Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zaměstnanci by si měli vybírat benefity podle toho, co chtějí

aktualizováno 
Firemní benefity jsou oblíbenou součástí odměna za práci, ale ne každému vyhovují. Mladí lidé s dětmi ocení poukázky na hlídání dětí a starší třeba příspěvky na penzijní připojištění, Nejlepší variantou je, když si zaměstnanec může zvolit benefit, který pro něj bude mít smysl.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) - manažerka, telefon, žena | foto: Profimedia.cz

I když cílem benefitů je ukázat zaměstnancům, že firmám nejsou lhostejní a že firmy mají zájem na tom, aby byli spokojení, přesto se stává, že nesplní svůj účel - zaměstnance totiž neosloví a ve výsledku jde jen o vyhozené peníze.

Ideální proto je, když si mohou vybírat díky systému takzvané cafeterie. Každý ocení jinou výhodu - svobodného absolventa nebudou zajímat poukázky na hlídání dětí, a někomu zase přijde výhodnější, pokud mu zaměstnavatel přispěje na penzijní připojištění. Tento systém například nově zavádí společnost PricewaterhouseCoopers.

Manažerka pro lidské zdroje Jana Byczkowska k tomu udává: "Každý zaměstnanec bude mít přidělen určitý rozpočet ve formě bodů, které může využít na nejrůznější typy výhod - sportovní a kulturní vyžití, dovolená, vzdělávací kurzy, členství ve zdravotní klinice, penzijní připojištění, životní a úrazové pojištění a řadu dalších možností."

U Vodafone se už tento systém osvědčil. Každý jeho zaměstnanec může v průběhu roku vyčerpat 18 000 benefitních bodů, přičemž jeden bod může odpovídat 1 koruně nebo 70 haléřům v závislosti na benefitu, který za něj zaměstnanec pořídí. "V případě vzdělávacích kurzů se 1 benefitní bod rovná jedné koruně a při nákupu elektroniky je poměr nižší," vysvětluje tiskový mluvčí.

Společnost Siemens má připravenu internetovou aplikaci, z níž si každý vybírá, co chce, z několika set dodavatelů. Také zde funguje systém bodů, které si zaměstnanci vyměňují za poukázky.

Přestože jsou cafeterie administrativně nákladnější, mají větší efekt. Obzvláště v době recese se firmám vyplatí neutrácet peníze za něco, co zaměstnanec neocení.

Autor:


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Vojtěch Lanna mladší
Syn pracovitého pantáty, který peníze z rodinných firem dával do umění

Vojtěch Lanna mladší byl synem takzvaného vltavského admirála. A byť byl jeho otec mimořádně schopný podnikatel, rozhodně nestál v jeho stínu. Rodinné firmy...  celý článek

Ilustrační snímek
Trend: trh práce se mění, teď si lidé vybírají firmy. Co je láká?

Rekordně nízká nezaměstnanost v České republice má i odvrácenou tvář. Na trhu práce prakticky nejsou „volní“ lidé. Získat a především si pak talentované...  celý článek

Ilustrační snímek
Čísla ČSSZ: Kolik platíme na důchod a na co se vybrané peníze použijí

Za první polovinu roku vybrala Česká správa sociálního zabezpečení od lidí na pojistném na sociální zabezpečení skoro 214 miliard korun. Ale na důchodech a...  celý článek

Další nabídka

Kurzy.cz

4 scénáře amerického útoku na KLDR: Vedly by k totální zkáze!
4 scénáře amerického útoku na KLDR: Vedly by k totální zkáze!

Vztahy mezi KLDR a USA se za poslední týden vyostřily víc, než za několik let. Zdá se, že válka mezi zeměmi je na spadn... celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.