Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Reklamní bannery mohou zákazníky snadno přilákat, ale také odradit

Reklamními bannery máte šanci lépe zasáhnout více klientů, než například reklamou novinovou. Ale ne za každých okolností. Pokud zvažujete, jestli zůstat u tradiční forem reklam, nebo se raději přiklonit k hitu poslední doby v podobě reklamy na internetu, měli byste vědět, co přesně od své reklamy chcete.
Reklama v nových médiích se stává efektivnější

Reklama v nových médiích se stává efektivnější

Efektivní vyváženost kampaně za použití nových, alternativních médií místo těch tradičních je velké marketingové dilema u řady firem. Většinou jsou oba tábory přísně a nesmiřitelně rozděleni. Jedni nedají na tištěnou reklamu dopustit, příznivci virtuálních forem propagace jako jsou bannery si zase obhajují vlastní píseček.

Pravda je však někde uprostřed. Orientace na tradiční média (tisk, televizní reklama) je z dlouhodobého hlediska vyhazováním peněz a absolutní preferování nových technik je zase riskantní. Je totiž důležité, abyste věděli, kdy, jak a kde můžete internetové formy použít. My se v našem příspěvku zaměříme na bannery.

Bannerská věda
Jsou vlastně tři druhy reklamních bannerů z hlediska toho, čeho se snaží dosáhnout.

  1. bannery propagující značku
  2. akční bannery, které se snaží o předání sdělení
  3. falešná klikátka

Bannery propagující značku nejsou zatím moc rozšířené, ale očekává se, že jejich podíl poroste. Obsahují většinou vtipné obrázky a jednoduché sdělení ve tvaru URL. Často pouze doprovázejí nebo podporují kampaň v jiných médiích.

Bannery akční obsahují většinou nějaké animované textové sdělení větu po větě stále dokola. Ty však mohou být někdy matoucí - uživatel totiž s vysokou pravděpodobností začne sdělení číst od prostředka, často zahlédne pouze část sloganu.

Falešná klikátka jsou způsob, jak si „nahonit“ click-rate aneb vysoký počet vstupu nových uživatelů vašeho webu. Vzbuzují v (nezkušeném) uživateli dojem, že kliknutí nezpůsobí přechod na jinou stránku. Uživatel klikne a dostane se na stránku, kam rozhodně nechtěl a okamžitě odchází. Click-rate je vysoký, efekt však záporný.

Přitáhněte davy!
Lidé více věnují pozornost bannerům, které zaujmou. Pokud tedy tvoříte banner, měl by překvapit, pobavit a hlavně dosáhnout toho, aby uživatel na něj klikl, aby se dostal konečně na váš produkt. Zajímavé je, že z hlediska psychologie není ani tak důležitá barva nebo pohyb, člověka brouzdajícího na netu přitáhne zvláště tvář člověka, obrázek zvířete či komiksové bubliny.

Také je důležité, aby vaše prezentace nebyla vlezlá – znáte ten pocit, kdy jste na své oblíbené stránce, přes kterou se vám táhne bannerový proužek, který vás obtěžuje a který nemůžete ani odstranit. Myslíte si, že poté váš produkt bude někdo kupovat? Ani náhodou. Dejte si také pozor na příliš rychlé animace, problikávání kontrastních barev či překrývání čteného textu.

Kdy banner použít?
Pokud jste malá firma s omezeným rozpočtem na reklamu, pravděpodobně bude vždy výhodnější jiný způsob reklamy než banner. Nevelká společnost je totiž většinou úzce specializovaná, a velké, všeobecné portály pro ní nejsou vhodné. Tyto webové stránky nemají úzce specifickou cílovou skupinu, reklama na nich se proto hodí jen pro giganty pokrývající široké spektrum lidí, např. mobilní operátoři či cestovní kanceláře.

Výhodná je bannerová reklama také pro brandové reklamní kampaně, tedy pro posílení značky. V tomto případě je totiž účelem, aby co největší okruh lidí značku zaregistroval, nízká míra prokliku bannerů tím pádem vůbec nevadí. Pro malou firmu se banner hodí zvláště v případě, že své výrobky na webu prodává a může ji přesně zacílit na web, kam chodí potenciální zájemci o daný produkt (například pro vinaře portál o vinařství, pro zdravé produkty například web o veganství). Je to výhodné jednak kvůli lepší cílenosti, ceně i faktu, že uživatel na takových stránkách není reklamou přesycen.

