Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Za auta na leasing se bude platit víc

  0:01aktualizováno  0:01
Prodejci aut v Česku budou muset brzy zařadit zpátečku ve své dravosti, s jakou nabízejí vozy na splátky. Leasing má být od května zatížen větší daňovou přirážkou, která vymaže cenovou výhodu proti normálním úvěrům.

Na leasing se dnes v Česku kupuje okolo 70 procent osobních aut, to se však kvůli daním změní. Lidé si na auto budou spíš sami půjčovat od bank a leasingové firmy už se připravují, aby nepřišly o zákazníky.

Kdyby se v nových podmínkách zopakovala akce "Já na to mám", díky níž se loni prodalo téměř 10 tisíc fabií, splátka by podle propočtů společnosti ŠkoFIN vzrostla z 3500 zhruba na 4000 korun měsíčně.

Do leasingu bude od května započtena daň z přidané hodnoty ve výši 22 procent místo dnešních pěti. To se dotkne jak podnikatelů a firem, tak běžných motoristů, byť pouze na nové smlouvy. Větší podniky navíc přijdou o právo splácet auta bez DPH.

"V příštích letech lze očekávat, že se zájem zákazníků přesune k jiným způsobům financování," připouští Petr Lehký ze ŠkoFIN. Podle něho by u škodovek mohla do května přijít ještě jedna kampaň, aby zákazníci více využili dnešních podmínek, stejně jako změn zákonů využily na přelomu roku stavební spořitelny.

Pak chce ŠkoFIN posílit klasické půjčky, stejnou cestou se vydává i konkurence. "V ČR bude velký prostor pro nákup automobilů prostřednictvím úvěrů, podobně jako je tomu v zahraničí," uvádí šéf GE Capital Leasing Petr Šaštinský, jehož firma loni prodala na splátky přes pět tisíc aut.

Pro automobilky bude zdražení leasingu nepříjemnou změnou zvláště proto, že Češi životu na dluh rychle přivykají a nové auto si mohou snáze dovolit. "Mluví-li se o zlepšování životního prostředí a bezpečnosti na silnicích, pak je další zatížení nových aut dost kuriózní politika," uvádí šéf Škody Auto Vratislav Kulhánek.

ABS povinně?
Koupit si auto po vstupu do EU bude mít i jiná úskalí. Od června se ve starých zemích EU nebudou smět kvůli bezpečnosti prodávat auta bez ABS, systému proti ablokování kol při brzdění. To by zvýšilo cenu aut o dvacet tisíc.

"Na přistupující země se to bude vztahovat později, lidé by kupovali méně nových aut, bezpečnost by se naopak snížila," uvedl šéf evropské automobilové asociace ACEA Ivan Hodač. odle Kulhánka se mluví o roku 2006.

Auta by naopak mohla zlevnit díky chystanému uvolnění prodeje mimo autorizované dealery. "To bude mít na ceny dramatičtější dopad, cílem je, aby v prodeji aut avládla větší konkurence," míní Matthew Pottle, který zkoumá automobilový průmysl ve střední Evropě pro firmu PricewaterhouseCoopers.

Autoři:


Můžete si ještě půjčit?

%
Vypočítat
Zjistit přesnější výpočet


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Hypotéky dál zdražují. Objemy atakují hranici 21 miliard korun

V květnu úrokové sazby u hypoték pokračovaly v růstu. I když průměrná sazba mírně vzrostla, a to na 2,03 procenta, o hypotéky je stále zájem. Dokonce větší než...  celý článek

Martin Mašát
NÁZOR: Kam zamíří sazby hypoték. Budeme platit 2,4 nebo 10 procent?

Ceny bytů rostou do nebe, sazby hypoték jsou stále nízké a úvěry si lidé berou jak housky na krámě. Nic ale netrvá věčně. Ceny nemovitostí se zaseknou nebo...  celý článek

Ilustrační snímek
Hypotéky se usadily na hladině dvou procent, zdražují pozvolna

Hypotéky opět zdražily, ale jen mírně. Průměrné úrokové sazby poskočily v červnu na 2,04 procenta. Objemy i počty uzavřených hypoték kopírují květnové výsledky.  celý článek

Další nabídka

Kurzy.cz

V září se 60 miliard korun octne „na ulici“
V září se 60 miliard korun octne „na ulici“

České ministerstvo financí včera oznámilo, že v září neprodá žádné nové pokladniční poukázky a jen 16 miliard korun dlu... celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.