Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Životopis musí zaujmout hned, personalisté mu věnují maximálně pět minut

aktualizováno 
Životopis je důležitou součástí pracovního pohovoru. Mnoho lidí si na něm dává záležet. Ale personalisté většinou životopisu nevěnují moc velkou pozornost, proto musí zaujmout na první pohled.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) - cv, životopis | foto: Profimedia.cz

Máte pocit, že musíte vypsat do několikastránkového životopisu všechny své životní peripetie a zkušenosti? Kdepak, odborníci radí uvést stručně jen to, co souvisí s místem, o něž se ucházíte, a hlavně to udělat poutavou formou, aby bylo na první pohled jasné, co je vaše silná stránka. Vytvoření životopisu nepodceňujte, je to první kontakt s novým zaměstnavatelem, ale manažeři a personalisté přiznávají, že mu nevěnují tolik času, jak si možná myslíte.

"Téměř polovina, přesně 47 procent manažerů uvádí, že stráví prvním pročtením životopisu kandidáta v rámci jeho úvodního hodnocení průměrně pět až deset minut," říká Aleš Křížek, ředitel personální společnosti Robert Half pro Českou republiku. Vyplývá to z průzkumu mezi více než 2 400 manažery a manažerkami v oblasti financí a lidských zdrojů ve 13 zemích světa.

Důležité je vyzdvihnout, že nejste sólisty. "Podle více než třetiny manažerů zajistí kandidátům úspěch ve výběrovém řízení kromě technických dovedností zejména znalost oboru a hodně ceněná je schopnost pracovat v týmu," doplňuje Aleš Křížek. V Rakousku a Německu je týmový duch rozhodující dokonce v polovině případů.

V životopise nelžete, zaměstnavatel vás za to může vyhodit do tří let

Dva až tři týdny budete čekat na verdikt

"Našla jsem si inzerát na pracovním portálu. Knižní nakladatelství hledalo mediálního koordinátora. Poslala jsem životopis a zhruba po týdnu mi přišlo pozvání na pohovor," vypráví zkušenost s hledáním práce Radka Novotná. Na půlhodinovém setkání debatovala o tom, proč ji místo láká, jaké má o něm představy, zkušenosti, kdy je schopna nastoupit a jaký plat by si představovala. "Do týdne jsem dostala e-mail s tím, že mě berou, mám přijít podepsat smlouvu a setkat se s ředitelem divize na upřesnění podmínek. Od zaslání životopisu celý konkurz trval necelé tři týdny,“ dodává Novotná.

To odpovídá současným trendům. "Výběrové řízení u administrativních pozic nyní trvá zhruba dva až tři týdny. U specialistů a seniorských pozic obvykle dva až tři měsíce; občas i přes půl roku," říká Křížek. Ve 72 procentech případů jsou v Česku zapotřebí dvě až tři kola výběrového řízení, v Německu má každé třetí výběrové řízení více než pět kol. Téměř polovina manažerů uvádí, že obsazení nové pozice v jejich firmě trvá v průměru dva až tři týdny, podle 28 procent pak čtyři až pět týdnů. Mnohem rychlejší jsou třeba Španělé, ve třetině případů jim obsazení volného místa netrvá déle než týden.



Hlavní zprávy

Další z rubriky

Alex Craffonara
Byl u nás Murdoch či princ Albert, říká šéf luxusní horské restaurace

V nadmořské výšce dvou tisíc metrů servírují mořské plody, zvou ty nejznámější DJ a zdejší večírky jsou vyhlášené tak, že sem jezdí celebrity z celého světa....  celý článek

Martin Václavík
Před pěti lety se pustil do podnikání. Dnes dělá milionový byznys

Martin Václavík vystudoval geoinženýrství, ale podniká ve zcela odlišném oboru. Navrhuje a vyrábí dřevěné hodinky, brýle a další módní doplňky. Vypracoval se z...  celý článek

Ilustrační snímek
Nikdy dříve se nám nežilo lépe, vzkazují čeští milionáři

Nahlédnout do života bohatých Čechů, kteří mají na svých kontech miliony, není snadné. Už po několik let se o to snaží unikátní průzkumy bank. Přímým...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.