Manažer, obchod, byznys

Manažer, obchod, byznys | foto: Profimedia.cz

Získejte peníze na expanzi do zahraničí

Chcete se uchytit na zahraničních trzích, ale nemáte dost prostředků pro případnou expanzi? Nebo snad chcete vydělat na stavbě vědeckotechnického parku? Pak máte možnost pomoci si penězi z cizí kapsy. Jak na to?

Marketing – program na podporu exportu

Ze strukturálních fondů lze financovat i většinu aktivit, vedoucích k podpoře konkurenceschopnosti českých podniků na zahraničních trzích. Dotace jsou určeny malým a středním firmám, které mají jasný exportní záměr.

Hlavními kritérii jsou velikost podniku (malé a střední podniky - méně než 250 zaměstnanců a obrat nepřevyšující 50 mil. EUR), sídlo firmy mimo hl.m. Prahu, její zaměření odpovídající podporovaným odvětvím (převážně zpracovatelský průmysl). Důležité je i finanční zdraví  podniku.

V rámci programu Marketing lze dotovat jednotlivé propagační akce, výrobu propagačních materiálů, ale i získávání marketingových informací zaměřených na podporu exportu. Lze tedy získat peníze na účast na zahraničních výstavách a veletrzích, financování tvorby tiskových propagačních materiálů (letáky, katalogy, pozvánky) podporujících export, financování tvorby inzerce podporující propagaci v zahraničí, tvorbu internetových stránek (od grafického návrhu až po software), dále pak průzkumy trhu (segmentace, konkurence, poptávka, potenciál, příp.pozice), pořízení databází obchodních kontaktů v zahraničí, statistiky, obecné marketingové informace o zahraničních trzích, ekonomické údaje, údaje o distribuci apod.

Pokud se rozhodnete investovat do rozvoje exportu nebo jeho rozšíření na nové trhy, je možné získat dotaci ve výši 46 % uznatelných nákladů, ve výši 0,1-1 mil Kč.

Počet žádostí podaných v rámci programu Marketing dosahuje k 29.6.2006 přibližně 10 % z celkového počtu žádostí v OPPP. Ze 417 podaných žádostí zatím uspělo 226, 51 bylo odmítnuto a zbytek čeká na vyhodnocení. Nejvíce aktivní byly Jihomoravský a Zlínský kraj.

Program Prosperita

Z programu prosperita lze financovat výstavbu či renovaci objektu, za účelem zřízení podnikatelského inkubátoru, vědeckotechnického parku, který se bude dále pronajímat inovačním firmám.

Do uznatelných nákladů lze započítat  vyhledávání a hodnocení projektů firem, žádajících o zařazení do inkubátoru, ochrany vlastnictví, např. náklady spojené s patentováním ,  vyhledávání partnerů pro spolupráci, např. pořádání konferencí, nákup nezbytného zařízení, vybavení, zejména informačními technologiemi apod. Dále pak nákup pozemků a přípravu území potřebných pro realizaci projektu, vybudování technické a dopravní infrastruktury atd.

Dotace mohou dosahovat až výše 75% uznatelných  nákladů.

V rámci tohoto programu bylo k 29.6.2006 podáno 62 žádostí, 20 bylo odmítnuto, 15 přijato, ostatní čekají na vyřízení.