Vyzkoušejte si přijímací testy na VŠ z internetu

1. Socializací je míněno:

A/ morálka
B/ řeč
C/ sociální přizpůsobení
D/ temperament

2. Co je primární skupina?

A/ trojice lidí
B/ malé skupiny lidí se silnými emocionálními vazbami
C/ neformální skupina
D/ skupina vrstevníků

3. Metoda pozorování je:

A/ domněnka
B/ kontrolovatelné ovlivňování
C/ lidské prožívání
D/ vnímání chování a prožívání jedince

4. Výkonové testy měří:

A/ psychomotorickou úroveň
B/ rychlost rozhodování
C/ osobnostní vlastnosti
D/ vlastnosti podvědomí

5. Biorytmus je:

A/ spontánní aktivita CNS
B/ ranní vstávání
C/ spánek
D/ bdělost

6. Percepce vjemů je:

A/ smyslové vnímání
B/ učení dovednostem
C/ duševní porucha
D/ sluchový efekt

7. Halucinace jsou:

A/ smyslové klamy
B/ nevnímání tvarů
C/ porucha paměti
D/ porucha pozornosti

8. Učení napodobování se realizuje hlavně:

A/ ve školním věku
B/ ve stáří
C/ v ranném dětství
D/ v pubertě

9. Psychická deprivace je:

A/ nedostatek v uspokojování našich potřeb
B/ fyzické násilí
C/ fantazijní představy
D/ útěk od reality

10. Ontogeneze znamená:

A/ školní zralost
B/ motorické dovednosti
C/ vývoj psychomotorických funkcí
D/ řečové dovednosti

11. Osobnostní dotazníky jsou:

A/ anketa
B/ interview
C/ pozorování
D/ výběr z řady postojů, chování a pocitů

12. Motivace znamená:

A/ zvyklost
B/ přizpůsobení
C/ aktivizaci chování
D/ úsudek

13. Co je to dispozice:

A/ vrozená schopnost k učení
B/ mechanická paměť
C/ pozornost
D/ inteligence

Výsledky: 1.c, 2.a, 3.d, 4.a, 5.a, 6.a, 7.a, 8.c, 9.a, 10.c, 11.d, 12.c, 13.a

Dalších 37 otázek (i s řešením) naleznete na: www.
1. Socializací je míněno:

A/ morálka
B/ řeč
C/ sociální přizpůsobení
D/ temperament

2. Co je primární skupina?

A/ trojice lidí
B/ malé skupiny lidí se silnými emocionálními vazbami
C/ neformální skupina
D/ skupina vrstevníků

3. Metoda pozorování je:

A/ domněnka
B/ kontrolovatelné ovlivňování
C/ lidské prožívání
D/ vnímání chování a prožívání jedince

4. Výkonové testy měří:

A/ psychomotorickou úroveň
B/ rychlost rozhodování
C/ osobnostní vlastnosti
D/ vlastnosti podvědomí

5. Biorytmus je:

A/ spontánní aktivita CNS
B/ ranní vstávání
C/ spánek
D/ bdělost

6. Percepce vjemů je:

A/ smyslové vnímání
B/ učení dovednostem
C/ duševní porucha
D/ sluchový efekt

7. Halucinace jsou:

A/ smyslové klamy
B/ nevnímání tvarů
C/ porucha paměti
D/ porucha pozornosti

8. Učení napodobování se realizuje hlavně:

A/ ve školním věku
B/ ve stáří
C/ v ranném dětství
D/ v pubertě

9. Psychická deprivace je:

A/ nedostatek v uspokojování našich potřeb
B/ fyzické násilí
C/ fantazijní představy
D/ útěk od reality

10. Ontogeneze znamená:

A/ školní zralost
B/ motorické dovednosti
C/ vývoj psychomotorických funkcí
D/ řečové dovednosti

11. Osobnostní dotazníky jsou:

A/ anketa
B/ interview
C/ pozorování
D/ výběr z řady postojů, chování a pocitů

12. Motivace znamená:

A/ zvyklost
B/ přizpůsobení
C/ aktivizaci chování
D/ úsudek

13. Co je to dispozice:

A/ vrozená schopnost k učení
B/ mechanická paměť
C/ pozornost
D/ inteligence

Výsledky: 1.c, 2.a, 3.d, 4.a, 5.a, 6.a, 7.a, 8.c, 9.a, 10.c, 11.d, 12.c, 13.a

Dalších 37 otázek (i s řešením) naleznete na: www.lfp.cuni.cz/model_ot/Nastin_psych.htm

PŘÍŠTĚ: biologie