Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zákazníci i obchodníci si stěžují na poštu. Nedoručuje balíky

aktualizováno 
Zákazníci internetových obchodů jsou nespokojeni s kvalitou služeb České pošty. Vadí jim především opakované nedoručení balíků. Že jde skutečně o problém, potvrzuje i nadpoloviční většina obchodníků oslovených v posledním průzkumu.
Negativní zkušenost zákazníků s doručováním balíků potvrzuje 60 procent obchodníků. Ilustrační snímek

Negativní zkušenost zákazníků s doručováním balíků potvrzuje 60 procent obchodníků. Ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

"Nedávno se mi stalo, že mi pošťačka nedoručila balík s tenisovou raketou, i když jsem byl doma. Vůbec nezvonila, místo toho rovnou hodila do mé schránky oznámení, že si mám balík vyzvednout na poště. Podobnou zkušenost jsem měl v poslední době celkem dvakrát," říká Petr Červený, nespokojený zákazník z Prahy.

Přestože od ledna pošta zavedla nové služby - Balík do ruky a Balík na poštu - a situace by se měla zlepšit, aktuální průzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK) ukázal, že tomu tak není.

"Tuto opakovanou negativní zkušenost zákazníků s doručováním balíků potvrzuje 60 procent obchodníků. Někteří prodejci evidují až 10 procent svěřených zásilek, které není Česká pošta schopna spotřebitelům doručit," uvádí výkonný ředitel APEK Jan Vetyška a dodává, že na tyto praktiky si stěžují internetoví obchodníci celoročně. Výjimečnou negativní zkušenost s doručováním zásilek má 24 procent z nich, žádnou stížnost nehlásí jen 16 procent prodejců.

Obchodníci poukazují i na skutečnost, že poštovní pracovníci mnohdy ani nenaloží zásilku do auta. Místo toho rovnou pošlou po listovní doručovatelce oznámenku, že zákazník nebyl zastižen. "Jsem však přesvědčen, že se ve všech uvedených případech nejedná o systémovou chybu nebo úmysl České pošty jako organizace. Spíš jde o chyby jednotlivců, kteří si chtějí zjednodušit práci," myslí si Jan Vetyška.

Mobilní aplikace

  • Sledovat svoji zásilku či vyhledat nejbližší poštu mohou majitelé chytrých telefonů, když si stáhnou aplikaci České pošty.
  • Je zdarma a je určena pro mobily s operačním systémem iOS a Android.
  • Aplikace je v češtině a angličtině.

Obchodníci dělají práci za poštu

Trhliny v kvalitě zásilkové služby České pošty dělají internetovým obchodníkům starosti ještě v jednom ohledu. Jsou totiž denně nuceni kontrolovat na internetových stránkách přepravce funkci "sledování zásilek". Sami pak musí upozorňovat zákazníky e-mailem nebo telefonicky, že jim leží balík na poště.

To souvisí s dalším nešvarem. Pracovníci pošty pokaždé ani to oznámení do schránky nehodí. "Zákazníci si tak ve stanovené lhůtě balík nepřevezmou a pošta jej odešle obchodníkovi zpátky. Vrácenou zásilku tak musí prodejce posílat zákazníkovi znovu, navíc na vlastní náklady a v některých případech dokonce opakovaně," objasňuje Jan Vetyška.

Podle něj je možné při opakované špatné zkušenosti využít služeb konkurenčního dopravce nebo si na postup pošty stěžovat. Pokud zákazníci se stížností u pošty nepochodí, mohou se obrátit na Asociaci pro elektronickou komerci.

Využít k přepravě zásilky jinou společnost než Českou poštu lze i v případě, že si necháte posílat zboží ze zahraničí. Jen tak se můžete vyhnout poplatkům, které si účtuje pošta navíc za to, že vyhotoví celní deklaraci nebo uloží balík do dočasného skladu.

Mluvčí České pošty Ivo Mravinac nahlíží výsledky z jiného úhlu a označil je za vynikající vysvědčení. "Výzkum neuvádí, kolik se účastnilo respondentů, fakta jsou uváděná pouze v procentech, takže nevíme, jak velkou část trhu postihla. Ale jestliže si podle údajů APEK 76 procent zákazníků volí pro dopravu svého zboží Poštu, co více bychom si mohli přát?" zhodnotil.

Jste spokojeni se službami pošty?

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 21. března 2012. Anketa je uzavřena.

Ne 3209
Ano 347

 



Hypotéční kalkulačka

let %
Vypočítat
Měsíční splátka Zjistit přesnější výpočet


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Kvíz: Vyznáte se v realitních pojmech?

Koupit nemovitost není jen tak. Spoustu času strávíte brouzdáním po internetu, hledáním nejlepších nabídek, vyřizováním byrokratických nezbytností a pak ještě...  celý článek

Ilustrační snímek
Priority v úsporách: do čeho se vyplatí investovat, abyste ušetřili

Ne vždy platí, že čím víc peněz nalijete do úsporných opatření, tím víc klesne hladina plateb za energie. Někdy vyprázdníte účet až na dno a stejně z toho nic...  celý článek

Ilustrační snímek
Nejčastější chyby, které vás o dovolené připraví o peníze

Na letní dovolenou už letos vyrazila řada Čechů. Některým se však zbytečně prodražila o stovky i tisíce korun, protože udělali školácké chyby, za které se...  celý článek

Další nabídka

Kurzy.cz

Sobotka: Minimální mzda bude od ledna 12.200 korun. Co na to ekonomové a firmy?
Sobotka: Minimální mzda bude od ledna 12.200 korun. Co na to ekonomové a firmy?

Minimální mzda v Česku se od ledna zvýší o 1200 korun na 12.200 korun, tedy o 11 procent. Rozhodl o tom dnes kabinet. N... celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.