Pro prázdninové finanční odlehčení jsme pro vás vybrali pár hlášek a komických situací, které zažili pracovníci klientských center dvou společností, které poskytují spotřebitelské úvěry. Například když chtějí zcela prozaicky jméno a příjmení, zvolá zoufalá klientka: "Moment míchám guláš".
Provident Financial Odposlechnuto v zákaznickém servisu
- Operátor: Bydlíte stále v Dobré Vodě u Hořic?
Klient: Ano, stále, ještě mě neodstěhovali na hřbitov. - Operátor: Píšete se s měkkým nebo s tvrdým "y"?
Klient: Počkejte, já se musím podívat do občanky! - Operátor: A jak jste spokojena s naší půjčkou?
Klientka: …no já nevím…snad v pořádku?
Operátor: Nebojte se vyjádřit svůj názor, já vás nekousnu, já jsem na druhém konci drátu. - Operátor: Dobrý den, hovořím prosím s paní Monikou V.?
Klient (typicky mužský hlas): Ano, to jsem já…
Operátor: Ale vy jste muž….?
Klient: Ne, já jsem už pět let žena. - Operátor: Poprosím vás o číslo popisné.
Klient: Neznám, seběhnu dolu a podívám se, chviličku…….(šramot a chůze po schodech).
Klient: Čekej!
Operátor: Čekám.
Klient: To nebylo na vás, to jsem říkal psovi. - Klientka: Já bych potřebovala vymazat údaje vaší klientky, ona zemřela.
Operátor: Tak to bychom potřebovali kopii úmrtního listu.
Klientka:…Tak já ji jdu vyhrabat… (kopii, nebo klientku?)
Jak se vymlouvají klienti, když nemají na splátku?
- "Pes mi odnesl peněženku a nemůžu ji najít."
- "Manželka mi vyprala peníze v pračce."
- "Bude to znít jako vtip, ale já mám štěně a ono mi rozkousalo kartu splátek."
Ke kuriózním situacím nemusí dojít jen při telefonování. O jednu takovou se postarala i pošta.
"Posílali jsme dopis klientovi do Jerusalemu u Příbrami. Pošťáci se však překoukli a dopis doručili do Jeruzalému v Izraeli. Přišel zpět po třech měsících s izraelskými razítky," říká mluvčí společnosti Provident Ondřej Holoubek.
Cetelem Odposlechnuto v call centru
- Operátor: Budete si přát poslat nový PIN?
Klient: A bude ten nový pin vědět, že je k té nové kartě? - Klient: Dobrý den, já bych potřeboval hovořit s panem Englišem. Poslal mi dopis. (pozn: adresa společnosti Cetelem je Karla Engliše 5)
- Operátor: Poprosím vás o poslední čtyři čísla vaší karty.
Klient: A kde jsou ta poslední čtyři čísla? Na konci? - Operátor: Je třeba poslat nám kopii výpisu z vašeho účtu.
Klient: A mohu vám ho prosím poslat esemeskou? - Operátor: Poprosím vás o aktuální číslo vašeho mobilního telefonu.
Klient: Ano, prosím, Nokia 520. - Klient: Dobrý den, chtěl bych převést peníze.
Operátor: Vaše rodné číslo, prosím.
Klient: xx xx xx lomeno tajný agent.
Operátor: Prosím?
Klient: No 007, vy nekoukáte na televizi?