Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

333 různých hypoték v jediné bance?

aktualizováno 
Víte, která banka se ukrývá pod označením Hypoteční banka, jejíž reklamní kampaň na nás útočí ze všech stran? Klientům chce prodávat hypoteční úvěry střižené přímo na míru a nabízí jim proto mnoho různých kombinací, z kterých si mohou vybírat. Jsou však všechny využitelné?

Reklamy na hypotéky na nás útočí ze všech stran a je skutečností, že obliba hypotečních úvěrů již nějakou dobu postupně roste. Mohou za to především výhodné úrokové sazby, které se přes všechna loňská očekávání analytiků stále ještě nemají k růstu. Mezi bankami, které hypotéky nabízejí, panuje dosti velká konkurence, a tak se snaží získávat nové klienty poskytováním různých výhod, slev, kvalitnějších služeb i zaváděním nových produktů.

Ne, že by hypotéku mohl získat každý, kdo o ni projeví zájem, ale už dávno neplatí, že jde o luxusní produkt určený jen těm nejlepším klientům. Je velký rozdíl, zda klient čerpá úvěr za 4,5 %, nebo za 12 % či ještě více procent, jak tomu bylo před lety. Banky se v současných podmínkách musí mnohem více snažit.

Hypotéka s 333 kombinacemi

NENECHTE SI UJÍT
Počítadlo (c) profimedia.cz/corbis
Kam s penězi z běžného účtu?
Roční výnos domácích akcií odhadují analytici na úrovni 10-15 %. Pražská burza si však jen za leden připsala téměř 10 %. Kdy se růst zastaví, nečeká nás výrazná korekce?
práce
Kolega z ciziny? Ať se přizpůsobí
Kdy nemá pracovník ze zahraničí problém s českými kolegy? Když není vůbec poznat, odkud pochází. Cizinci se nejčastěji potýkají s nedůvěřivostí Čechů.
Víno - (c) profimedia.cz/corbis
Rulandské: Hypermarketový průměr
Žádné špičky, ale ani žádná vysloveně vadná vína. Pití průměrných kvalit za průměrnou cenu pro průměrného zákazníka. Přesně takové, jaké nabízejí hypermarkety.

Masivní kampaň zahájila Hypoteční banka. Za tímto názvem se skrývá Českomoravská hypoteční banka, která svým novým označením chce zdůraznit, že na rozdíl od ostatních bank je bankou specializovanou. Klientům chce při financování nemovitostí poskytovat kompletní servis a také služby a produkty, které jinde nenaleznou. „Díky 333 kombinacím jsme schopni klientům úvěr střihnout na míru a přizpůsobit výši měsíční splátky představě, s níž do Hypoteční banky přicházejí,“ řekl její generální ředitel Jan Sadil. Co nového tedy nabízí?

Vyberte si způsob splácení: anuitně, degresivně, progresivně

Klient má možnost vybrat si jeden z uvedených způsobů splácení, navíc s tím, že si v daných mezích sám individuálně stanoví výši splátky. Při standardním anuitním způsobu splácení je po celou dobu výše splátky konstantní. Progresivní splácení znamená, že jsou splátky úvěru na počátku nižší než by byly při anuitním splácení a postupně se pak zvyšují. Tento úvěr Hypoteční banka poskytuje speciálně mladým lidem do 36 let s tím, že pro ně může být výhodné na počátku své pracovní kariéry zatěžovat měsíční rozpočet nižší splátkou. Předpokládá se, že v budoucnu jejich příjmy porostou a budou si moci dovolit splácet vyšší částky. Klient si může zvolit počáteční splátku až o více než 50 % nižší než při anuitním splácení, minimem je úrok z jistiny.

Opakem je degresivní splácení, kdy jsou počáteční splátky vyšší a postupně se snižují. Tato varianta je určena pro ty, kdo si nyní mohou dovolit platit vyšší částky a do budoucna chtějí splácet čím dál méně. Je to výhodné v situaci, kdy dlužník očekává pokles příjmů nebo zvýšení výdajů. Kromě toho se při degresivním splácení zaplatí při stejně dlouhé době splatnosti na úrocích celkově méně než při běžném anuitním splácení. V Hypoteční bance si klient může počáteční splátku nastavit až na dvojnásobek splátky anuitní.