Cena za umístění banneru zohledňuje několik faktorů:

  • poskytovatel reklamního prostoru – jak už to tak bývá, u každého platí jiná cena
  • velikost reklamního banneru – čím větší banner, tím samozřejmě dražší
  • stránka, na které je banner umístěn – titulní stránka bývá obvykle nejdražší, stránky na nižší úrovni levnější

A co Evropa?
Pokud se chcete tedy vrhnout do bannerového ráje, vězte, že Evropa jde tímto směrem. Na téma využívání nových forem marketingu bylo provedeno několik šetření agenturou Forrester Research. Ty došly k závěru, že web, e-mail a mobilní marketing se stávají efektivnějšími. Navíc se nová média svým celkovým obratem již přibližují tradičním médiím.

Společnosti sledované v rámci zmíněného výzkumu utrácejí dnes kolem 47 % svých marketingových rozpočtů za nová média, jako je web, e-mail a mobilní marketing. 45% společností využívá bannery nebo vyhledávací marketingové taktiky k propagování svých výrobků a služeb. SMS marketing zatím pokulhává – využívá ho jen asi 7 % firem.

Autor:
  • Nejčtenější

Vyrábí a vyváží pavouky, které baví šikmé plochy a má s nimi úspěch

4. května 2024

Mít vlastní továrnu chtěl Lubomír Dvořák už v době, kdy to byl leda tak bláhový sen. Ale co se v...

KOMENTÁŘ: Všechny rozumné investice jsou dnes drahé. Až na jednu

6. května 2024

Premium Ceny zlata byly v minulých dnech na historických maximech, stejně tak jsou blízko rekordu ceny...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Omylem jsem s bundou vypral i pár tisícových bankovek. Co dělat?

2. května 2024

Bankovky opotřebované oběhem či běžně poškozené by měl přijmout i obchodník. Pokud to odmítne, máte...

Hledáte byt k pronajmutí? Majitele můžou zajímat i detaily o vás

3. května 2024

S pronájmy se to má v posledních letech jako na houpačce. Momentálně je situace stabilní, poptávka...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Stravenka či příspěvek na dovolenou. Znáte změny zaměstnaneckých benefitů?

5. května 2024

Příspěvek na stravování snad již každý bere jako naprostou samozřejmost. Sick days se ale určitě...

Pojišťovnu vybírejte chytře. Poradce jako přítel i pomocník

7. května 2024

Advertorial Potřebujete pomoct s pojištěním, investicemi, penzijním spořením nebo hypotékou? Vybírejte chytře...

Ani moc levná, ani příliš drahá. Jak nastavit prodejní cenu nemovitosti

7. května 2024

Premium Běžný člověk prodává nemovitost možná jednou, maximálně párkrát za život. A často je to ten...

Uvěřila nabídce na zhodnocení peněz. Nakonec kvůli dluhům skončila v exekuci

7. května 2024

Bez peněz, často navíc s dluhy, bez naděje. Tak dnes a denně končí lidé, kteří podlehli nabídkám...

KOMENTÁŘ: Všechny rozumné investice jsou dnes drahé. Až na jednu

6. května 2024

Premium Ceny zlata byly v minulých dnech na historických maximech, stejně tak jsou blízko rekordu ceny...

V 59 letech zemřela herečka Simona Postlerová, ještě v sobotu zkoušela

Zemřela divadelní a filmová herečka Simona Postlerová, bylo jí 59 let. Zprávu o úmrtí potvrdil nadační fond Dvojka...

Dara Rolins je po další plastice. Kritiku fanoušků nechápe, cítí se svěží

Zpěvačka Dara Rolins (51) se na čas stáhla z veřejného života. V tom období prodělala „estetický zákrok“ a na sociální...

Titěrné sukně i míčky na podpatcích. Zendaya vzkřísila trend tenniscore

S nadsázkou bychom mohli říct, že největší tenisovou událostí tohoto roku je premiéra snímku Rivalové. Aspoň co se módy...

Je to šílený, hodnotily firmy práci řemeslníků, kteří opravili střechu

Po zimě se často ukážou mnohé „vady na kráse“ domu, střechy nevyjímaje. Někdy nezbývá nic jiného než kompletní výměna....

Ukradené auto s AirTagem si našel, ale od policie dostal vynadáno

Vyjít ráno před dům a nenajít tam svůj vůz je noční můrou každého majitele. Do takové nezáviděníhodné situace se dostal...