7 rad pro ty, kdo kupují last minute pobyty

  • 2
1. Jděte tam, kde vás znají: Než začnete pročítat inzeráty a obvolávat jiné nabídky, zeptejte se cestovní kanceláře, se kterou jste již někdy na dovolené byli. Jako stálého klienta vás mohou o zájezdech last minute informovat přednostně.

2. Brouzdejte po internetu

Dovolená na poslední chvíli je heslo, po jehož zadání se na internetu objeví stovky nabídek. Cestovní kanceláře je obvykle aktualizují několikrát za den. Věnujte jejich prohlížení čas několik dnů před plánovaným odjezdem.

3. Udělejte si jasnou představu

Nejprve si ujasněte reálnost svých záměrů, jinak by se mohlo stát, že budete čekat na vzdušné zámky. Podívejte se, za kolik se nabízejí pobyty, které vás zajímají, a v případě nedostatku peněz slevte ze svých nároků.

4. Reagujte rychle

Jakmile objevíte zájezd, který odpovídá vašim představám, ihned kontaktujte prodejce a pobyt si rezervujte. Budete-li čekat na souhlas partnera, pravděpodobně vás někdo jiný předběhne. Situace se mění každým okamžikem.

5. Čtěte smluvní podmínky

I pobyty koupené na poslední chvíli musí být podloženy řádnou smlouvou. Než ji podepíšete, zeptejte se na obvyklé věci: zda je zahrnuta doprava, jak a kde budete bydlet, jak daleko bude k moři, kde se budete stravovat, jaká kuchyně se bude vařit, co je navíc zahrnuto v ceně.

6. Nesrovnalosti řešte hned

Nejste-li spokojeni s ubytováním či stravou, pokuste se situaci vyřešit na místě s delegátem cestovní kanceláře. Když se vám to nepodaří, sepište alespoň o své stížnosti protokol a nechte si jej potvrdit v hotelu.

7. Nebojte se reklamace, máte na ni nárok

I když jste zájezd koupili o několik tisíc levněji, než kolik stál v katalogu, neznamená to, že byste měli být ošizený klient. Nedodrží-li cestovní kancelář podmínky smlouvy, můžete zájezd reklamovat a žádat další slevu. Musíte tak učinit rychle, nejzazší termín jsou tři měsíce od návratu z dovolené.

Využívat na zahraniční dovolené k volání mobil je hodně drahé. Kdo chce ušetřit, měl by volit jiné způsoby komunikace. Více v našem aktuálním tématu.