Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zůstat u původní pojišťovny, nebo ji vyměnit?

aktualizováno 
Osm možností má motorista, který chce uzavřít povinné ručení. Ještě loni je nabízelo deset pojišťoven, poté, co skočila Union pojišťovna a klienty Pojišťovny České spořitelny převzala Kooperativa, se výběr zúžil.

Je dobré připomenout, že povinné ručení musí mít každé vozidlo na tuzemských silnicích - ať už jde třeba o malé autíčko, obytný přívěs, traktor nebo velký tahač. Majitel auta tím vlastně pořizuje ochranu někomu jinému, komu způsobí svým vozem škodu. Na co se zaměřit při výběru pojišťovny? 
 
Jen sazby by rozhodovat neměly

Pokud si prohlédnete sazby povinného ručení jednotlivých finančních ústavů, zjistíte, že jsou velké rozdíly nejen mezi nimi, ale i pro stejný typ auta také v rámci jedné pojišťovny. Hlavní roli přitom hraje vedle sazební politiky těchto institucí také to, jak velké bonusy a malusy přiznávají a zda rozlišují řidiče podle místa, kde s autem jezdí. Všechny pojišťovny přiznávají maximálně 25procentní bonus, pouze Triglav přizná i 35 procent. Vyplatí se porovnat také systém malusů - ten se mezi pojišťovnami liší.
Pokud jste řidičem v malém městě a chcete ušetřit, vyplatí se uvažovat o přechodu k pojišťovně, která vás díky tomu zvýhodní, což je Allianz nebo ČSOB. Ta zvolila 35 regionů, kde se bourá málo a pojištění je zde nejlevnější. Pozor však na to, že na druhou stranu Allianz sazby zvedla, takže ani zvýhodnění v podobě slevy za místo bydliště nebude možná znamenat oproti jiné pojišťovně žádnou úsporu. 
 
Zajímejte se o limity pojistného plnění

Triky a tipy, jak vás agenti pojišťoven tlačí „do kouta“.
Více ZDE.

Jedním z důležitých kritérií, podle kterých by měl člověk vybírat, jsou limity pojistného plnění. Ty určují, jakou maximální částku vyplatí pojišťovna v případě nehody poškozeným. V souladu s normami Evropské unie musí být minimální hranice  18 milionů korun pro škody na majetku a 35 milionů korun pro škody na zdraví. Všechny pojišťovny až na Triglav nabízejí více variant pojištění, které se liší právě výší limitů. Na běžné havárie stačí i základní limity, řidiči, kteří cestují často a riziko havárie je u nich vyšší, by měli uvažovat o vyšších limitech. Třeba v případě havárie v zahraničí nemusí základní limity na pokrytí škod stačit a pojišťovna pak může od motoristy vyžadovat dlužnou částku. Důležitá je i finanční stabilita a renomé pojišťovny. Dobrá pojišťovna je schopna pojistnou událost rychle zdokumentovat a vyrovnat se s poškozeným. 
 
Asistenční služby a další slevy

Při hledání vhodné pojišťovny by zájemce neměl zapomenout ani na rozsah asistenčních služeb. Roli hraje i to, zda jsou zahrnuty v ceně za povinné ručení, nebo je nutné za ně připlácet a hlavně to, zda se týkají pojištěného nebo poškozeného. Jde o výjezd opraváře na místo nehody, odtahu a úschovy nepojízdného vozidla, právní pomoci, nákladů na nouzové ubytování či využití služeb tlumočníka při potížích v zahraničí. Kromě uvedených služeb je dobré vědět, zda pojišťovna poskytne slevu na havarijní pojištění, nabídne za sníženou cenu například úrazové pojištění spolujezdců, sedadel, připojištění skel, či zavazadel ve vozidle.

 

Autor:


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Povinné ručení pro cyklisty neexistuje, škody vyřeší jiné pojistky

Když způsobí nehodu na silnici řidič auta, uhradí škody pojišťovna z jeho povinného ručení. Na cyklisty se ale nic takového nevztahuje. Přitom jsou cyklisté...  celý článek

Ilustrační snímek
Pojistku změnil v pravý čas. Na boj s nemocí bude mít milion korun

Martinovi je 33 let a pracoval jako skladník. Teď je na rodičovské dovolené s malým synem. Zda se do práce vrátí, je nejisté. Jeho život totiž zkomplikovala...  celý článek

Ilustrační snímek
O kolik peněz přijdete na nemocenské a jak finanční ztrátu zvládnout

Onemocnění nebo úraz jsou nepříjemné záležitosti. A když se jejich léčba prodlouží, situace se ještě víc komplikuje, a to po finanční stránce. Jak se připravit...  celý článek

Další nabídka

Kurzy.cz

Trhy jsou na prahu obratu dolů, shodují se BoA, Citi, SocGen i Morgan Stanley
Trhy jsou na prahu obratu dolů, shodují se BoA, Citi, SocGen i Morgan Stanley

Globální finanční trhy jsou v poslední fázi své rally před obratem v cyklu. Shodují se na tom stratégové bank na Wall S... celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.