Hypotéka s neúčelovou složkou

Jako další novinku Hypoteční banka klientům nabízí možnost použít až 20 % čerpané

Drží hypoteční banky klienta v zajetí? Banka může úročení hypotéky nepříjemně zvýšit. Čtěte ZDE.

hypotéky na nemovitost neúčelově „na cokoliv“, tedy například na vybavení nového bytu. Maximálně lze takto využít 200 tis. korun. Výhodou je, že tato neúčelová část je čerpána přímo v rámci hlavního úvěru a je proto úročena stejnou sazbou. Klasické hypotéky sloužící na financování nemovitostí jsou totiž v praxi běžně úročeny výhodnější sazbou než neúčelové úvěry. Otázkou je, zda tento neúčelový „spotřebitelský“ úvěr klienta skutečně vyjde levněji, než kdyby byl čerpán zvlášť. Je totiž dobře možné, že celková úroková sazba takovéto kombinované hypotéky bude vyšší než by byla sazba klasické hypotéky bez neúčelové složky. Vzhledem k tomu, že Hypoteční banka – stejně jako naprostá většina ostatních bank - má sazby negarantované, může s nimi pracovat podle libosti. David Sahula z Hypoteční banky však s tímto tvrzením nesouhlasí a ujišťuje: „Sjednání neúčelové části hypotéky nijak neovlivňuje výši úrokové sazby úvěru, která je stejná, ať už je hypotéka s neúčelovou částí, nebo bez ní. Jedna z hlavních výhod neúčelové části je totiž stejně nízká úroková sazba jako u účelových úvěrů. Navíc neúčelovou část lze kdykoliv splatit bez sankcí.“

Kombinací příliš mnoho

Když dáme dohromady tři uvedené způsoby splácení, několik různých typů hypotečních úvěrů, pět dob fixace úrokové sazby a možnost čerpat i neúčelovou část úvěru, mělo by celkově vyjít oněch 333 kombinací, z kterých si klienti mohou vybírat. Pokud se v tom všem hypoteční bankéři vyznají a dají si práci s tím skutečně vybrat pro daného žadatele nejvhodnější variantu. Kromě toho je velmi pravděpodobné, že progresivní či degresivní splácení využije jen velmi malá část klientů. Minimálně proto, že je to „nezvyklé“ a anuitní způsob splácení je zažitý a jednoduchý.

Chcete hned bydlet ve svém?
Která banka vám poskytne nejvýhodnější hypotéku?
Čtěte speciální přílohu iDNES Hypotéky.

Zvolili byste si degresivní či progresivní splácení hypotéky? Myslíte si, že toho budou klienti v praxi využívat? Co si myslíte o aktuální všudypřítomné kampani Hypoteční banky?

Autor:



Nejčtenější

Automobilky přitvrzují. Ceny aut letí nahoru

Zdražování aut

Možná jste si toho všimli sami, pokud uvažujete o koupi auta a sledujete ceníky. V některých se najednou objevily vyšší...

Proč jsou kanály kulaté? Obvyklé i nezvyklé otázky padající u pohovorů

Ilustrační snímek

Při pracovním pohovoru čelí uchazeči různým otázkám personalistů. Třeba dotaz „Jaké jsou vaše silné a slabé stránky?“...



Zažil úspěch i pád. Dnes mluví o renesanci podnikání se zážitky

Jan Hájek

Před deseti lety založil firmu na zážitky. Lidem nabízí lety balonem, jízdu v rychlém autě, adrenalin ve větrném tunelu...

Tři osvědčené zásady, jak se vyhnout pracovnímu stresu z termínů

Ilustrační snímek

Stresuje vás, že máte před sebou úkol s pevně stanoveným termínem, o kterém víte, že je šibeniční? Nebo se umíte...

Polovina Čechů dá pod stromeček peníze, je to podle psychologa správné?

Ilustrační snímek

Darovat k Vánocům obálku s penězi v letošním roce plánuje 48 % Čechů. Vyplynulo to z aktuálního průzkumu finanční...

Další z rubriky

Nízké úrokové sazby je třeba využít teď. Půjdou nahoru, říká ekonom

Martin Mašát

„Rekordně nízké úroky u delších fixací hypoték či úvěrů se vyplatí využít už teď,“ doporučuje Martin Mašát, ekonom...

Po rozvodu refinancovala hypotéku. Čekalo ji nepříjemné překvapení

Ilustrační snímek

Každý rozvod stojí spoustu peněz. A nejen za právníky. Pokud mají manželé hypotéku, která po vypořádání majetku přejde...

Hypotéky se odrážejí ode dna a začínají zdražovat, zájem je menší

Ilustrační snímek

V září vzrostla průměrná úroková sazba u hypotečních úvěrů na 2,04 procenta, ale objemy i počty oproti srpnu klesly. V...

Další nabídka

Kurzy.cz

Co pošle bitcoin do stratosféry?
Co pošle bitcoin do stratosféry?

Kdo dnes neinvestuje do bitcoinu nebo jiné kryptoměny, jako kdyby nebyl. Ne každý chce investovat do něčeho, čemu neroz... celý článek



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.