Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Při rušení účtu musíte do 10 bank osobně, ve čtyřech to jde i on-line

aktualizováno 
Založit si účet přes internet už není nic neobvyklého. Když ho však chcete zrušit, musíte se většinou vydat na pobočku. Jde to však i jinak. Přes internet, telefon nebo e-mailem, někdy však pouze s úředně ověřeným podpisem.

Elektronizace bankovnictví bude postupně poskytovat větší komfort klientům ve více a více oblastech, rušení účtu se to nevyhne. Ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Ukázal to průzkum agentury Datank, který je součástí výzkumů Nejlepší banka 2014 a Nejlepší pojišťovna 2014.

"Zajímalo nás, jak obtížné je pro klienta zrušit běžný účet. Obeslali jsme tak e-mailem dvacet bank působících v České republice, které nabízí běžný účet pro retailovou klientelu," říká analytička agentury Datank Radka Krůtová. Zjišťovali, jakým způsobem mohou klienti účet zrušit, jestli se v bance zajímají o to, proč klient účet ruší a také zda se snaží nabídnout nějaké lepší služby, osobní schůzku a podobně.

Nejčastěji na pobočku

Zrušit účet na pobočce můžete u 18 bank, v 10 však jinou možnost nenabízejí. Většinou je potřeba přinést s sebou doklad totožnosti a platební kartu. U Raiffeisenbank či Sberbank musíte ještě odevzdat i elektronický klíč k internetovému bankovnictví.

Šest z 18 bank umožňuje také zrušení účtu poštou. V některých případech se však cestě na úřad nevyhnete. Rušící dopis totiž musíte doplnit úředně ověřeným podpisem. Z domova můžete zrušit účet pouze u čtyř bank (Air Bank, Equa, Wüstenrot hypoteční banka a Zuno).

Jakým způsobem můžete zrušit účet u 20 bank
BankaInternetové bankovnictvíInfolinka, e-mailKorespondenčněPobočka
Air Bankxx x
Citibank  xx
Česká spořitelna   x
ČSOB  x *x
Equa bank xxx
Evropsko-ruská banka   x
Fio banka  x *x
GE Money Bank   x
Komerční banka   x
LBBW    x
mBank  x *x
Oberbank   x
Poštovní spořitelna   x
Raiffeisenbank   x
Raiffeisenbank im Stiftland   x
Sberbank  x *x
UniCredit Bank   x
Wüstenrotx x * 
Waldviertler Sparkasse  x *x
Zunoxx  
Poznámka: * s úředně ověřeným podpisem

"Ve většině případů je limitujícím faktorem služeb jejich technická stránka, často se jedná také o procesní omezení. A to platí nejen v bankovnictví, ale také v mnoha jiných odvětvích," komentuje výsledky Roman Mentlík ze společnosti IBM Česká republika, která bankám dodává IT řešení.   

Udržet si klienta se banky příliš nesnaží

Pouze v sedmi odpovědích z 20 vyjádřila banka lítost, nebo se snažila zjistit důvody rušení účtu, případně nabídla klientovi nějaké jiné řešení (ČS, ČSOB, KB, RB, Air Bank, Poštovní spořitelna, WSPK).

Srovnání účtů

Vyberte si vhodný běžný nebo spořicí účet na Finmarket.cz.

"Elektronizace bankovnictví bude postupně poskytovat větší komfort klientům ve více a více oblastech, rušení účtu se to nevyhne. V každém případě by se ale banky měly snažit zjistit nespokojeného klienta dříve než při jeho odchodu. Je smutné zjištění, že podle výsledků průzkumu se tak mnohdy neděje ani v těchto případech," uvádí Zdeněk Tůma ze společnosti KPMG Česká republika.

I když to není všemocné, přece jen nějakou práci s rušením účtu ušetří takzvaný kodex mobility. Banka, ke které přecházíte, za vás mnohé vyřídí sama. Nevyhnete se však zatím alespoň jedné návštěvě pobočky, sami musíte informovat společnosti, u kterých máte nastavené inkaso. Jak funguje kodex mobility, čtěte zde.

Autor:


Kolik musíte spořit

let %
Vypočítat
Musíte pravidelně ukládat
Zjistit přesnější výpočet




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.