1. Pečlivě čtěte smlouvu
Než podepíšete smlouvu s telekomunikační společností, pečlivě si přečtěte smlouvu včetně Všeobecných obchodních podmínek. Pokud máte k těmto dokumentům výhrady, neváhejte na ně upozornit.Nenechte se odbýt vysvětlením, že smlouva je standardní pro všechny zákazníky a nelze ji měnit. Smlouva mezi prodejcem a zákazníkem je dobrovolná dohoda obou stran.
2. Poruchu hlaste ihned
Pokud zjistíte poruchu, neprodleně kontaktuje společnost. Ptejte se na důvod a termín jejího odstranění.
3. Nelekněte se automatu
Pokud vás při hlášení poruchy nebaví proklikávat se metodou pokusu a omylu k operátorovi, ignorujte hlasový systém a vyčkejte. Obvykle vás vyzvou jednou či dvakrát k mačkání tlačítek a pak přepojí na operátora. Když však kliknete, byť jen jednou, třeba proto, abyste zvolili češtinu, automat už „ví“, že máte telefon s tónovou volbou, a když se nebudete řídit jeho pokyny, může hovor i ukončit.
4. Zapište si, co vám řekli
Pokud první nahlášení poruchy nevede ke zdárnému výsledku, obrňte se trpělivostí a na průběh záležitosti se informujte třeba dvakrát denně. Chybu neuděláte, když si budete zapisovat, co a kdy vám pracovníci firmy řekli. Nezapomeňte se zeptat na jméno osoby, se kterou jste jednali.
5. Poraďte se i jinde
Jestliže vám není společnost schopna nebo ochotna podat dostatečné informace, obraťte se na organizace hájící zájmy spotřebitelů.
6. Nenechte se odbýt
Požadujte náhradu škody, pokud na ni máte podle smlouvy v konkrétním případě a u konkrétní společnosti nárok. Jestliže máte vážné důvody se domnívat, že vás společnost poškodila a kompenzace není dostatečná, obraťte se na právníka a zvažte po poradě s ním případný soudní spor.