vladimír List
Průbojný profesor elektrifikoval Československo, metro chtěl již před válkou

Vladimír List byl univerzitním profesorem na České vysoké škole technické v Brně a inženýrem elektrotechniky, který se výraznou měrou zasloužil o elektrifikaci...  celý článek

Ilustrační snímek
Co pomáhá hasit zbytečné střety osobností na pracovišti

Kolize různých povah na pracovišti nejsou nic výjimečného. Každopádně pro ty, kteří se do střetů dostávají, ani pro jejich okolí to není nic příjemného. Proč...  celý článek

Ilustrační snímek
Nikdy dříve se nám nežilo lépe, vzkazují čeští milionáři

Nahlédnout do života bohatých Čechů, kteří mají na svých kontech miliony, není snadné. Už po několik let se o to snaží unikátní průzkumy bank. Přímým...  celý článek

Další nabídka

Kurzy.cz

Sobotka: Minimální mzda bude od ledna 12.200 korun. Co na to ekonomové a firmy?
Sobotka: Minimální mzda bude od ledna 12.200 korun. Co na to ekonomové a firmy?

Minimální mzda v Česku se od ledna zvýší o 1200 korun na 12.200 korun, tedy o 11 procent. Rozhodl o tom dnes kabinet. N... celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.